Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik heb zelf 2 ruinen en 1 ervan denkt nog dat hij hengst is, maar wat ben ik blij dat hij het niet meer is. Moest er nu iets gebeuren kan hij tenminste geen merries meer dekken (al zal hij er nog wel opspringen vrees ik) en dat is toch ergens wel een geruststelling. En het is ook geen monster ofzo hoor, hij blijft braaf achter een enkel draadje staan en dergelijke, maar je weet het allemaal nooit, en dan is het toch wel fijn dat hij ruin is. En hij is er zeker niet minder op geworden qua karakter of uitstraling.
Cassidy schreef:Ik zou idd ook laten castreren. Voordat een papierloze hengst veulens de wereld inzet die uiteindelijk bij de slager belandden. Een hengst heeft gezelschap nodig, en de hormonen gieren nu eenmaal door zijn lijf. Hem het dekken ontzeggen omdat hij geen veulens mag maken is niet eerlijk, en veulens laten maken die geen toekomst hebben in mijn ogen onverantwoord.
Veel wijsheid bij het maken van een beslissing. Je moet er zelf achterstaan, en niet omdat mensen het in je topic het zeggen. Ik hoop alleen dat je het zelf in gaat zien...

[***] schreef:Hopelijk wel, maar het is toch ook iets om rekening mee te houden vind ik .. Neem aan dat er misschien andere shetjes bijstaan? Of stel dat er veulentjes bijgezet worden of weet ik het .. Ik weet ook niet wat er allemaal op die stal gebeurd en hoe de paarden gehouden worden daar natuurlijk, ik ga gewoon even uit van worst case scenario's
En als dat zoontje dat ermee speelt de hengst echt boos maakt (niet enkel maar oren in de nek) dan wil ik ook niet weten wat er gebeurd .... Kan met een ruin of merrie natuurlijk ook, maar hengsten zullen toch eerder het gevecht aangaan, daarom zijn het hengsten, die zijn zo geprogrammeerd ...

troi schreef:Ik snap niet zo goed waarom het sneu is voor een hengst om niet te dekken. In de natuur dekt het merendeel van de hengsten nooit, die zijn toch ook niet sneu? En al die merries dan die maar hengstig blijven worden en ook nooit sex mogen, dan moet dat minstens zo zielig zijn toch?
ALs je ze castreert kan je hem overal plaatsen, kunnen er geen ongelukje gebeuren en wat heb je nou aan een papierloze hengst?Malakay schreef:Merries worden toch ook niet gesteriliseerd als ze niet voor de fok worden gebruik. Terwijl er genoeg merries zijn die tijdens de hengstigheid alles behalve leuk en of veilig zijn.
Ik denk dat er naar elke hengst apart gekeken moet worden of hij wel of niet gecastreerd moet worden. Is hij handelbaar en breekt hij niet uit op zoek naar de vrouwtjes, dan zie ik niet in waarom je hem zou moeten laten castreren. Veiligheid boven alles, dat snap ik maar deze hengst kent het dekken en naar wat ik uit het verhaal van TS haal gewoon handelbaar en rustig. Waarom dan hakkie takkie uitvoeren?
Bulkl_kieta schreef:Cassidy schreef:Ik zou idd ook laten castreren. Voordat een papierloze hengst veulens de wereld inzet die uiteindelijk bij de slager belandden. Een hengst heeft gezelschap nodig, en de hormonen gieren nu eenmaal door zijn lijf. Hem het dekken ontzeggen omdat hij geen veulens mag maken is niet eerlijk, en veulens laten maken die geen toekomst hebben in mijn ogen onverantwoord.
Veel wijsheid bij het maken van een beslissing. Je moet er zelf achterstaan, en niet omdat mensen het in je topic het zeggen. Ik hoop alleen dat je het zelf in gaat zien...
nou hebben zoveel mensen een andere mening.
en paard kan onmogelijk ontsnappen hij moet zijn eigen hek heen dar hoger is dan zich zelf, dan moet hij over een mega hek heen.. en dan nog een mega hek op de weg op te komen..
verder staat hij heus niet alleen!!!