maar je weet toch niet wat voor weiland ik heb ? en wat voor ondergrond ik heb ? en mijn ponys lopen echt wel veel door de weide.. het is maar weinig dat ze echt stil staan.. de hoeven slijten zo wie zo ook heel erg op het harde.. ( al kom ik niet veel op het harde )
en de hoeven groeien op zich niet hard, dat is mijn voordeel
Esther_92
Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-12 23:54
Hier mag van mij een slotje op, ik weet alleen niet hoe dat moet!
Ik weet niet wat voor een ondergrond je hebt dat klopt, maar zoals in de natuur krijg je het niet hoe je je best ook doet. Ik ben dan ook van mening dat onze paarden toch ietswat andere behoeften hebben dan wilde paarden. Las op PN dat de meeste onderzoekers het een reële schatting vinden dat paarden in het wild zo'n 50 km op een dag lopen. Dat redden ze in een weiland echt niet. Maar dat is een andere discussie.
@ xxess: Dat kun je niet zelf, moet een mod doen.
janflicka
Geplaatst: 27-03-12 00:19
Mijn kosten voor 2 minishetten.
Stalling: 130 euro per maand (kale stal,dus zelf voor voer en bodembedekking zorgen en zelf uitmesten) Per maand zo`n 80 tot 90 euro aan hooi,vlas,voer(hooi en vlas 7,50 de baal hier in de stad) Eens per 2 tot 3 maanden 50 euro hoefsmid om ze allebei te laten bekappen. Ontwormen ik denk zo`n 40 tot 50 euro per jaar. Entingen zo`n 80 euro per jaar. Dan nog de paardentandarts,en eventueel dierenarts bij bijzonderheden. Dan heb ik verdere dingen zoals verzorgingsspulletjes en halsters ,borstels,dekentjes nog niet eens gerekend