Hardlopen met je shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quiny_2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:54

sorry, ik vroeg alleen maar om tips, en mijn pony is pas 11 maanden
Laatst bijgewerkt door quiny_2002 op 25-05-13 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:55

Offtopic: soms kun je beter een groot paard hebben dan een kleine eigenwijze shetlander terpentijn.. Als ze echt willen, hou je een kleine shet ook niet meer.
quiny_2002; kijk even bij zoeken. Uitleg over wennen aan het halster hoort niet thuis in dit topic

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:56

Heb je niet iemand in de buurt die ervaring heeft met jonge pony's? Want als je niet weet hoe je het moet aanpakken is het wel handig om iemand erbij te hebben die je kan helpen. Het is makkelijk iets goed aan te leren dan slecht gedrag straks te moeten afleren.

Shetten zijn wel eigenzinniger, maar ik heb liever een kleine shet die klooit dan een groot paard. Die kleintjes zijn toch wat handzamer.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:57

ja enorm leuk hier ook 1 die rent met dr mini ... wil van de week t gaan proberen met skaten..

quiny_2002

Re: Hardlopen met je shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:57

capopjekop; mijn zus, haar pony staat bij mijn pony

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:02

Ik wil ook graag naast me pony gaan hardlopen krijg ik ook wat conditie :o
Maar wat voor kleding hebben jullie altijd aan ? :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:02

Gewoon trainingsbroek en hardloopschoenen.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:03

Pelryo schreef:
ik doe het. Alleen zodra hij opgewarmd is ben ik al uitgeput. :+

:')

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:12

De Shet is blijkbaar 11 maanden..dus nog geen jaar...? I totally rest my case.

quiny_2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:14

ik snap je niet

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:09

Ik ga ook wel eens hardlopen met mijn shetlander! Hij staat wel rondom op ijzers (ivm mennen) maar laat hem meestal gewoon in de berm draven hoor. Omdat we anders samen midden op de weg lopen en de wegen hier in de polder niet zo breed zijn.

quiny_2002, als je al niet eens weet hoe je een veulen halstermak maakt, vraag ik mij ten zeerste af of jij de juiste persoon bent om een veulen op te gaan voeden.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:13

oppassen dat ie niet gaat rennen :P

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:36

Ik ga ook altijd lopen/joggen met mijn shet. Dat gaat heel goed, en ik denk altijd, als ik het met mijn belabberde conditie aankan, dan zij zeker. En dat is al vaak genoeg bewezen... :D
of snelwandelen: ik stap snel, Xanthe draaft :)
voor het joggen bots ik wel steeds tegen hetzelfde probleem: als ik met mijn handen meebeweeg (of hoe moet ik het anders omschrijven?) dan mijn halstertouw dus ook, en dat is niet mijn bedoeling, ik probeer haar op zo'n klein mogelijke signalen te laten reageren, en dan schud ik heel de tijd aan haar halster(touw)
dus wat was dat me die elastiek aan het middel? lijkt een goede oplossing? :) kan iemand me dat uitleggen?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:16

Ik wil ook graag gaan hardlopen met Balou, ze is tonnetje rond en ik wil ook wel wat meer conditie hebben :D Alleen als ik wil rennen, springt Balou uit de startblokken en wil er zo snel mogelijk vandoor, ze trekt mij helemaal mee, hoe kan ik dat haar afleren? Ook als we gewoon stappen wil Balou rennen. Elastiek lijkt mij ook wel handig, heb je de handen vrij, maar Balou gaat dan denk ik rechtstreeks naar het gras , en dan gaat ze me denk ik ook voor de voeten lopen.. Balou is nu 1 jaar, ze heeft nogal veel uithoudingsvermogen, ze kan 2 km heen en terug in draf onder bedwang doen, ook nog extra vermoeiend voor ons allebei :+ En haar hoefjes slijten wel op de weg, in kan wel in de berm maar haar hoefjes mogen wel wat korter worden. Kan ik dan ook op de weg zolang ze geen last heeft? Dan krijgt ze ook sterke hoeven lijkt me, ook wel handig :)

nanoukxxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:50

Ik denk dat het haalbaar is, mijn tip is alleen dat je altijd een zweepje meeneemt, je hoeft hem niet te gebruiken, maar het is handig voor als hij opeens stopt met lopen ofzo.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 17:50

Inmiddels gaat Harry regelmatig mee hard lopen. Hij past zich prima aan het tempo aan. Soms heeft hij alleen geen zin meer en gaat ie net onder mijn tempo lopen, met wat aanmoedigen loopt hij wel weer door maar kost het mij extra moeite/energie haha.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:31

Wat een leuk idee! Ik heb zelf geen paard/pony en één van mijn konijnen of katten meenemen is niet zo'n strak plan denk ik :p Hondje staat wel op de verlanglijst, daar zie je wel vaker mensen mee hardlopen.

Ik denk dat Quiny_2002 weinig heeft aan de bovengenoemde opmerkingen. Ik vind het erg onaardig overkomen om zulke opmerkingen te maken naar iemand die een vraag stelt... Maar goed, er zijn wellicht al topics over dit onderwerp? Op Internet kun je ook erg veel vinden, kijk wel bij een betrouwbare bron! Ken je niet iemand in de omgeving die je kan helpen om je shet aan een halster te wennen? Ik zou er niet te lang mee wachten, jong geleerd is oud gedaan.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:07

Goed idee, ik ga het denk ook maar eens proberen :D