[ICAMH] Aa Creek Spring Fling Show 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:47

Ik weet nog niet eens welke paarden ik meeneem _O-
Heb 4 stallen geboekt dus dat beperkt de keuze al een beetje.

Annebet, ik laat ze juist graag met kouder weer castreren, geen vliegen enz en als ze buiten lopen na de castratie juist met vriezend weer ook geen modder.

Sappos

Re: [ICAMH] Aa Creek Spring Fling Show 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:06

4 stallen hahaha

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:19

Marije, ik heb om die reden ook graag koud weer, maar hij wordt hier thuis gecastreerd en met het weer van de voorbije dagen zou zijn lichaamstemperatuur veel te hard afkoelen als hij in slaap is. Daarom wacht de da liever tot het net iets warmer is. Al moet dat nu ook gn 15 graden zijn.

4 stallen, haha :P
Ik hoop dat je Misty haar veulen van vorig jaar meebrengt! Ik vind haar zooo leuk! :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:25

Oh ja ik laat ze op de kliniek castreren, mini's doe ik niet aan huis.

Classy neem ik sowieso mee ja. Moet haar nog scheren maar stel het steeds uit met dit weer...
En om een of andere reden hoef ik mijn paardjes echt niet met een show bij elkaar in een stal te zetten :n
Ze vreten elkaars sleezy's en sweats binnen een paar minuten op. Dan is het goedkoper om meer stallen te huren...

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:28

En heb je daar een speciale reden voor, dat je mini's niet aan huis laat doen? Wij hebben nooit anders gedaan met de dressuurpaarden en ik zou het met de mini's ook zo doen omdat ik dus niet anders gwn ben :)

Als ze je materiaal opeten ben je idd goedkoper af met meer stallen :P

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:29

Aha, hier komen ze over de stallen heen als ze alleen staan, okay alleen Nels en Feem. Nels staat de hele dag te brullen en rondjes te lopen, dan is met z'n tweeën in een stal rustiger. Sweats en sleezys heb ik niet :P heb wel een slootgraag veulen die al mijn dekens sloopt. Zou m bijna muilkorven, kon wel weer huilen toen ik zag dat hij en Nels z'n beensingel Blaas z'n halsdeken gesloopt had. Zit een hele flinke winkelhaak in |( |(

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:52

Oeh Annabet dat je dat durft thuis te laten castreren. Ben er wel van bewust dat veel mini's thuis de castratie niet overleven aangezien ze toch wel een speciale narcose nodig hebben en heel snel overgedosseert worden. Thuis hebben ze er geen controle over.
Ken al helaas veel te veel kleintjes die overleden zijn door thuiscastraties. Een mini castreren is toch wel heel anders dan een groot paard! Ik zou het mooi in de kliniek laten doen als ik jouw was, daar heb je nog altijd wel een risico, maar vele vele malen kleiner
als thuis ;)

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:59

En hoe zit het dan met shetlanders? die hebben we vaak thuis laten doen, nooit problemen gehad?
Niet dat ik je wil tegenspreken he Melanie, gewoon nieuwsgierig ;)
Ik zal straks mijn da eens opbellen!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 09:17

Betreft de stalling: ik kan het ook niet maken om mijn paarden in 1 stal samen te zetten, mijn merrie vreet dan ál het eten op en de andere heeft dan nada-nopes-niks. :P Als ik weer ga showen met meerdere paarden wil ik evt. gaan kijken naar een 'divider'. Die heb ik in Amerika gebruikt en zeker met jaarlingen werkten dat echt uitstekend. Op een locatie heb je vaak een stal voor grote paarden en met een hekwerk die je zelf mee neemt kan je zo 2 paarden bij elkaar zetten zonder alle problemen met eten/slopen etc. :) Scheelt je dan ook weer in stalhuur haha :) Dit kan natuurlijk niet met alle paarden, dat snap ik ook :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:22

Dat scheelt die van mij moet ik weinig voeren om slank te houden tegenover het heel veel voeren van de Amha's om ze op conditie te houden. Maar ik durf mijn pony's niet eens 2 dagen mee te nemen en daar te laten overnachten, ben bang dat ze er heel gestrest door raken. Ze zijn zo gewend aan hun eigen plekje.

Castreren doe ik het liefste niet liggend maar gewoon staand met plaatselijke verdoving, 2 a 3x goedkoper dan liggend, met 15 minuten klaar en op koelen na is er geen nazorg. Koker wordt na een paar dagen heel dik, elke dag koelen met koud water en dan neemt de zwelling langzaam af en gaat het genezen. Geen hechtingen etc.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:11

Ik had al een pb gestuurd over het castreren om er geen castratie topic van te maken maar hier laat ik mini's ook echt niet thuis doen ivm de narcose. Of staand op de kliniek of in de kliniek op de tafel met gasnarcose als staand niet mogelijk is (te klein of te jong).

