2 shetjes krijgen nooit aandacht..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:10

geerke schreef:
degene die dit roepen raad ik aan om even een emmer sneeuw in huis neer te zetten en dan te kijken hoeveel water je hebt als het gesmolten is....misschien een soepkom?
Dus een pony moet zo ongeveer de hele dag sneeuw eten om aan zijn waterbehoefte te komen.
En dan te hopen dat hij geen koliek krijgt van die koude zooi.

De mijne drinken gewoon hetzelfde als anders, misschien eten ze wat sneeuw als extraatje, maar daaruit halen ze zeer zeker niet voldoende vocht !
Al helemaal niet nu ze vanwege de kou en het gebrek aan weidegang extra hooi verorberen ...

Maar TS, ik zou als eigenaar ook zeer beslist niet op dit soort "hulp" zitten te wachten :n
Overleg het op z'n minst even met de eigenaar van je verzorgpony, deze zal de eigenaar van deze pony's ongetwijfeld kennen en misschien ook wel meer van de situatie en afspraken weten...

Nooit zo maar iets gaan doen met de pony's van een ander, tenzij het een noodsituatie is natuurlijk ;)

troi

Re: 2 shetjes krijgen nooit aandacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:13

De toon in dit topic is trouwens wel erg fel bij een aantal posters, volgens mij is de actie van ts gevoed door goede bedoelingen dus een beetje waardering voor de zorg voor de dieren is wel op zijn plaats.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:14

En wie weet heeft de beste man/vrouw/eigenaar wél voor een verzorger gezorgd, maar komt die precies als jij er niet bent. Gebeurd ook heel veel.

Vanwege mijn studie en werk ben ik soms ook heel druk, en het kan best zijn dat ik 's nachts om 1 of zelfs 2 uur of later nog even naar de wei ga om te checken en nog wat dingen te doen.
Iedereen ligt hier dan meestal al lang op 1 oor en heeft dan echt niet in de gaten dat ik op dat moment nog even wat waterbakken bij vul of wat extra hooi in de ruif stop.

@ Troi:
Kan ik begrijpen, maar mensen hebben zo vaak 'goede bedoelingen'. Dat iemand iets goed bedoeld, betekent niet dat hij/zij dan ook maar meteen van alles mag doen 'omdat hij/zij het goed bedoeld'. Je hoort van andermans dieren af te blijven; en ze igg niet zomaar op stal op te sluiten eigenhandig, zonder enig overleg.

Als paardeneigenaar maak je soms best heel wat vreemde dingen mee hoor. En over het algemeen zijn het allemaal mensen die het 'goed bedoelen'.
Enkele jaren geleden was er ook een passant die het 'goed bedoelde' en waarschijnlijk bij een oliebollenkraam werkte, want de volgende dag lag er een gigantische berg met kilo's berlinerbollen bij mijn paarden in de wei.
Allemaal goed bedoeld........... heel fijn. .....

Of mensen die langs komen terwijl ik daar gewoon aan het werk ben, en een hele vuilniszak vol met hele broden, nog in zak en al, gígantisch beschimmeld, bij mij in de wei gooien. "voor de paardjes''. Mijn reactie: 'Eh mevrouw, zou u die broden op dit moment zelf ook zo eten?'. 'Nee tuurlijk niet, daar wordt ik ziek van!'. 'Nou dan, mijn paardjes ook! Het zijn geen vuilnisvaten!!!'. :roll: >;)
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 17-01-13 15:20, in het totaal 2 keer bewerkt

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:15

Yinnar schreef:
te geloven dat ze hier voldoende vocht uithalen. Mijn bakken water hoef ik sinds de sneeuw er ligt maar minimaal bij te vullen terwijl ze voor de sneeuwval dagelijks bijna leeg waren.

mijn pony's hebben buiten en binnen drinken, allebei niet bevroren, maar sinds het goed koud begint te worden, drinken ze eigenlijk alleen maar binnen, en zeker niet minder als normaal. in sneeuw zit gewoonweg niet genoeg vocht

