Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nina88 schreef:Ik ben wel benieuwd waar jullie de shetlanders voor 50 euro vandaan halen eigenlijk.
Ik ben op dit moment op zoek naar een shetlander, merrie of ruin, 0-15 jr, als weidemaatje. Super tehuis te bieden, maar onder de 150 euro kan ik geen gezonde shet vinden.
justin4ever schreef:Particulier worden ze inderdaad nog wel voor die prijzen aangeboden maar marktwaardes zijn inderdaad laag.
Laatste x op de markt ging een groep jaarlingen, merries en hengsten gemixt voor 200 weg.
En dat was een groep van 10.
Polly schreef:Ragdollcat schreef:Die is 50 euro waard, of eigenlijk niks, want de markt loopt over van schetten en deze schet heeft geen papieren en is niets bijzonders zoals mooie aparte kleur en of graad van africhting en papieren enz. enz.
Shetlander![]()
Komt van de Shetlandeilanden en niet van de Schetlandeilanden
anneliesdj schreef:justin4ever schreef:Particulier worden ze inderdaad nog wel voor die prijzen aangeboden maar marktwaardes zijn inderdaad laag.
Laatste x op de markt ging een groep jaarlingen, merries en hengsten gemixt voor 200 weg.
En dat was een groep van 10.
En dan denk jij dat hij nog op dat veulentje had kunnen verdienen?
Ymor schreef:anneliesdj schreef:En dan denk jij dat hij nog op dat veulentje had kunnen verdienen?
Wel als hij dus verder geen kosten heeft..
Citaat:Kosten heb je altijd, maar goed, stel dat hij echt 0,0 kosten heeft.
Dan moet hij nog met dat dier naar de markt, kost hem een halve dag tijd = 5 uur x 10 euro = 50 euro plus benzinekosten = 60 euro.
Als hij véél geluk heeft kan hij het veulen kwijt voor 20 euro, heeft ie alsnog 40 euro verlies.
En dan hebben we het nog niet eens over de chip en het paspoort, kost tegenwoordig ook 80 euro.
DonCamillo; klinkt heel leuk maar TS gaf zelf al aan dat het een handelaar is, ga je elke shet van hem redden? En alles wat groter is dan een shet? Verdienen die geen leuk tehuis?