Shetlander streken!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:41

mijn shet:
1. Wegrennen als je met een halster aan komt. hij ziet het als een spelletje :S
2. Hij vind longeren zóó leuk! dat ie gaat Stijgeren , Bokken && springen!
3. Hij geeft een voetje als hij iets gedaan heeft en eten wilt. [ voral als hij niks gedaan heef!! ]
4. Lekker gek doen langs de weg. en niet meer stoppen tot je thuis ben.
5. Altijd voorop willen lopen als je met de kudde weg ben. hoe dan ook hij komt vooraan!
6. Ja alsnog is ie erg lief!

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:44

Mijn Shet Cevvin:

Als hij iets lekkers ziet wilt hij er toch heen. Maar als ik ergens anders met hem heen wil,
blijft hij stil staan |o Of als ik met hem aan het wandelen ben, gaat hij onverwachts rollen :n
Dat zijn Shetjes he :x
Lol met je knol zeggen we dan *\o/*

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:35

Mandy66 schreef:
Mijn Shet Cevvin:

Als hij iets lekkers ziet wilt hij er toch heen. Maar als ik ergens anders met hem heen wil,
blijft hij stil staan |o Of als ik met hem aan het wandelen ben, gaat hij onverwachts rollen :n
Dat zijn Shetjes he :x
Lol met je knol zeggen we dan *\o/*

haha idd. ik vind die streken van m'n shet altijd zoo leuk :D okal moet ik het niet leuk vinden..
dus dan moet ik maar even streng zijn

H_M_UP

Re: Shetlander streken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:34

haha ik herken veel streken :P
Onze shet had een x ontdekt dat het hek van de wei nog openstond crosste hij er keihard uit regelrecht naar de appelboom ;)
En ook een x dat we aan het vrijspringen waren, we hadden een sprong en een stukje daarachter stroomdraad, springt hij over de omheining heen! :')

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:24

haha idd. ik vind die streken van m'n shet altijd zoo leuk :D okal moet ik het niet leuk vinden..
dus dan moet ik maar even streng zijn[/quote]

Ik zelf vind het ook altijd leuk als hij iets geinig´s probeert te doen _O-
Een keer is het hem gelukt om uit het hekje te ontsnappen. Ik was in de tuin bezig ik draaide me om en
ineens staat een reus achtige Shet achter me :))
Dat zijn echte Shetty´s :=

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:31

Mijn verzorgshet staat samen met een Tinker. Overdag staan ze altijd op de wei, naast een carravanstalling. Tussen de wei en carravanstalling zit een ijzeren balk op ongeveer 1 meter hoogte. Jaja, je raadt het al :D

Pony's staan in de wei, ik loop even naar stal, ik zie de shetlander opeens niet meer in de wei staan. Ik de hele wei door kijken, maar nee, nergens is Blacky :')
Opeens komt er een hinnikje vanuit de carravanstalling, staat Blacky daar helemaal achterin tussen de carravans _O-

Ook nog een keertje: mijn broertje was op hem aan het rijden, opeens bedenkt Blacky dat hij graag naar de stal wil en draaft zo onder het schrikdraad door. Mijn broertje bleef hangen, stond gelukkig geen stroom op, het was wel even schrikken. Maar na afloop (er was niks ernstigs gebeurd) was het wel grappig :P

ritahaarman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 04:57

Onze shetlander klom in de bus van de hoefsmid, zo er achter in gesprongen om te kijken of er nog lekkere brokjes te vinden waren. Als er een paard in de trailer staat en je hebt de klep of deurtje nog niet dicht moeten we ook oppassen of ze er niet bij in springt. :).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:53

Oja daar zeg je wat, mijn shet is ooit door het voordeurtje van de trailer gesprongen omdat hij eruit wilde (is allemaal goed gegaan gelukkig) :D

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:01

die van mij heb ik ook pas inde trailer gehad, die ging ook door het voordeurtje er uit hoor haha.

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:24

Oh dat van die trailer ken ik ja _O-
Pony stond wel redelijk strak vast, dus dat had minder goed kunnen aflopen...

