Zijn Shetlanders echt zó goedkoop?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:24

LisaLuna schreef:
Ja maar er is sowieso een paardenoverschot dat zou betekenen dat er ook grotere paarden 'gratis' zouden staan op marktplaats en dat is niet het geval..

It happens, paarden die om wat voor reden dan ook niet mee kunnen draaien worden voor een schijntje aangeboden.

LisaLuna

Re: Zijn Shetlanders echt zó goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:25

Tuurlijk, maar shetlanders worden toch meer aangeboden dan wat grotere paarden.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:28

Ik denk dat het ook wat heeft te maken met de laagdrempeligheid om ze te fokken :j en mensen denken er ook niet altijd even zwaar over. Ik heb mijn shetlandermerrietje ook gratis gekregen en de oude eigenaar bleef zeggen "nog even en je bent er zo verzot op dat je er een veulentje uit wilt!". Alleen beetje jammer dat ze nooit is opgenomen is bij het stamboek omdat ze niet aan de uiterlijke kenmerken voldoet (mijn Shetlander is... te groot... :P ), maar volgens anderen kan je er dus prrrrrrima mee fokken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:29

mika11 schreef:
Ja, het kan gerust.
Mijn neef is schapenhandelaar en nu al 2 jaar geleden, stond er een shetje vastgebonden aan de wagen met zijn gekochte schapen.
Die shet zat plotseling bij de koop in.
Mijn neef heeft de shet ook weer weggegeven want hij kon er ook niks mee.
Hartstikke sneu natuurlijk voor zo'n dier, ik heb ook geen idee waar hij uiteindelijk terecht gekomen is.
Ik denk bij de slager. :(:)

Shet slachten kost geld (in elk geval in nederland). Ik hoor al van gratis droppen bij handelaar (en dan mooie merries met papier en apart kleurtje!) tot zelfs betalen om er af te komen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:28

Aangezien dit niet op FZ hoort:

[FZ] >> [SMP]

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:05

Het nadeel van die gratis of super goedkope pony's is wel dat ze vaak niet gechipt zijn, niet geënt, slecht verzorgd e.d., je bent vaak goedkoper uit als je b.v. 100 euro betaald voor een shetje wat wel up to date is met alles. Goedkoop is ook in dit geval vaak duurkoop.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:12

wil ook nog steeds zelf een shet maar geen hengst en dat staat er meer aangeboden dan merrietjes ...
of als t merrietjes zijn zijn ze vaak gedekt voor volgend jaar of verwachten dit jaar een veulen...

blackjeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:54

Das waar.. Ik snap dan eigenlijk niet waarom ze hun merrie dan laten dekken als er 1 toch sl een overschit is aan shetten en 2 als ze toch verkocht word

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:03

blackjeck schreef:
Das waar.. Ik snap dan eigenlijk niet waarom ze hun merrie dan laten dekken als er 1 toch sl een overschit is aan shetten en 2 als ze toch verkocht word

Dat snap ik dus ook nooit!!!

blackjeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:09

Dat vind ik dus echt maf.. Slaat echt nergends op dat je een veulen gaat fokken terwijl er al een enrome overpopulatie is...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:10

Kijk op bokt rond, daar zijn ook genoeg mensen die met een papierloze merrie en hengst willen fokken. Want een veulentje is zo leuk en hij gaat toch nooit meer weg. Ik snap heel goed dat mensen graag een veulentje van hun eigen pony willen, want het is onwijs leuk om zo'n diertje te zien opgroeien en zeker als het de genen van je merrie heeft. Maar ik zou er zelf niet zo snel voor kiezen omdat er idd al zoveel zijn. Voor bijna niets heb je een gezond veulen, zonder dat je eigen merrie en toekomstige veulen risico loopt iets te krijgen tijdens de dracht/geboorte.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:13

R.X. schreef:
blackjeck schreef:

Dat snap ik dus ook nooit!!!