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:17

Ik vind het vreemd dat mensen zo fel reageren!
Ts wil haar best doen, en zal alleen willen helpen.
Ik denk uiteraard dat ze de pony's moet terugzetten.
En soms water en hooi brengen,
maar dat is makelijk gezegd, hooi kost ook geld en niet iedereen kan eventjes water brengen...
Ik denk dat als ts deze mogelijkheid niet heeft de de dierenbescherming moet bellen,
want ookal is het alleen hulp, het is toch een tikkie diefstal.
zo zie ik het, maar ik zie geen kwaad, alleen goed vanuit de ts

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:19

ps. over dat sneeuwgedoe heb ik ook zo mijn gedachtes...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:23

JoyCiej007 schreef:
Want dat paarden voldoende water/vocht uit sneeuw kunnen krijgen is wérkelijk de meest grote b*llsh*t ever mensen, kom op zeg! Om nog maar niet te spreken over de zéer grote kans op koliek daardoor.

Rustig maar. De temperatuur van de sneeuw ligt dicht bij de buitentemperatuur (goh...) waardoor het risico op koliek een heel stuk kleiner is dan wanneer je bij voorbeeld koud water geeft op een hete dag.

Daarnaast zegt ook NIEMAND dat de ponies hun VOLLEDIGE waterbehoefte uit de sneeuw halen, het is heel fijn als iemand ze af en toe een emmer water komt brengen maar als die mens met de emmer er niet is is het handig dat er sneeuw ligt zodat de ponies daar ook wat vocht aan hebben. In elk geval handiger dan vorst zonder sneeuw, dan zijn ze namelijk veel meer aangewezen op hulp van de mens.

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 15:24

Idd ik bedoel het alleen maar goed,er zijn idd felle mensen die reageren,nergens voor nodig,ik heb die mevr al gesproken en die vind het top dat ik ze binnen heb gezet,kijk,zo gaan wij met elkaar om,met respect en zo hoort het.
Ik zou ook erg blij zijn als een ander zich zou bekommeren om mijn dier als ik er niet ben,en als ze dan ook nog eens extra aandacht krijgen is helemaal geweldig!
Ik heb een verzorgpony met mijn dochtertje,als ik er niet ben zijn er andere meiden die met hem knuffelen en troetelen,heerlijk toch? toen ik een meisje van 12 ,13 was was ik zo van,''afblijven van mijn pony'' :D kom op,nu niet meer hoor hahaha.
Laatst bijgewerkt door Mindypony op 17-01-13 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:26

Mindypony schreef:
Idd ik bedoel het alleen maar goed,er zijn idd felle mensen die reageren,nergens voor nodig,ik heb die mevr al gesproken en die vind het top dat ik ze binnen heb gezet,kijk,zo gaan wij met elkaar om,met respect en zo hoort het.
Ik zou ook erg blij zijn als een ander zich zou bekommeren om mijn dier als ik er niet ben,en als ze dan ook nog eens extra aandacht krijgen is helemaal geweldig!
Ik heb een verzorgpony met mijn dochtertje,als ik er niet ben zijn er andere meiden die met hem knuffelen en troetelen,heerlijk toch? toen ik een meisje van 12 ,13 was was ik niet zo,''afblijven van mijn pony :D kom op,nu niet meer hoor hahaha.

mooi. misschien kan je ze zelfs blijven verzorgen?

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 15:26

wie weet ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:27

"Die mevr" is dat de eigenaresse van de beestjes ?

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:28

maar is er misschien een topic over dat sneeuwdrink gebeuren? begint dit al aardig op te lijken...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:30

Mindypony schreef:
Ik heb een verzorgpony met mijn dochtertje,als ik er niet ben zijn er andere meiden die met hem knuffelen en troetelen,heerlijk toch? toen ik een meisje van 12 ,13 was was ik zo van,''afblijven van mijn pony'' :D kom op,nu niet meer hoor hahaha.

