Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bassenqua schreef:Ragdollcat schreef:Ik weet toevallig van de minifokkers hoe ze hun keuringsminis mooi slank houden:
-zeer schraal weilandje, voorkomt grasbuik, want van gras eten krijgen ze ook gassen in de buik en dat
blaast ook op.
-weinig tot geen ruwvoer
-lucerne mix en krachtvoer geven, dat houdt ze slank zonder dat ze er een ruwvoerbuik van krijgen
ze worden nauwelijks getraind, rennen en spelen doen ze toch al met elkaar en mooi slank dat ze zijn.
Dit is niet zoals ik het doe en collega's die ik ken ook niet.
Ze krijgen idd weinig gras maar absoluut wel ruwvoer maar ipv hooi wordt er geweekte bietenpulp gegeven omdat dit minder buikig maakt en de ruglijn voller maakt. Hier krijgen ze voor de nacht er een klein plukje hooi bij, daarbij krijgen ze hier muesli, wat hoger in de eiwitten want die heb ik nodig om spieren te krijgen. Ik train wel degelijk, twee maanden voor een keuring begint gaan we de training oppakken, dit wordt uit gebouwd tot 45 minuten trainen aan de longe, balkjes lopen, een klein sprongetje tussendoor, dit twee dagen achtereen en dan een dag rust, althans rust....dan word er 4 a 5 km gewandeld, dan weer twee dagen trainen etc etc . Dit is zoals ik het doe en meerdere fokkers met mij. Het is niet alleen je pony slank krijgen, ook de spieren moeten getraind worden, we willen geen puntbilletjes en slechte topijnen.
TS het laten afvallen is een combi van.....je voerbeleid aanpassen en trainen, serieus trainen.
Ragdollcat schreef:Ik weet toevallig van de minifokkers hoe ze hun keuringsminis mooi slank houden:
-zeer schraal weilandje, voorkomt grasbuik, want van gras eten krijgen ze ook gassen in de buik en dat
blaast ook op.
-weinig tot geen ruwvoer
-lucerne mix en krachtvoer geven, dat houdt ze slank zonder dat ze er een ruwvoerbuik van krijgen
ze worden nauwelijks getraind, rennen en spelen doen ze toch al met elkaar en mooi slank dat ze zijn.
capopjekop schreef:Ragdollcat schreef:Ik weet toevallig van de minifokkers hoe ze hun keuringsminis mooi slank houden:
blaast ook op.
-weinig tot geen ruwvoer
Lijkt me nou niet echt gezond om je paardjes zo te houden. Lijkt me dat ze dat enkel de week voor de keuring doen? Of doen ze dat altijd op die manier? Want dat lijkt me vragen om maagzweren en andere problemen.
Maar iig fijn om te lezen dat er ook genoeg fokkers zijn die het anders doen. De manier van Bassenqua lijkt me al een stukje gezonder