Juulxx schreef:gewoon lekker buiten laten staan... dat kunnen ze makkelijk hebben..
en alleen als het heeeeell erg vriest gewoon een ongevoerd regendekentje erop doen...
Dit werkte prima bij mijn oude shetje..
Juulxx schreef:ik deed zelf die ongevoerde regendeken op omdat ik dan zelf lekkerder sliep.. maar was inprincipe ook niet nodig..
Polly schreef:die ongevoerde regendeken he.. realiseren de gebruikers hiervan zich wel dat ze dan niet meer hun vacht kunnen opzetten tegen de kou en het dus júist koud krijgen?!
Ik heb 2 shets buiten staan, zonder deken en in weer en wind. Ze kunnen de schuilstal in maar als het regent staan ze meestal buiten en ze hebben het niet koud, vorig jaar toen het -20 was waren dat de dagen dat ze het vrolijkst waren. Ze hebben een dikke, vette vacht (die je dus ook zo min mogelijk moet borstelen als ze buiten blijven) die de huid mooi droog houd.
Denk alsjeblieft goed na voor je je shet met vacht een regendeken opdoet, het is heel lief bedoeld maar intussen zorg je dat ze zichzelf niet warm kunnen houden.
Polly heeft daarin wel echt gelijk.
Juulxx: een ongevoerde regendeken zorgt er echt voor dat die lekkere, dikke en warme teddyberenvacht niet meer kan worden opgezet, de lucht tussen de haren wordt er dan uitgedrukt, dus krijgt pony het alleen maar kouder van!
júist met koude, vorst etc. een ongevoerde regendeken níet op doen!
Ik heb ook een ongevoerde regendeken voor mijn Welsh A. Pony kan prima tegen koude en wind, maar is gewoon niet meer helemaal 'waterdicht'. Bij lange regen en daarbij wind dan raakt ze helemaal doorweekt, staat dan letterlijk shakend van de kou in de wei en eet dan ook helemaal niet meer, helemaal verstijfd en verkrampt.
Maar zodra het 'droge kou' is gaat hij toch echt weer af, en dan red ze zich prima. Leg ik dan die deken op dan krijgt ze het juist koud.
Pony is niet geschoren maar wordt wel intensief voor de wagen getraind. Heeft wel beschikking over schuilstal maar de shetten meppen haar er meestal uit.......
Dus alleen als er echt de halve dag regen of flinke buien wordt voorspeld, dan krijgt ze even de regendeken op.
@ TS: niet scheren, en dus ook niet zomaar een ongevoerde regendeken gebruiken. Kun je niet alsnog voor een kleine, eenvoudige schuilmogelijkheid zorgen? dus desnoods een paar schotten waar hij tegenaan kan gaan staan?