Volgens mij snap ik het niet helemaal; eerder vandaag was de eigenaar net op vakantie en nu was ze weer terug? Dan had ze ze zelf toch ook wel op stal kunnen zetten? Of ben ik nou gek? En hoe gaat het nu verder? Blijven ze op stal of gaan ze weer naar buiten?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:30

Het is fijn dat de eigenaar ? (want die was toch op vakantie?) het achteraf wel degelijk kan waarderen, maar ik blijf er bij dat je dat niet zomaar ongevraagd doet. Je spreekt van 'die mevrouw'?
En uit jou laatste reactie blijkt dat je je eigenlijk nog steeds van geen kwaad bewust bent. want, 'je bedoeld het goed'.
Ik begrijp die redenatie echt niet............

Als jou dochtertje zich flink misdraagt in bijv. winkel of supermarkt en ik als winkelende klant ga haar eens flínk de les leren en een hele preek geven, terwijl jij er als moeder zelf bijstaat, zou jij dat dan op prijs stellen?
Oh maar het is goed bedoeld hoor, ik vind het alleen maar belangrijk dat je dochter een goede opvoeding krijgt.........

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:31

JoyCiej007 schreef:
Het is fijn dat de eigenaar ? (want die was toch op vakantie?) het achteraf wel degelijk kan waarderen, maar ik blijf er bij dat je dat niet zomaar ongevraagd doet. Je spreekt van 'die mevrouw'?
En uit jou laatste reactie blijkt dat je je eigenlijk nog steeds van geen kwaad bewust bent. want, 'je bedoeld het goed'.

Als jou dochtertje zich flink misdraagt in bijv. winkel of supermarkt en ik als winkelende klant ga haar eens flínk de les leren en een hele preek geven, terwijl jij er als moeder zelf bijstaat, zou jij dat dan op prijs stellen?
Oh maar het is goed bedoeld hoor, ik vind het alleen maar belangrijk dat je dochter een goede opvoeding krijgt.........

Precies. Blijf van een ander z'n dier (of kind) AF met je takken. Tenzij je toestemming hebt.
Laatst bijgewerkt door Koper op 17-01-13 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:31

JoyCiej007 schreef:
Want dat paarden voldoende water/vocht uit sneeuw kunnen krijgen is wérkelijk de meest grote b*llsh*t ever mensen, kom op zeg! Om nog maar niet te spreken over de zéer grote kans op koliek daardoor.

Je pakt wel uit met je post JoyCiej007. Rustig joh. Niets aan het handje. Wat betreft de kans op koliek, ik neem aan dat je de kou bedoelt? Ik vul mijn bakken met water uit de sloot. Dat is ijs- en ijskoud. Sneeuw is daar echt warm bij. Ik haal het ijs zoveel mogelijk weg maar er blijft altijd wat in liggen. Ik heb er nog nooit eentje met koliek gehad.

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:33

JoyCiej007 schreef:

nou, sorry hoor. maar ga ff wandellen? deze stress flipage is nergens voor nodig en ik denk dat ts je niet echt serieus neemt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:33

Overigens; ik zou ook not amused zijn als mijn paard door een wildvreemde binnen wordt gezet als ik weg ben... al was het maar omdat ík dan aansprakelijk ben als het paard bijvoorbeeld een tik of hap uitdeelt.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:35

gerlindie schreef:
mijn pony's hebben buiten en binnen drinken, allebei niet bevroren, maar sinds het goed koud begint te worden, drinken ze eigenlijk alleen maar binnen, en zeker niet minder als normaal. in sneeuw zit gewoonweg niet genoeg vocht

Dan heb ik erg rare pony's ben ik bang want ze drinken bij mij echt minder. :)

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:36

Yinnar schreef:
gerlindie schreef:

kan liggen aan hoe vaak ze buiten of binnen staan en aan welk voer enz.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:37

Yinnar schreef:
gerlindie schreef:

De mijne ook hoor, ik vind het ook raar dat er op de DB website staat dat ze minder drinken in de zomer? Ik vind het niet onlogisch dat ze minder drinken in de winter; dan verdampt er toch ook minder water uit het lichaam dan als het warm is? Ik drink zelf ook minder dan in de zomer als het warm is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:39

:') zo heftig zijn mijn posts niet eens mensen.

En nee, gestresst ben ik zeker niet. Zit heer heerlijk bij 't kacheltje achter mijn laptopje met een paar lekkere crackers met kaas, kopje koffie en een cup á soup.

