shetjes minderwaardig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiniLoe

Re: shetjes minderwaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:26

op de plaatselijke manege reed mijn verzorgster met mn welsh pony.
ik had 1x mn shetlander mee genomen, die vind een wandeling die kant op ook leuk, wacht daar dan lekker snurkend in de zon om erna weer mee terug te wandelen.

kreeg de opmerking dan mn shetlander niet op hun terrein mocht i.v.m. entingen en drachtige merrie's die ze daar hadden staan. Heb gemeld dat dat dan jammer is aangezien mijn welsh waarvoor ik lidmaatschapgeld betaalde om daar in de bak te rijden dezelfde entingen kreeg als de shet en die wel toegestaan is op het terrein.... toen liep ze mompelend weg dat ze dat dan even moest uitzoeken

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:37

Nou ja zeg -O-

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 21:22

MiniLoe schreef:
dat is voor mij de hoofd reden waarom ik absoluut niet op een manege sta met mn beide shets.
Ik vind op maneges al gauw een sfeer hangen dat als je niet met anky of scapa rijd, je minder bent dan de rest, laat staan als je aan komt zetten met een shetlander

In mijn ogen is een shetlander niets meer en zeker niet minder dan een ander paard.
Als jij plezier met je ponys hebt is het prima toch? Ik zou de mijne niet ruilen voor een rijpaard <3
Hoevaak ik me ook moet verdedigen als mijn shet met een deken loopt in de winter.... soms word je er moe van.

Gelukkig sta ik op een kleinschalige pension stal waar ik lekker mijn gangetje kan gaan en iedereen ze juist leuk vind :D Niets van aan trekken is makkelijk gezegt, maar ik weet hoe vervelend het kan zijn zulke reacties en je steeds weer te moeten verdedigen :(:)

Ik moet me idd veel verdedigen .. En afbreekbare commentaren aan horen,bv hou je maar bezig met die ponys van je' ik heb mijn eigen paard enz..stiekem denk ik dat ze jaloers zijn op onze mannetjes! :D

Jennifersw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:32

nou ik vind shetjes ook niet minderwaardig hoor. heb een rijpaard en een shetje maar vind ze beide net zo leuk. krijg ook weleens vragen over wat ik nou eigenlijk met die shet doe, maar anderen vinden hem juist weer erg schattig omdat ie zo klein is.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:44

Vorig jaar reed de verzorgster van Floor een officiele wedstrijd op een manege.
Er stonden een aantal meisjes een beetje minachtig te doen over Floor want die zou toch niets winnen want de andere pony's waren groter en liepen veel netter volgens hun.
Toen kwam er een ander meisje aan en die zei: "Voor die shetlander ben ik het bangst want vorige maand werd die ook al 2x eerste.
Na het lopen van de proefjes werd er niets meer gezegd en Elize won met Floor weer 2x de eerste prijs. :')

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:48

Goed zo, Shetjes for ever. :7

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:36

Gelukkig krijg ik in mijn buurt heel veel leuke reacties, omdat ze die kleintjes niet zoveel op de weg zien.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:19

ik krijg tijdens het mennen alleen maar leuke reacties over mijn shetlander, mij boeit het niet dat ik niet op hem kan rijden. Ik kan toch niet paardrijden, wat moet ik dan met een paard waarop je kunt rijden? Ik men veel liever met mijn shetlander.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:50

Gisteren zijn we Naar een feest geweest.. we overnachtten in de koeienstal bij mijn paarden.
Je word sochtends helemaal brak wakker, je roept je kleine vriendje en wie komt er om het hardste aanhuppelen, springen en hinniken?
Zeg nou zelf, wie word er dan niet verliefd

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:57

Daphne__ schreef:
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd ;)

Wie het kleine niet eert, is geen Shetlander weerd. :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:29

En, ik vind shetlanders ook leuk omdat je leert op een andere manier met je pony om te gaan. Ik was eerst heel erg van het rijden, maar als dat niet kan word je creatief en ga je vaker knuffelen waardoor je ook een betere band krijgt

yentl_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:33

Ze zijn super <3

yentl_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:39

Ik vindt t juist leuk dat ze zo lekker klein zijn! :)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:32

