Laatst bijgewerkt door _Elaine_ op 30-04-13 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Lianne86
Geplaatst: 30-04-13 22:17
Ik voer sowieso standaard lijnzaadolie (ook voor andere dingen ) en het helpt toevallig ook wel bij het verharen Dus dat gaan voeren kan ook helpen.. en een extra vitaminekuurtje om ze even wat extra's te geven om te verharen (kost volgens mij best wat energie) is ook praktisch...
Vitamine spuit kan je bij de ruitersportzaak krijgen of bij een paardenvoeder winkel. Op internet kan je ze ook krijgen, hoeft niet op dierenarts recept
Mijn bijna 1 jarige shet komt ook slecht door de vacht, begint nu pas een beetje te komen terwijl mijn exmoor alles al kwijt is Hij loopt verder niet te zweten dus ik geef het nog even tijd
voor de rest heeft ze geen andere klachten. Onze arts had gezegd dat 2 keer genoeg was omdat ze op een typische weide staat die perfect is voor een shet en ze nooit anders heeft gekregen (de DA behandeld der al vanaf veulen af aan, hebben hem gewoon over genomen toen we der kochten) Zal hem morgen eens bellen, denk dat ie der dan ook nog es bloed gaat afnemen (soms heeft ze een tekort aan een bepaalde stof)
SandraWierda
Geplaatst: 30-04-13 23:14
Luna2006 schreef:
Waar kun je zo'n vitamine spuit halen?
welkoop en Boerenbond verkopen ook vitamine spuiten
Mijn shetlander zit ook nog ik in haar vacht. Zolang ze overdag niet enorm staat te zweten, scheer ik haar niet. Mocht ze er hinder van krijgen dan scheer ik haar borst alleen eruit.
Samantha_01
Geplaatst: 01-05-13 12:29
Niet dat ik TS ongerust wil maken, maar aangezien het paardje al wat ouder is, kan het zijn dat de Shet aan Cushing lijdt? Slecht verharen kan nl een teken ervan zijn. Maar om dat zeker te weten moet je het gewoon aan de dierenarts vragen hoor, ze kunnen het onderzoeken als je wilt.
Ik kan je de furminator aanraden Niet in de winkel want dan zijn ze veel te duur Hier op bokt worden ze ook goedkoop verkocht. Dat helpt echt super!
NiKip
Geplaatst: 01-05-13 12:35
Een vitaminespuit raad ik niet aan. Het meeste van die vitamines plassen ze gewoon weer uit namelijk.. Je kan beter een vitaminesupplement geven. Dat doe ik nu ook bij mijn pony als hij moet gaan verharen. En hier stop ik weer mee als hij in zijn mooie zomervachtje staat
@samantha: Misschien moet ik der is op laten testen.
@silence: oké zal eens kijken.
Heb net der DA gebeld, vitaminen spuiten raad hij ook af, hij denkt persoonlijk dat ze gewoon een moeilijk jaar heeft en dat der ouderdom parten begint te spelen, toch gaat hij voor de zekerheid eens langskomen.
Dyonepooh1
Geplaatst: 16-05-13 08:00
Verhaard ze nog steeds slecht?
Dan kan ze magnesium te kort hebben! Heeft een pony bij mij op stal ook gehad, Witte poedere dat je bij de welkoop kan halen, doet snufje door het eten heen
Ik heb een nep furminator van de Intratuin, werkt ook als een trein en was maar 16,- Mijn pony verhaarde vorig jaar ook heel erg slecht, maar ze heeft nu al haar hele zomervacht! Ik ben in januari begonnen met het voeren van care4life van pavo en het doet haar zichtbaar goed. Mijn pony wordt volgende maand 18
xSietske
Geplaatst: 16-05-13 23:03
Ik weet niet of iemand al gezegd heeft? Maar Lijnzaad werkt heel goed! Ik gebruik het ook ;p ik had het van de Boerenbond
In principe hoef je je ook niet heel veel zorgen te gaan maken als het nu nog niet zo wil vlotten. Hier heb ik mijn merrie er ook nog niet helemaal uit, die is altijd mega snel. Mijn oudste ruintje (6 jaar) gooit altijd al heel snel die langste haren eraf, maar die lelijke ondervacht blijft nog gerust tot eind juni zitten.
SandraWierda
Geplaatst: 17-05-13 12:46
hier is de ondervacht er wel zo'n beetje uit, maar op zijn rug en kont zitten die rare verkleurde bovenharen nog, terwijl zijn hals heel mooi in de zomer vacht zit en prachtig glimt
Het is natuurlijk ook raar weer geweest, vooral als je bedenkt dat er een maand geleden nog nauwelijks gras stond en we nog regelmatig nachtvorst hadden.