Ik snap sowieso niet dat mensen een drachtig paard paard verkopen. 9 uit 10 advertenties krijg ik de kriebels van "pijn in mijn hart", "kan niet meer bereden worden en zoekt goed huisje", "is 28 heeft artrose maar is een prima vriendje"..... schaam je!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:24

Ben het er helemaal mee eens!
Daarom blijft onze 21 en 23 jarigen bij ons tot ze hun laatste adem uitblazen.
Ik heb het geluk dat ik er nog 1 bij mocht die we in de toekomst mee willen gaan mennen.
Nu is ze nog maar 4 maar ook haar zullen we nooit weg doen.
Bij ons gaat er alleen een paard/pony weg als we het echt niet meer kunnen financieren of als er echt geen klik is en beiden dus niet gelukkig van elkaar worden.
Mochten we het nu niet kunnen redden om er een derde bij te nemen had ik nog niet 1 van de anderen weggedaan, zeer zeker niet, zelfs niet als we er geld voor toe kregen!!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:01

Ik vind het ook belachelijk, alsof je niks kan met een shet. :n
Ik verzorg er zelf 2, al vanaf dat ze 1,5 zijn. Ze waren toen ook hengstjes, kostten 25 euro oid.
Het zijn nu betuigde en beleerde ruintjes, fijne maat, lief met kinderen, goed opgevoegd en dan leveren ze wel wat op. Maar je moet er gewoon tijd in investeren dan zijn het prachtige beestjes!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:05

ben zelf nog steeds op zoek naar een leuke, lieve merrie of ruintje..

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:07

Straks zitten niet alleen de katten en hondenasiels overvol, maar kunnen we ook een Shettenasiel gaan opstarten ;)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:09

Ja tegenwoordig krijg je ze bij een pakje boter cadeau!

Wel triest voor de ponies want shetlanders zijn echt kei toffe beesies!

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:13

Weet je wat nou zo gemeen is, ik was hier vorig jaar op zoek naar een shetter en toen moest ik gemiddeld zo'n 800-1000 euro neerleggen voor zo'n drollie. Nou dat vond ik toch wat te gek!
Dus als iemand nog eens deze kant op komt toevallig, neem dan maar een leuk ruintje mee voor een 10tje...

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:31

NathalietjeB schreef:
ben zelf nog steeds op zoek naar een leuke, lieve merrie of ruintje..

Ik leg de onze aan het slot!!!

Baco89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:45

eigenlijk is het niet normaal je hebt natuurlijk wel de minipaardjes die zeer zeker niet voor 10 euro weg gaan maar er zijn er bij die dat wel gaan of gratis nog wel...kun je nagaan pas geleden een paardje in de speelgoed winkel gekocht die kon lopen en hinniken en die al veel duurder is als sommige shets...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:47

3 van mijn 5 pony's heb ik gratis gekregen. Dus waarom niet? Als de nood hoog ligt en er een perfect huisje voor is..

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:52

ik heb m'n shet ook voor 30 euro gekocht, snap niet wat daar mis mee is. die mensen wouden een heel goed huisje voor hem, geld vonden ze minder belangrijk.
vindt het wel raar dat mensen hun shet gratis weg zouden geven aan iedere gek die hem zou willen.
als ik m'n shet zou verkopen zou ik er ook niet veel voor vragen, alleen een heeel geweldig goed huisje waar hij super verzorgd wordt. ik denk dat je blij moet zijn als je je shetlander überhaupt weg kunt krijgen, aangezien de paardenmarkt niet geweldig is..

Baco89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:53

klopt ook wel maar de meeste gaan voor de slacht weg ( niet allemaal dus)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:55

Ik denk trouwens dat een echt kinderpony Shetlander wel wat meer geld kost.
Eentje die dus super braaf en lief is, en waar kleine kindjes op kunnen rijden.
En dus een shetlander die dus goed beleerd en gehoorzaam is.
Daar zijn er niet eens zo veel van en daar is wel vraag naar.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:56

shetters gaan idd voor een schijntje weg naar iedere gek die het in zijn hoofd haalt...
Ik ken iemand die er net ook 1 heeft gekocht voor haar dochter (uiteraard een hengstje) en de paardenkennis ligt onder het niveau penny dusja....