Ik vind het ook leuk!
Heel veel kleine kinderen durven op shetjes te zitten, dat vind ik echt schattig.
En als ik langs de weg loop met me shetje, hoor ik regelmatig, wat een schatje, ah wat lief enz.
Leuk om te horen toch!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:32

xSCWx schreef:
En, ik vind shetlanders ook leuk omdat je leert op een andere manier met je pony om te gaan. Ik was eerst heel erg van het rijden, maar als dat niet kan word je creatief en ga je vaker knuffelen waardoor je ook een betere band krijgt

Ja klopt, hier hetzelfde verhaal ;)

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:54

Ik denk dat het vooral te maken heeft met het soort 'paardenmens'.
Mensen die paarden vooral hebben voor de sport, zullen denk ik inderdaad niet zo veel zien in een shetlander (onder het zadel dan, mennen is een ander verhaal).
Iemand die een paard heeft puur voor de hobby, zal misschien wel minder waarde hecten aan het formaat.
Zelf heb ik ook een uk :) en wil niet anders. Vind het karakter erg leuk en heb zelf minder met grote paarden. Bovendien zijn ze erg veelzijdig. Die van mij loopt onder het zadel met een verzorgster, kan veel VD kunsten, wordt beleerd voor de wagen etc.
Mensen vragen mij ook vaak wat ik met zo'n klein beest moet hoor, want je kan er toch niet veel mee?
Ik antwoord altijd maar dat je er precies hetzelfde mee kan als met een groot paard, behalve rijden (ik dan)
want hij heeft vroeger te weinig schoppen onder zijn kont gekregen :D

Gelukkig krijg ik ook vaak leuke dingen te horen :) veel mensen zijn toch wel verbaasd als ze zien hoe hij af en toe kan lopen en wat hij allemaal kan.
Helaas worden ze teveel afgedankt en als grasmaaiers gebruikt. Er zit zo veel meer in die kleintjes, zonde.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:04

Inderdaad, ik vind rijden super, maar een band met een paard is nog mooier, en de verzorging en alle dingen waar je geen zadel voor nodig hebt vind ik misschien nog wel leuker! :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:09

Je stelt deze vraag ook wel echt in het goede topic _O-

Nee ik vind shets niet minderwaardig, ze hebben hun kwaliteiten net als de (meeste) andere paarden.
Ik vind het ene paard niet meer waar dan het andere :D

Zelf heb ik niet zoveel met mennen, dus als er shetjes komen later zijn die voor mijn kindjes :) En zelf misschien ook wel als levende knuffels :o hihi. Misschien helpt het ook niet echt dat ik zelf heel lang ben, voor VDen zou ik de halve tijd gebogen moeten staan en mijn rug is al niet bijster goed :D Dus daar bedank ik voor

En eh, een Shetlandpony is toch echt wel een pony hoor :7

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:25

Krijg ook vaak de reactie: ooh ik dacht dat je met een grote hond liep

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:31

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:39

Dat hoor ik ook altijd. Het lijkt wel een hond..
Ik vind shetlanders leuker dan grote paarden.

Hier word ook heel erg gedaan of ze niks waard zijn, want je kan er niet op rijden.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:22

Mijn shet is ook niet minderwaardig hoor! Terwijl de grote paarden in de regen staan met hun versleten Harry's Horse deken, staat mijn kleine meid met een prachtige Bucas deken om :) Ze heeft een heel arsenaal aan mooie dekentjes, halsters, borstels, etc. Ik vind het echt zo leuk als mensen bij ons op stal komen en zeggen: zo...die staat er chic bij!

Ze is een kleine meid, maar in haar hoofd een groot paard en zo moet je ze ook behandelen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:55

Er is een spreekwoord over geiten.

"Neem een geit en je leert vloeken."

Mijn spreekwoord over de Shetjes is ;

"Neem een Shet en je leert lachen."

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:23

MiniLoe schreef:
Krijg ook vaak de reactie: ooh ik dacht dat je met een grote hond liep

Ja ik ook Hééééél vaak !

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:25

ik krijg ook veel dat soort reacties, maar als ik ga wandelen met m'n shet stoppen ook heel vaak zelfs autos om hun kinderen of kleinkinderen 'dat paardje' te tonen. Schattig! En zeker niet minderwaardig.
Hoewel ik soms wel baal dat ik er niet op kan gaan zitten, zou af en toe wel wat gemakkelijker maken.
(ik ben nog aan het beleren voor de koets, en das niet zo simpel als ik hoopte :) shetten met hun streken)