Voor de stal heb ik ook aan dividers zitten denken maar hier thuis moet ik al zorgen dat ze niet over de tussenwand kunnen komen omdat ze dan ook al de sweats en dekens van elkaar slopen dus dan red je het niet met wat hekjes helaas.
En hier hebben ze vaak de hele dag voer in hun bak en zijn ze ook niet gewend om hun bak achter elkaar leeg te eten dus dat werkt ook niet met meer in een stal idd.

Sappos, ik neem ze juist wel een heel weekend mee zodat ze dat leren :)
De eerste show vallen ze vaak wel af door het lange reizen en een weekend in een vreemde stal maar daarna wordt het iedere keer beter.
De eerste keer van huis weten ze toch al niet wat ze overkomt dus dan maar meteen leren dat er meer stallen zijn dan die waar ze geboren zijn ;)

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:33

Huisje hebben we vorig jaar al gereserveerd.Stal is ook geregeld en ja nu inderdaad de inschrijving nog.Kost wat meer tijd omdat ik helaas weer beide schouders ontstoken heb met 2 weken rust door de huisarts.kan dus slecht typen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:42

marschwood schreef:
Huisje hebben we vorig jaar al gereserveerd.Stal is ook geregeld en ja nu inderdaad de inschrijving nog.Kost wat meer tijd omdat ik helaas weer beide schouders ontstoken heb met 2 weken rust door de huisarts.kan dus slecht typen.

Welkom op bokt trouwens :j Fijn dat jullie er ook gaan zijn!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:36

Wat vervelend dat je zo'n last van je schouders hebt Anneke. Hopelijk gaat het snel beter.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:37

Misschien kom ik wel kijken om volgend jaar een keer mee te doen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:47

Marije ja dat is wel slim maar kan meestal toch geen meerdere dagen van huis omdat ik de pony's thuis ook zelf moet voeren. Evt kan ik iemand regelen maar met overnachting en stal wordt het wel weer een duurder plaatje. Ik weet dat de showers hier echt honderden euro uitgegeven voor een weekendje showen maar als student kan ik dat niet missen voor 1 show O:) Wil ook nog Mini's With Spirit doen en de NMPRS show. Maar lijkt me ontzettend leuk om sowieso mee te doen, twijfel nog steeds over de dag. Ik zou halteren met Blaas wel leuk vinden maar dan moet ie even 100 kg afvallen :') en hij krijgt weer schuurplekken van zn dekens, lelijk. Sowieso met beide dikkerds liberty en jumping en dan het liefste ook een aangespannen rubriek.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:42

Ik vind juist met een fun show als de Spring Fling show het erg leuk om er het hele weekend te zijn, juist zaterdags na de show is het erg gezellig met een flip cup competitie of zo :D. Maar wij beschouwen de shows ook als onze vakanties dus dat mag wat kosten.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:44

Wat is dat de flip cup? Maar dat is het verschil, jij doet het met het hele gezin en ik doe het allemaal alleen. Denk maar niet dat mijn ouders het inschrijfgeld betalen :=

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 21:07

Een hele mooie uitleg van flip the cup: http://www.youtube.com/watch?v=Hpi1aVZxucI

Echt ontzettend gezellig en leuk om te doen en iedereen die mee doet is ook echt mega fanatiek LOL :')

Maar Sabine: snap best dat je keuzes moet maken... Misschien is het handig om te kijken welk paard aan welke rubriek mee kan doen op welke dag (volg je hem nog :+ ) en daarop je beslissing maken :)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:11

Misschien kan ik volgend jaar eens meedoen. :o

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:14

Sappos:, bij de ICAMH gaat er van alles in die bekers niet alleen bier, mijn jongens spelen b.v. mee met limonade.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:36

marschwood schreef:

Das niet zo mooi Anneke! Wel luisteren naar de arts en echt rust nemen ;)

Mijn vader had in november ook nog geprobeerd een huisje te reserveren maar alles was al vol. Je moet echt snel zijn met ICAMH weekenden :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 12:51

Wij waren ook te laat, heb nu de stacaravan, alleen voor de summershow niet.

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:17

Nee Bianca,de caravan hebben wij nog net kunnen huren voor de Summershow.Huisjes waren inderdaad al bezet.Douche is beschikbaar tijdens Spring Fling hoor.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:21

Wordt echt tijd dat ze meer huisjes gaan bouwen bij het Zwarte Water :D .