Kan dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lies1000

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:58

nee want ik bedoel het algemeen

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 13:30

nou van de week voor het eerst er even 10 min opgezeten. hij sprong iedere keer uit de bak en mijn nichtje had in 15 min er al 5 keer naast gelegen. denk niet dat ie er last van had dat ik er op zat haha. hij probeerde mij ook allehoeken te laten zien. lukte hem niet en daarna liep ie ook weer braaf met mijn nichtje.
Geloof me het is echt niet de bedoeling om veel en vaak op hem te gaan rijden alleen als het echt nodig is zoals nu (zat en nu in bijna een jaar voor het eerst op).

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:50

Ik ben zelf 1.60 maar vind me zeker toch te lang voor een shet van die hoogte, zeker als die net beleerd is en nog doorgereden moet worden....

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 13:53

ach ik weet dat het niet ideaal is maarja ik moet toch wat kan niet me nichtje wat laten breken.
En nu was het zo opgelost

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:56

Je kan ook op de makkelijke manier doen, longeren en zoals sommige een gewicht pop erop doen? Denk dat ma net is wat je wil en wat kan t verschil is :) of eerst longeren en nichtje bodyprotector aan of kleinere ervaren ruiter zoeken voor doorijden of voorrijden

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 14:02

het rijden gaat opzich verder wel goed we zij nu 10 maanden bezig. Ik ben er altijd bij als ze rijdt en zeg wat ze moet doen. Normaal gesproken is het echt een braaf beest maar nu had ie denk ik last van de kou ofzo. Ik heb er nu ook pas voor het eerst opgezeten verder doe ik hem longeren of mennen. Is ook niet de bedoeling dat ik er vaak op rij alleen in nood als mijn nichtje het echt niet meer kan/durft.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:03

En als je hem gewoon voortijdig even longeert ? dat alle wilde gedeeltes eruit zijn en hij warm is ?

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 14:06

dat doen we normaal ook en normaal helpt dat ook. alleen van de week 1 keer niet. Gisteren ging het weer super goed.

Hannahtjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:13

1m60 zal idd geen mooi zicht zijn, maar hij zal zeker geen probleem hebben met je 46kg.

Als het zo helpt voor je nichtje zie ik er zeker geen graten in.
Het is niet de bedoeling om heel vaak te rijden door jou lees ik, dus moet wel kunnen.

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:15

Even gekopieerd van een andere website:
**
Een paard is in eerste instantie geen lastdier. Dit komt vooral doordat de rug horizontaal is gebouwd. Hij kan slechts 12 – 20% van zijn eigen gewicht dragen. Dit betekent dat alleen een echt groot paard (700 kg) met een erg stevig gebouwde rug een ruiter van maximaal 84 tot 140 kg kan dragen. Een Shetlander die 150 kg weegt en een stevig gebouwde rug heeft, kan dus maximaal worden belast met een ruiter van 18 tot 30 kg.
**

Nou vind ik zelf een groot verschil zitten tussen iemand die zwaarder is, maar wel meegaat in de beweging en het paard verder niet hinderd dan een ruiter die wellicht wel een goed gewicht heeft, maar geen idee heeft wat hij met zijn eigen lijf aan moet als hij op een paard zit en de spreekwoordelijke zak aardappelen gaat imiteren. Daar moet iedereen zijn eigen redelijke verstand voor gebruiken wat wel en niet kan.

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 14:17

Hannahtjen schreef:
1m60 zal idd geen mooi zicht zijn, maar hij zal zeker geen probleem hebben met je 46kg.

Als het zo helpt voor je nichtje zie ik er zeker geen graten in.
Het is niet de bedoeling om heel vaak te rijden door jou lees ik, dus moet wel kunnen.

nee zeker niet we hebben hem nu een klein jaar en ik heb er nu voor het eerst 10 min opgezeten