Je shet ooit ziek geweest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:40

ik heb mijn shetlander nu 3 jaar , hij heeft droes gehad met hele hoge koorts en de dierenarts is een paar keer langs gekomen , daarna heeft hij nog 2x een zware verkoudheid gehad en 1x bronchitis , ik heb geen idee hoeveel het heeft gekost , maar dat zal wel wat zijn geweest ! :')

Sunshine1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:14

Mijn Shetlander Karel heeft artrose gehad, en astma. Hij was toen al in de 20 en hij was in de sloot gevallen. Waarbij de oude stal eigenaar verkeerd heeft gehandeld. Hij had Karel eerst uit de sloot getrokken inplaats van de brandweer gebeld. Hem toen vanuit de koude sloot gelijk in een kas gezet waar het erg warm was. En ons daarna pas gebeld.. Vanaf die tijd is Karel gaan kwakkelen met zn gezondheid en is artrose naar boven gekomen. Toen wilde de boer ons weghebben en haalde die elke keer stiekem Karel zn voer weg waardoor hij steeds dunner en dunner werd, en wij maar de dierenarts bellen. :( Toen we daar achter kwamen zijn we meteen naar een andere stal verhuisd waar Karel nog een heel mooi jaar heeft gehad. Maar de laatste periode werd de artrose steeds erger en kreeg hij er astma bij. Ik weet natuurlijk wel dat ik hem veel medicijnen heb gegeven in zn laatste periode. 5 Juli deze zomer is mn schatje ingeslapen. :( Karel zn vriendinnetje is nu van mij en bij haar controleer ik echt alles. Ik geef niemand nog de kans om zo iets achterbaks uit te laten halen met mijn pony.

Maargoed, het heeft mijn ouders denk ik ongeveer 1000 euro gekost alles bij elkaar. Verder hebben mijn pony's nog nooit iets ernstigs gehad gelukkig. (even afkloppen, haha)

Tancreda4

Re: Je shet ooit ziek geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:48

Niet vaak. Afgelopen zomer bevangen door de hitte, lag ze met 40 graden koorts plat en lusteloos in het land, in de brandende zon p een van de heetste dagen. De dag ervoor had ze een enting gehad, en dat was geen goede combinatie. Gelukkig viel het verder mee, eenmaal op stal in de schaduw ging het snel beter met haar. Verder wat gemutst met een opgetrokken buik (achteraf waarschijnlijk 'gewoon' stress), en een keer de DA erbij geweest vanwege een hoofdwond.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:41

Hier zijn ze eigelijk nooit ziek, alleen deze zomer hebben ze een virus gehad (ben ff de naam kwijt maar het is iets met de luchtwegen, dus snotneuzen en veel hoesten).

lobkiekietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:54

toen ik mijn shetland nog maar net had, dan had hij een zware verkoudheid..
hebben de dierenarts laten komen & alles was terug in orde.
Mijn shetland heeft dan ook veel last van zomerexceem, dit jaar ga ik zeker een exceemdeken kopen !

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:52

mijn verzorgshetje is laatst heel erg ziek geweest.
eerst kreeg ze koliek, daarna werd ze kreupel, daarna was ze een tijdje niet helemaal zichzelf (we denken door stress)
maar gelukkig is ze nu weer helemaal de oude !

Klarinda

Re: Je shet ooit ziek geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:49

Ik heb mijn Shetlander nu 2 jaar, en hij is nog geen één keer ziek geweest! :)