Hier ook iemand van 22 met een shet. Een paar maanden geleden erbij gekocht als maatje voor mijn KWPN'er, maar stiekem ben ik ook wel heel erg gek op haar. Ze wordt bijna 2 en het is echt een ontzettend ondeugend dametje. Als ze oud genoeg is ga ik lekker met haar mennen. Ik word overigens nooit raar aangekeken, iedereen vindt haar juist hartstikke leuk
meld me ook! ben 20 heb twee shetlanders waarmee ik aangespannen rijd. 1 staat daarvan te koop mr de ander heb ik immideel ruim 6 jaar nog steeds helemaal gek mee!
en tja mensen lachen eerst totdat ze zien wat je er eigenlijk mee kunt! Al vind ik het houden van grotere paarden ook leuk, dus over het algemeen maakt het mij niet echt uit
Buckje
Geplaatst: 17-02-12 21:46
Ik heb een KWPN-er in mini uitvoering... 80cm... al 7jaar mijn maatje.
Ik ben 20 en heb 3 Shetlanders, pas afgelopen oktober een Fjord erbij gekocht. Ben echt stapelgek op die monsters! Mensen vroegen voor we de Fjord hadden wel altijd of we niet eens een paard wilden waar we ook op konden rijden. En dan keken ze helemaal raar op als we dan met 'nee' antwoordden!
He he, ik moet nog anderhalf jaar wachten voor ik me in dit topic mag melden..
Ik ben 18 en de trotse eigenares van een Mini-shetlander (en haflinger, die denkt dat ze een mini is.. Als Bikkel onder het draadje door kan, is ze er van overtuigd dat dat haar ook wel lukt.. Zucht..) Er zijn wel eens mensen die me voor gek verklaren omdat ik een Mini heb en die met de vraag komen of ik niet liever een 'groot' paard erbij heb.. Dan zeg ik wel eens dat hij een groot paard was toen ik hem kreeg, maar dat ik hem te heet gewassen heb
Ik ben 21 jaar en heb al 8 jaar mijn shet. Eerder reed ik haar onder het zadel, maar nu voor de kar en mag mijn dochtertje haar onder het zadel rijden.
DeSa
Geplaatst: 17-02-12 22:19
Hier nog een 20 jarige, met 5 shetten. Op een of andere manier denken mensen altijd dat het mijn verzorgpoownys zijn ipv. eigen Er wordt mee gefokt, we gaan naar keuringen en ik ben 1 pony aan het beleren voor de kar.
JudithO
Geplaatst: 17-02-12 22:25
DeSa schreef:
Hier nog een 20 jarige, met 5 shetten. Op een of andere manier denken mensen altijd dat het mijn verzorgpoownys zijn ipv. eigen Er wordt mee gefokt, we gaan naar keuringen en ik ben 1 pony aan het beleren voor de kar.
Nou dat zijn er nog best veel in een dagje tijd haha. Ik ben ook zo ontzettend bij met mijn jongeman, ik laat de mensen maar praten! Ik ben trots op Zorro en ga "later" met hem mennen. Dan zullen ze niet meer over hem l*llen
JudithO
Geplaatst: 17-02-12 23:03
Ach, ik trek me al lang niks meer van mensen aan. Ze zijn ook altijd zielig, die pony's van ons. Want in de zomer krijgen ze bijna niks te eten en in de winter ook al niet! Gek he, met van die monsters die al moddervet worden van de lucht
Atalja
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-12 00:30
Ik heb mijn shetlander in pension staan, maar heb afgesproken dat ik hem zelf doe voeren. Dit puur zodat ikzelf kan bijhouden wat hij binnen krijgt, om te voorkomen dat hij te vet gaat worden
De mijne worden juist vetgemest door mij zelf De veulens geef ik altijd veel brok. Krijg ik te horen dat ik ze veelste veel brok geef. Maarrr nu heb ik wel een 2,5 jarige die goed in keuringsconditie is en een 2 jarige die ik in december gekocht heb en die dat niet is.
Hier ook 25 jaar en momenteel 1 shetlander (drachtig dus binnenkort weer 2) toen ik alleen 2 shetlanders had werd ik ook raar aangekeken. Hier worden ze echt gezien als kinder pony's waar alleen kinderen iets mee kunnen. Ik rijd met mijn shetlander voor de wagen, en op mijn haflinger rijd ik, zo heb ik van allebei lol.
22 en heb een prachtige ("my little pony" / "droompony" / "barbiepony") shet. Een merrie van 12 is ze nu dacht ik. 90cm En tot nu toe kent ze alleen een aantal basis dingen. De reacties van "wat moet je nou weer met een shet?" Daar antwoord ik meestal hele waslijsten op want er is genoeg wat je met een shet kan doen
De shetten hier zijn ook absoluut in goede conditie, doordat we ze zelf voeren. Dat is wel eens anders geweest, met name Punette! Die was toen wij haar kochten zo'n 100 kg te zwaar. Duurde wel even 2 jaar voor dat er allemaal af was..
Atalja
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-12 17:57
Van die dikkertjes lopen hier ook een aantal, zo wil ik dus echt niet dat Zorro wordt. Ik kan niet met zekerheid zeggen of ik hem nu genoeg of teveel voer, maar dat is iets om even te testen. Hij was met eten ook niet veel gewend, dus hij moet langzaamaan overal aan wennen. Zodra ik zie dat hij teveel krijgt, pas ik dat direct aan.
Mijn pooownies staan in volpension. Hoef dus ook niet te voeren. Heb gelukkig een stalhoudster met voldoende kennis over paarden. Dus daar vertrouw ik gewoon op. Eens in de zoveel weken spreken we het voer even door en of er dingen aangepast moeten worden. Ze voert wat ik vraag te voeren, past het qua hoeveelheid af en toe aan. Keet is mooi op gewicht, Blossom is echt moddervet.
Atalja
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-12 19:06
Ja kijk dat is fijn. Hier voert eigenlijk degene die als eerste op stal is (ja 's ochtends voert de stalhouder brok) De rest is maar net wie op stal is, dus geen vaste hoeveelheid.
Bij ons voert alleen de stalhoudster. Mocht die er niet zijn, dan zijn de stalknechten goed geïnformeerd over de hoeveelheden voer Voer af en toe zelf wat bij, slobber enzo