Ik probeer alleen TS aan het verstand te peuteren dat je van andermans kinderen/dieren af hoort te blijven.
En als je de vergelijking die ik zojuist maakte niet begrijpt of overdreven vind, dan begrijp je mijn hele punt zeker ook niet.

Hoevaak hoor je wel niet van shetjes die op een paddock staan, zonder gras, met af en toe wat hooi. Omdat ze hoefbevangen zijn of net zijn geweest, of zelfs chronisch hoefbevangen. En hoe vaak hoor je dan wel niet dat mensen die beestjes 'sielugh' vinden omdat ze niet op het gras staan, en 'niets te eten hebben'? En je wil niet weten hoeveel mensen dan, 100% goedbedoeld, vervolgens de beestjes dan zelf maar gaan voeren door er brood, appels of wortels bij te gooien. Of zelfs het afgemaaide gras uit hun tuin.

Nee lekker, als eigenaar wordt je daar echt niet blij van hoor! Mag er dan niets van gezegd worden 'want de mensen bedoelden het zo goed?'.

Het gaat mij er om dat TS het 'goed bedoelen van iets' als excuus gebruikt en ook als redenatie 'als ik iets goed bedoel, dan mag ik dat gewoon doen, is helemaal niet erg'.

die goede bedoelingen kunnen er wel voor zorgen dat de pony's in die stal compleet uit de pan flippen, of gigantisch staan te zweten daar binnen, of de stal slopen, etc. etc.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:40

Xloveskanjer schreef:
Yinnar schreef:

kan liggen aan hoe vaak ze buiten of binnen staan en aan welk voer enz.

24/7 buiten met hooi en basisbrok naar behoefte en wat bakken ijswater. :D

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:42

JoyCiej007 schreef:
:') zo heftig zijn mijn posts niet eens mensen.

En nee, gestresst ben ik zeker niet. Zit heer heerlijk bij 't kacheltje achter mijn laptopje met een paar lekkere crackers met kaas, kopje koffie en een cup á soup.

Ik probeer alleen TS aan het verstand te peuteren dat je van andermans kinderen/dieren af hoort te blijven.
En als je de vergelijking die ik zojuist maakte niet begrijpt of overdreven vind, dan begrijp je mijn hele punt zeker ook niet.

Hoevaak hoor je wel niet van shetjes die op een paddock staan, zonder gras, met af en toe wat hooi. Omdat ze hoefbevangen zijn of net zijn geweest, of zelfs chronisch hoefbevangen. En hoe vaak hoor je dan wel niet dat mensen die beestjes 'sielugh' vinden omdat ze niet op het gras staan, en 'niets te eten hebben'? En je wil niet weten hoeveel mensen dan, 100% goedbedoeld, vervolgens de beestjes dan zelf maar gaan voeren door er brood, appels of wortels bij te gooien. Of zelfs het afgemaaide gras uit hun tuin.

Nee lekker, als eigenaar wordt je daar echt niet blij van hoor! Mag er dan niets van gezegd worden 'want de mensen bedoelden het zo goed?'.

Het gaat mij er om dat TS het 'goed bedoelen van iets' als excuus gebruikt en ook als redenatie 'als ik iets goed bedoel, dan mag ik dat gewoon doen, is helemaal niet erg'.

die goede bedoelingen kunnen er wel voor zorgen dat de pony's in die stal compleet uit de pan flippen, of gigantisch staan te zweten daar binnen, of de stal slopen, etc. etc.

oke, lk denk dat ts onderhand je punt wel begrijpt.
en je hebt ook gelijk.
en niet om bijdehand te gaan toen he, maar een hoefbevangen pony zou ík een bordje bij hangen.
maar daar gbaat het topic niet over dus laat ik dit maar rusten

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 15:50

Ik hoef niet meer opgevoed te worden,en sommige reacties zijn niet nodig.
Het gaat in dit forum om antwoorden te krijgen op je vragen op een normale volwassen manier,niet om te vertellen hoe jou mening hierover is,daar zit ik helemaal niet op te wachten joh,het gaat me om het welzijn van dieren,en dat is voor mij wat telt.
En toestemming heb ik allang,er bestaat ook zoiets als watsapp :D