Vergunning of zo nodig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:25

Een veulen hoort op te groeien met soortgenoeten. Is het niet mogelijk, neem dan geen paard.

Dustinlover

Re: Vergunning of zo nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:35

Ik denk dat jou veulen zich heeeeeeeel erg eenzaam gaat voelen.. en eigenlijk ben je dan gewoon bezig met dierenmishandeling, dan wel niet lichamlijk maar wel psychisch.. Als jij bij mij komt met zo'n verhaal verkocht ik jou echt nooit geen veulen..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:01

Je zegt dat je voldoende over paarden weet. Blijkbaar dus niet. Ik vind het ronduit schandalig, dat als je WEET dat een veulen niet alleen hoort te staan, er toch gewoon een gaat kopen. Dit is nou een perfect voorbeeld van egoïsme. Als het mijn veulen was, verkocht ik hem never nooit aan jou. Veulen moet kunnen spelen met soortgenoten, dingen LEREN van soortgenoten, die jij hem als mens niet kunt leren. Omgaan met andere paarden. En leuk dat hij andere paarden kan zien, maar daar leert hij niet van hoe hij zich in de kudde moet gedragen.

Jammer hoor, dat er nog steeds zulke mensen bestaan. Mooi gevalletje van mensen met paarden in plaats van paardenmensen :)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:09

Jelleee schreef:
Je zegt dat je voldoende over paarden weet. Blijkbaar dus niet. Ik vind het ronduit schandalig, dat als je WEET dat een veulen niet alleen hoort te staan, er toch gewoon een gaat kopen. Dit is nou een perfect voorbeeld van egoïsme. Als het mijn veulen was, verkocht ik hem never nooit aan jou. Veulen moet kunnen spelen met soortgenoten, dingen LEREN van soortgenoten, die jij hem als mens niet kunt leren. Omgaan met andere paarden. En leuk dat hij andere paarden kan zien, maar daar leert hij niet van hoe hij zich in de kudde moet gedragen.

Jammer hoor, dat er nog steeds zulke mensen bestaan. Mooi gevalletje van mensen met paarden in plaats van paardenmensen :)
Sorry modjes, ik weet dat oneliners niet mogen, maar: +1
Beter dan Jelleee hier doet kan ik het niet toch niet verwoorden.

Jorex

Re: Vergunning of zo nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:50

mijn pony stond ook al vanaf dat hij bij de moeder weg kon alleen bij de vorige eigenaar die ook weinig andere keus had, aangezien er daar alleen maar merrie's rondliepen. Hij staat nu nog steeds alleen en ik zou graag hem een maatje willen geven maar mijn ouders weigeren het. Koop er twee in plaats van 1 dan hebben ze in ieder geval elkaar nog.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:59

Dit hebben ze bij die van mij gedaan, beest is nu 21 jaar, maar nog steeds gestoord in het contact met soortgenoten.
Beschamend gewoon.

Dierenliefde is een dier houden in een zo natuurlijk mogelijke omgeving, je verdiepen in het gevoel van het dier en een verantwoordelijkheid op je nemen dit zo goed mogelijk uit te voeren.

Dierenliefde is geen liefde als het dier moet leven zoals het jou uitkomt.

Een dier een leven geven zonder soortgenoten, is als een kind opsluiten in zijn kamer zonder speelgoed en ander contact, is als een volwassene zonder werk/hobby's/gezin/niet buiten komen.

Ik zie net dat je 39 jaar bent.
Pfoeh, als je mijn buurvrouw was, had ik tegen die tijd melding gemaakt bij betreffende instanties.