Maar ik wil zeggen dat hij die pony's ook weer van andere mensen krijgt. En wat ik heb gezien van hem op markten is dat hij best wel streng "selecteert" op wat hij koopt. Alles wat hij zelf kan nakijken zoals beentjes,tandjes enz enz dat doet hij.
Ik weet zelf niet of hij met een klophengst dekt, maar dat ze gewoon een hengst bij de merries gooien dat geloof ik wel.
Kan het niet echt uitleggen omdat ik het in mijn omgeving ook veel zie en helaas wat je ook zegt ze luisteren toch niet... Je krijgt vaak te horen: als het maar een merrieveulen is want een hengst levert niks op en als ze dan met een palomino hengstje fokken is alleen het leuke kleurtje belangrijk want dat verkoopt toch wel, en dat ook zonder papier. Ze willen gewoon een chippen laten komen en chippen die handel en niet teveel papier werk enz enz..
Helaas word hiermee het shetlander en mini ras helemaal kapot mee gefokt. Want de mensen die er wel geld, tijd enz enz insteken om een echt goed veulen te fokken die krijgen te horen: ooh zo'n shet die is toch niks waard..
Wel denk ik dat jij nou net stomme pech hebt gehad(behalve over de klophengst dat zou inderdaad kunnen). Maar ik zeg altijd: Als pech komt dan komt alles bij elkaar helaas..