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:13

[*]Met de voetjes schrapen
[*] Zakken openen
[*] Ontsnappen
[*] Uitbreken
[*] echte shet streken.

luckypien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:02

1 . ineens omdraaien richting stal
2. als ik ga longeere gaat ie 2 heel harde ronjes rennen en dan weer ineens stopppen en dan kijken van ,,, kijkens wat ik dat goed gedaan heb enzodoor
3. in eens gaan schudden

maar hij is mijn aller liefse maatje <3 <3 <3 <3

Timberlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:02

als er iemand op mijn shet aan het rijden is en ik loop weg gaat hij rollen met die gene er op , en als je in de wei loopt en ik wil hem pakken dan blijft ie staan en net als ik hem vast heb rukt hij los en rent vrolijk vedder :o

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:30

Mijn shetje kan er ook wat van. :')

klik

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 00:57

Langs de wei loopt een wandelpad. De wei is een dijkje en aan het einde is een trap omhoog. Eelco wil daar wel eens de trap opschieten met een kindje op zijn rug :P Een keer stond hij bovenaan en durfde hij niet meer naar beneden, mafkees :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 01:01

Even tussen draad en plank door, met pootje en hoofd om grasjes te eten, even terug om te kijken wat ik doe. Dan nog een keer. Dan met een noodgang met paard even wat biks eten en dan weer terug naar de verboden grasjes. Toen heb ik het stroom er maar op gezet. Mevrouw bekijkt even een paar meter draad en besluit om dan toch maar hooi te gaan eten.

xnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 07:02

ik heb lekker een shet zonder echte shetten streken :D heel af en toe dat ie mij in de maling neemt als die voor zijn doen hard moet werken :+

Nora175

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:22

Mijn verzorgshet rent gewoon onder het stroomdraad door met of zonder stroom erop

iris1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:31

Mijn neef zette mijn shetlander altijd zonder halter de wei in en als ik er dan wat van zei zei mijn neef: hmm die loopt wel mee hoor!
Alleen mijn shet dacht daar anders over bij ons kun je een heel eind naar achter en dan staat daar allemaal gras en er zit een hele brede sloot.
Dus mijn shet begon te rennen en ging daar dus heen. Mijn neef erachteraan! Hij is meer als een half uur aan het vangen geweest _O-
Alleen nu mijn shet dat heeft ontdekt kan ik niet meer haar los in de bak laten lopen als ik aan het uitmesten ben -:(- Ze sjeest namelijk snel langs mij en de kruiwagen op de bak uit :j Dus nu moet ik haar telkens in de stal zetten.
Ze doet nooit wat in de stal ze doet het altijd in de bak maar tegenwoordig ook al staat ze 5 minuten in de stal met het hek dicht scheit ze gauw een keer in de stal |o Altijd maar 1 hoop dus volgens mij doet ze het erom xD

Maar verder heeft ze eigenlijk geen streken. +:)+

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:00

Mijn shetlander heeft ook wel wat streken altijd xD
Een keer zette de moeder van mijn bijrijdstertje der baby achter het zadel zeg maar, en toen ging hij bokken xD
echt zo van, ik wil jou niet op mijn rug xD

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:51

heb 3 shets in totaal waarvan 2 grote deugnieten ze houden van:
eten
ontsnappen
bokken
de andere pony pesten tot die het terug doet dan weten ze nergens meer wat van
de snoepjesemmer los maken
de katten te grazen willen nemen ze zijn alleen altijd nog sneller
en zo nog wel 100 andere dingen hahaha ze hebben ook hun lieve kanten zoals allebij op schoot willen liggen of denken dat ik hun moeder ben waar ze mee kunnen vlooien hihi.
aan de andere kant is mams van hun een engeltje die doet letterlijk alles het tegenovergestelde van hierboven op het eten na:-))

Bulkl_kieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:36

mijn shet rent naar me toe als ik met halster kom :D
Loopt keurig naast me
en luistert naar stem hulpen afentoe lijtk het een hondje.
kalisto naast kalisto aan de voet.
kalisto hier kalisto wachten.kalisto zoek de bak, balletje gooien en hij rent en komt hem keurig terug brengen hahah

ellenoord1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 11:39

Bulkl_kieta schreef:
mijn shet rent naar me toe als ik met halster kom :D
Loopt keurig naast me
en luistert naar stem hulpen afentoe lijtk het een hondje.
kalisto naast kalisto aan de voet.
kalisto hier kalisto wachten.kalisto zoek de bak, balletje gooien en hij rent en komt hem keurig terug brengen hahah

Aahhww wat schattig :)

Lottie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:18

Top 5 (Ja ze hebben er veeuuwl meer :')) streken van Fanta en Pepsi:

1. Tijdens het uitmesten gezellig alle scheppen, bezems enz. omgooien en naar binnen rennen.
2. Door een klein kiertje door het hek heen glippen, wegrennen en dan kijken alsof je niets gedaan hebt.
3. Tijdens het longeren gezellig de andere kant op baggeren als je heel even niet oplet.
4. Een hap gras nemen, mee moeten lopen, een stukje meelopen, en dan weer terug willen omdat daar zo lekker gras was...
5. Poetstasjes de hele wei doorslepen en als het kan ze in de waterbak leggen.

Ze weten niet van ophouden :')