Waarom hoor je zo weinig over falabella's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:23

Wat leuk Tweety, dan heeft hij effectief ook zo'n DNA certificaat? Hoe is zijn naam? Ben benieuwd van welke lijnen hij dan voortkomt.

Dustinlover

Re: Waarom hoor je zo weinig over falabella's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 00:11

Wij hebben ook 2 raszuivere fallabela's gehad. Broer en zus. Merrie konden we redelijk goed verkopen, hengst is echt voor weinig weggegaan. Ik ben zelf ook meer van het minipaard en het amha. Falabella's vind ik zelf toch redelijk grof soms.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:42

Laureas schreef:
Wat leuk Tweety, dan heeft hij effectief ook zo'n DNA certificaat? Hoe is zijn naam? Ben benieuwd van welke lijnen hij dan voortkomt.

Papier heeft hij. Ergens goed verstopt, ik zal thuis eens kijken. Hij was 1 van de dekhengsten van Zegwaard. Officieel komt hij uit Argentinie. Hij heet zelf Argos. Overigens heb ik hem dus al 14 jaar, denk niet dat iemand hem nog kent. Haha.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:57

Wij hadden vroeger op manege ook een fallabela veulen. Patser, met papier en al. Was gewonnen met een tombola en aan de manege gegeven omdat die mensen niks met paarden hadden. Ik heb hem een tijdje verzorgt en keuringsklaar gemaakt. Op de keuring zelf is hij voor een redelijk bedrag is verkocht. Weet niet wat er uiteindelijk van gekomen was; is inmiddels al zeker 13 jaar geleden.

YvetteeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:53

Ik verzorgde een fallabella , de eigenaar had hem gratis gekregen omdat ze x-beentjes had..
Maar ze is dit jaar doodgegaan aan wormen op 3 jarige leeftijd |(

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:56

Ik denk dat je zo weinig hoort over Falabella's omdat ze ongelofelijk duur zijn, een goede 100% Falabella kost al gauw 1500, ook zijn raszuivere Falabella's zeldzaam in Europa.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:03

Laureas schreef:

Vader: Falabella Trompifai
Moeder: Falabella Operadora
Vader van moeder: Falabella Marat.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:00

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:03

Klopt, die van mij was als hengst zijnde 25.000 gulden waard. De advertentie heb ik thuis nog.

Nu als ongetrainde ruin is hij nog geen 50 euro waard gok ik :+

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:06

leuk topic, er zijn ook in nederland best leuke falabella's, ze zijn meestal duur en als ze goedkoop zijn, is er vaak iets niet helemaal goed mee, maar dat geld ook voor shetlanders en minipaardjes, ik heb zelf een AMHA hengst en dat is toch echt een kostbaar paardje, ik hoorde laatst van kennissen dat iemand een AMHA ruin had laten overkomen uit Amerika voor 35000 dollar, tja, dat zou ik er nooit voor over hebben, het voordeel van AMHA paardjes vind ik dat ze een heel zacht en meegaand karakter hebben ( uitzonderingen daargelaten ;) )

dit is mijn hengstje SKS Wynns Legacy Yuma <3

Afbeelding

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:28

Als ze er zoveel voor over hebben, zoals 35000 dollar...dan zeg ik, 'wat de gek ervoor wil geven'. Het spijtige aan die AMHA paardjes is dat meestal namen en zogenaamde behaalde titels hun waarde bepalen. Geloof me, er zijn ook 'goedkopere' AMHA paardjes die helemaal correct en prachtig zijn en die vinden en terug meer waarde geven door ze bekender te maken en in goede conditie te laten zien, vind ik leuker als ne dure uit Amerika te laten overvliegen. :+

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:35

ben het helemaal met je eens vanessa :j

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:39

cobelens schreef:
Ik zeg altijd zo :+
een shetlander is een worst op pootjes(korte beentjes groot lijf)
Falabella's zijn kleine paardjes
AMHA's zijn kleine arabiertjes

Gheheh leuke opmerking zeg; bles is onwijs afgevallen en is nu echt een slanke shetlander. De mini paardjes in de wei zijn nu net zo dun als hem :D

Verder vind ik ook wel dat je weinig hoort over falabella's
Laatst bijgewerkt door dancer_ op 29-08-13 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:44

cobelens schreef:

-:(-

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:28

jolandje schreef:
ben het helemaal met je eens vanessa :j

Blij te horen Jolanda. :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:47

Of het nu een shet, een falabella, Amha, Nmprs, Bmp of wat dan ook is, kwaliteit is een prijs waard.

Persoonlijk heb ik ook niets met falabella's. Buiten enkele uitzonderingen die wel verfijnder zijn.
Zoals velen al zeggen: men zegt al snel over een kleine pony of paardje dat het een falabella is, zonder dat het dier dat daadwerkelijk is. Een soort verzamelnaam, wat eigenlijk een nadeel is voor het ras. Mensen krijgen dan een verkeerd beeld.
En inderdaad, wat zijn die echt falabella's duuuur!

Tegenwoordig wordt ook elke al dan niet papierloze shetlander een minipaard genoemd, wat weer een verkeerd beeld is voor de echte miniatuurpaarden.
Krijg je van die mensen die hun miniatuurpaard met afstamming laten zien, blijken ze volledig shetlandgefokt. Als jaarling zien die er ook slank uit...

Shetlanders vind ik ook helemaal super, maar je kan ze niet vergelijken met de miniatuurpaarden.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:58

ja annelies, net als een papierloos klein paardje altijd "shet 'genoemd word, ook al zit hij/zij vol stippels :+ zou dan toch meer denken aan mini appaloosa, want die zijn er ook he, niet vergeten in dit topic ;)

maar het is idd, wat is het paardje jezelf waard, ik vind al mijn paardjes kostbaar, maar ik ben bevoordeeld haha :+

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:25

Leukertje schreef:
cobelens schreef:

niet boos worden, ik ben de grootste liefhebber van deze worstjes! maar we moeten eerlijk zijn de lichaamsbouw komt gewoon overheen met een beagletje. Die van mij is goed in model, mooi slank en begint inmiddels ook spiertjes te kweken(na 8 maanden ziekjes zijn)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:11

Bij ons om de hoek zit een falabella fokkerij.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:39

Leukertje schreef:
cobelens schreef:

Hap hap hap! :D :D

rose68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:18

Ik zal het nog iets ingewikkelder maken....er zijn ook echte falabella's die in het AMHA stamboek zijn geregistreerd. In Amerika is het niet ongewoon dat een paardje in meerdere stamboeken geregistreerd is.

andersom is het lastiger. Een AMHA kan nooit in het Falabella stamboek worden opgenomen omdat het gewoon niet voldoet aan het DNA profiel van de grondleggers van het falabella stamboek, de familie Falabella.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:54

mijn paardjes zijn trouwens ook in meerdere stamboeken geregistreerd, vind dat niet zo ongewoon, zo zijn er hier een paar zowel BMP, IMPHS, AMHA en NMPRS.... :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 00:12

mijn hengstje is ook geregistreerd bij verschillende stamboeken, NMPRS , AMHA en AMHR ;)

eliane000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 07:32

het zijn wel echt suuuuper schattige paardjes !

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:32

Ik heb ook zo'n vreselijk lief Falabella hengstje <3 <3
Ik vind die van mij uiteraard erg mooi en zijn karakter is subliem, maar het is echt een persoonlijke smaak en ik moet zeggen dat ik echt lang niet alle Falabella's mooi vind. :n