Lopen jullie shettie's ook op ijzers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kyraties

Re: Lopen jullie shettie's ook op ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 07:56

Leuk, hoor. Heb je foto??

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:17

Afbeelding

<3

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 09:38

Ahw <3

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:44

Ik heb er nu 2 op een ijzertje staan. Die lopen zowel voor in het enkelspan als in het 2span op het moment veel over de weg. Na het seizoen gaan ze weer op blote voeten.
Als je regelmatig de weg op ga is een ijzer lang niet altijd nodig. Mijn pony's staan ook nog in een paddock die voor een deel bestraat is, dus ze staan bijna de hele dag op het harde, daarbij ook nog veel gaan rijden over het harde lukt helaas niet.

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 15:24

Dat willen wij ook doen, vanaf ±oktober/november tot maart/aprilop blote voetjes :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 14:33

Mijne staat rondom op ijzers.

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 13:01

Niemand meer?

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:08

Ik rij ook intensief en zijn hoeven zijn sterk en groeien snel, ik moet één keer in de zoveel tijd zeker een hoefsmid bij hebben om er wat van af te halen en recht te vijlen. En staat dus ook niet op ijzers, daarmee zal ik zijn hoeven alleen maar slechter van maken denk ik.

Marina_Shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:11

ja mijn shet loopt ook op ijzers. Dit omdat ik ook men en haar hoeven slijten anders g=harder dan dat ze groeien. en een paar jaar geleden is ze hoefbevangen geweest en sindsdien loopt ze zonder ijzers zelf licht kreupel.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:16

Mijn shet heeft al jaren ijzers omdat zijn hoefjes snel brokkelen, en hij word om de 8weken beslagen, dit kost net als mijn haflinger 85 euro

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 19:29

Marina_Shana schreef:
ja mijn shet loopt ook op ijzers. Dit omdat ik ook men en haar hoeven slijten anders g=harder dan dat ze groeien. en een paar jaar geleden is ze hoefbevangen geweest en sindsdien loopt ze zonder ijzers zelf licht kreupel.

Hoevaak ga je dan mennen, en hoelang?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:46

kyraties schreef:
Haha, wat leuk. 2 ''Otje's'' Hoe groot is jou poown??

Mijn Ot is ergens om en nabij de 1 meter :j zeker niet kleiner.

Ik reed voorheen met haar vaak 3 tot 5 keer per week voor de wagen, ritten varieerden van 20 tot 30 km. op lekker hoog tempo. Merendeel was toen echt asfalt, aangezien ik ooit begon met een houten wagentje zonder enige vorm van vering, en waarbij ik dus letterlijk haast gelanceerd werd als ik een relatief vlak zandpad ging rijden. Daarnaast kreeg ik daar zo'n enorme last van m'n rug en zij van, dat het gewoon echt niet te doen was.

Met mijn Welsh A voor de wagen heb ik afgelopen zomer tijdens de Eper paardenvierdaagse ruim 300 km. afgelegd in 13 dagen :j

Ik en mijn pony's zijn nogal 'kilometer-vreters' :D :o

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 16:48

Leuk :)

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:33

Nee eigenlijk niet maar ik train ook op een zachte ondergrond

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:37

Mijne niet, maar ik men alleen recreatief en heb 't al heel lang niet meer gedaan, want hij heeft angst voor fietsers. De weg op is niet meer vertrouwd, maar ga er na mijn examen aan werken.

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 20:09

Leuk, veel succes! Bij ons in de buurt is het bijna overal verhard. Of je moet al een tijdje rijden voordat je op een menpad bent wat ook een zachte ondergrond heeft. Bij ons in de buurt zijn trouwens wel heel erg mooie uitrij mogelijkheden ;)

Marina_Shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:54

@kyraties: In de winter men ik ongeveer 1 keer per week in het weekend, zomers rijd ik doordeweeks ook in de avond. Ik heb bijna alleen maar polder dus rijd altijd op de harde weg. Ook wordt er onder de man mee buiten gereden en er word veel gewandeld en gefietst. Meestal rijd ik een uur tot anderhalf uur. Maar zonder ijzers loopt ze ook niet goed, dus vandaar dat ze lekker ijzertjes onder heeft.

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:57

Beetje oud topic, maar wou een nieuwe aanmaken totdat ik deze zag !
Ik mende veel met mijn shet van 1.03 over de weg , maar moest mijn training voor de kar stopzetten omdat haar hoeven te kort werden achter, en voor begonnen te brokkelen.. Dus overlegd met mn smid en woensdag middag komt hij kijken of er ruimte is voor de nagels is haar hoeven. Ik hoop echt dat er ruimte is.. want binnenkort komt mijn nieuwe sulky , en dan wil ik wel vaak mennen.. Dus met spanning wachten op woensdag middag ! :)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:48

_Gummybear schreef:
Beetje oud topic, maar wou een nieuwe aanmaken totdat ik deze zag !
Ik mende veel met mijn shet van 1.03 over de weg , maar moest mijn training voor de kar stopzetten omdat haar hoeven te kort werden achter, en voor begonnen te brokkelen.. Dus overlegd met mn smid en woensdag middag komt hij kijken of er ruimte is voor de nagels is haar hoeven. Ik hoop echt dat er ruimte is.. want binnenkort komt mijn nieuwe sulky , en dan wil ik wel vaak mennen.. Dus met spanning wachten op woensdag middag ! :)

Als er geen ruimte is zijn hoefschoenen misschien een optie?

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:52

Jaa had ik ook bedacht :) maar daarvan heb ik gehoord dat ze weleens uitvallen, kans op niet passen..
Maar alsnog bedankt !
Ik hoop echt dat er wel ruimte is.. dus wachten op woensdag danmaar :P

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 00:15

Ik denk wel dat er ruimte is :j. Een pony van bij ons op stal is ongeveer 85 centimeter en die loopt ook op ijzertjes, gaat perfect O:)

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 00:31

Jaa ik hoop t ! :) morgen komt ie al ! :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:27

Die van mij gaat binnenkort ook op ijzers. Zijn hoeven slijten ook heel snel em groeien bijna niet.

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:49

Patty14 schreef:
Die van mij gaat binnenkort ook op ijzers. Zijn hoeven slijten ook heel snel em groeien bijna niet.

bij mij precies t zelfde, en voor slijten ze bijna niet , maar beginnen ze te brokkelen...

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:15

mijn shet van 93 ging ook op ijzers maar de hoefsmid had het knap lastig om nagels in te kloppen omdat
ze bijna geen hoefwand heeft. Ze had gebloed en mankte 2dagen lang. Ik heb ze een half jaar opgelaten. Maar de hoefsmid wil ze niet meer beslaan omdat hij niet wil dat ze blijft manken. Zhara zet haar ene hoef wat scheef zodat ze ongelijk afslijten daarom moest ze zeker ijzers op hebben omdat ze te veel afsleten omdat ik zo intensief reed.(lees: 5à6 keer per week grote wandelingen maken).

Nu twijfel ik of ik ze weer ijzers zou opdoen. In de zomer rij ik wedstrijden(dressuur en vaardigheid) op gras en zou ze dus kalkoenen in moeten. Maar die kleine ijzers zijn te klein om gaten in te boren, dus dat zal ook moeilijk zijn