Help hij word vals/opdringerig van eten uit de hand.,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisenpip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 17:57

saskiakefie schreef:
lisenpip schreef:
Super bedankt ga ik toch maar weer de clicker er bij halen.
wat ik ook vaak doe is hem dan aan het hek zetten en weg lopen.
Als hij weer rustig is pak ik hem weer en ga ik weer 2 minuten aan de slag. Elke 2 minuten 5 minuten rust. En daarna weer oppakken.
Dit gaat vrij goed. Maar soms ben ik net te laat en grijpt hij.
En hij doet het vooral met de comando UP om de up te verbeteren..
Ik heb dit al een tijdje gleden met wat het is. En eerst zorgen dat het happen helemaal verweiderd is.

Ik zou hem toch niet vast maken aan het hek, omdat dit tijd kost. De correctie moet DIRECT komen anders begrijpt hij het niet meer. Bovendien kan hij hier ook gefrustreerd door raken, mede omdat hij het niet begrijpt. Het moet leuk blijven en hij zal zelf de link moeten leggen met zijn eigen gedrag. Als je hem negeert en hij gaat 'aan je zitten' om aandacht te trekken, moet je dit ook niet tollereren, op dat moment mag hij namelijk niet in jouw ruimte zijn, zwaai bijv voor je met een halstertouw, niet om hem te raken, maar aan te geven dat hij uit je ruimte moet blijven totdat jij hem toestemming geeft om daarin terug te komen.

Oke dank je wel. Hoewel het aan het hek zetten best wel werkte.
Maar ik ga dat weg laten en hier mee aan de slag.

En misschien nog een vraagje.
Vroeger was hij als de dood voor zwepen gewoon doods angst.

NU kan ik zwaaien met de zeep wat ik wil om hem in de bak, zijn beweging te geven maar dan gaat hij rondje op me heen lopen of zijn truckjes laten zien,( ik gebruik de zweep niet hoor met vd). Enigste hoe ik hem kan laten rennen in de bak is zelf te rennen haha hij achter volgd me altijd. Laats ook met de dierenarts ik moest hem laten rennen ( want hij is kreupel ) En normaal staat hij altijd voor de kar. Dus echt longeren of in de bak rennen doet hij vrijwel nooit. En toen moest ik hem laten draven maar ik moest zelf ook gaan rennen om hem laten laten zien in stap draf en galop.
VErzorgster van mijn andere pony kwam pakte de zweep en gaf hem uit het niets een flinke mep met de zweep waar ik echt niet mee eens ben. Maar zelf dat werkte niet. ik heb mijn zweep nooit om te straffen! alleen als hulp middel.

vuurneon

Re: Help hij word vals/opdringerig van eten uit de hand.,

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:59

Ts: wat vraag je nu precies in je laatste reactie? Want je zegt dat je nog een vraagje hebt, maar ik mis de daadwerkelijke vraag. Of lees ik daar overheen?

lisenpip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 18:01

oh nou hoe ik hem op een dier vriendelijke manier kan laten weten hoe ik hem in de bak moet laten rennen zonder dat ik zelf hoef te rennen. hij snapt het namelijk niet. k heb altijd de zweep gebruikt om er vertrouwen in te krijgen en nooit te laten rennen. Hij liep altijd voor de kar. hij is super op stem hulpen. Maar in de bak soms lukt het wel hoor maar vaak niet en al helemaal niet met de zweep. Hem tikke geven met de zweep wil ik niet... of kom ik nu niet ver?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:03

Belangrijkste is jouw eigen houding; je moet zorgen dat je wel in een drijvende positie staat en dus meer richting achterhand. Richt je je lichaam op zijn voorhand dan kun je onbewust je paardje afremmen.
Wat heel goed kan werken is jezelf een keer laten filmen; kun je thuis zien of je houding ook klopt met wat je vraagt aan het paard.

lisenpip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 18:06

vuurneon schreef:
Belangrijkste is jouw eigen houding; je moet zorgen dat je wel in een drijvende positie staat en dus meer richting achterhand. Richt je je lichaam op zijn voorhand dan kun je onbewust je paardje afremmen.
Wat heel goed kan werken is jezelf een keer laten filmen; kun je thuis zien of je houding ook klopt met wat je vraagt aan het paard.

Me paarden staan gelukkig lekker aan huis dus kan het zo nog gaan doen.
Maar ik heb wel een les gehad met grond werk en die vrouw zei dat ze nog nooit zo karakter heeft gezien bij een pony
Ze zei wel eens dat het karakter niet lijkt op dat van een echte pony haha

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:19

lisenpip schreef:
Hij kent geen grenzen want bij andere paarden stopt hij ook niet zelf niet toen er een tand uit zijn mond te getrapt werd. bleef hij door gaan. of vol gebeten word of wat dan ook... want als hij iets doet wat niet mag raakt hij helemaal in paniek. maar blijft het wel doen, en dan word ik niet eens boos meer want hij schrikt al van zich zelf..

Ik denk dat dit komt omdat hij hengst is.....

lisenpip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 19:49

ShauniBef schreef:
lisenpip schreef:
Hij kent geen grenzen want bij andere paarden stopt hij ook niet zelf niet toen er een tand uit zijn mond te getrapt werd. bleef hij door gaan. of vol gebeten word of wat dan ook... want als hij iets doet wat niet mag raakt hij helemaal in paniek. maar blijft het wel doen, en dan word ik niet eens boos meer want hij schrikt al van zich zelf..

Ik denk dat dit komt omdat hij hengst is.....

OKe ik was zoiezo al van plan hem te castreren.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:55

Dat lijkt me sowieso een goed plan ja. :j