vraag over aankoop shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:50

stef schreef:
de pest is dat zolang mensen geen geld voor een shet uit wíllen geven, de markt ook nooit omhoog zal gaan....

Aantal jaren geleden was er een hele goede markt voor shetlanders hoor, maar tegenwoordig heeft iedereen minder te besteden en dan heeft niet iedereen meer een shetlandertje lopen voor de leuk, zoals eerder wel het geval was.
Hierdoor is er een overvloed aan shets ontstaan met daardoor ook slechte prijzen voor de shetlanders.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:52

eclair98 schreef:
Ik hoor ook zo vaak dat een onbeleerde D pony 100 euro kost. Ik vind het dus echt teveel ;)

:oo Ik denk dat je die prijs anders bedoelt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:03

eclair98 schreef:
Ik hoor ook zo vaak dat een onbeleerde D pony 100 euro kost. Ik vind het dus echt teveel ;)

Zoo he, waar haal je die vandaan dan?
Dat heb ik nog nooit gehoord, een d pony voor 100 euro. :oo

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:18

biancaroze schreef:
stef schreef:
de pest is dat zolang mensen geen geld voor een shet uit wíllen geven, de markt ook nooit omhoog zal gaan....

Aantal jaren geleden was er een hele goede markt voor shetlanders hoor, maar tegenwoordig heeft iedereen minder te besteden en dan heeft niet iedereen meer een shetlandertje lopen voor de leuk, zoals eerder wel het geval was.
Hierdoor is er een overvloed aan shets ontstaan met daardoor ook slechte prijzen voor de shetlanders.

Overschot ontstaat voornamelijk doordat er maar raak gefokt wordt.

fiona1

Re: ff een vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:49

Persoonlijk vindt ik het een hele schappelijke prijs.

Wat ik eraan uit zou geven ligt in mijn geval aan het achterliggende papier, en voornl. hoe mooi ik haar vindt, en hoe ik verwacht hoe ze het op de keuringen doet. Als ik verwacht dat ze op een stamboekopname 85-85 gaat score kan de prijs voor mij nog wel 3 keer over de kop. En sommige wil ik voor geen enkele prijs in het land.

LadyMadonna

Re: ff een vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:45

Precies Fiona, maar tegenwoordig lijkt een shet een shet te zij , en mag dus max 100 euro kosten

moos24

Re: vraag over aankoop shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:21

Ik heb altijd zoiets van; Het is maar net wat je er ZELF voor over hebt. Als een dier mij aanstaat en ik ben er echt weg van dan heb ik het er ook voor over. Het moet natuurlijk niet al te gek worden, maar 250,- voor een shetlander vind ik persoonlijk te overzien ondanks dat ze ook voor 50 euro verkocht worden, en het dus dan niet "waard" schijnen te zijn. Ikzelf zou het er dus zeker voor over hebben.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:26

Het is maar net wat de gek er voor wil geven. Ik heb een paar jaar geleden 100 euro voor een papierloze shetlanderhengst betaald. Te veel? Ja, je kunt ze gratis ophalen soms. Heb ik spijt? Geen minuut, het is een geweldig beest en ik zou hem echt niet willen missen. Ik was meteen verkocht toen ik hem zag. Mijn merrie heb ik jaren daarvoor 450 gulden voor betaald, toen was de markt nog wel een stuk beter.

Je kunt altijd wat lager bieden, vraagprijs houd je altijd wat hoger aan, dus mss kun je haar voor 200 euro wel kopen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:52

Wat iemand vraagt heeft hij nog niet.. Voor de rest ga ik mee met de rest: heeft het stamboompapieren, correcte bouw dan vind ik het niet duur..

En nog een ding wat ik altijd zeg omdat ik ook hier en daar wat handel: Als het voor jezelf is, is het nooit te duur ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:37

Ik vind het niet te veel. Zoveel hebben wij destijds voor een hengstenveulentje betaald. Deze komt van een fokker die zich met hard en ziel inzet voor zijn shetjes, dan wil ik deze persoon niet uitknijpen door die laatste euro's er af te willen krijgen.

Voor 250 euro hadden wij een lief, braaf, in de hand geweest en thuisgebracht shetveulentje, wij waren gelukkig.

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:05

Ik vind 250 euro voor een grote maat shet merrie van deze leeftijd en met papier niet zo gek veel..
Zelf handel ik regelmatig met shetten en ik weet goed hoe de prijzen liggen bij de shetters.
Een aantal weken geleden kreeg ik ook 250 euro voor grote maat shet merrie`s met papier
en ook zei waren onbeleerd maar wel braaf.. En dit was op een paardenmarkt.
Vooral als het voor jezelf is, is dit een schappelijke prijs.
250 euro is een vraagprijs en bieden staat vrij zeg ik altijd =)

Succes