Pony/Vee trailertje , ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Pony/Vee trailertje , ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:54

@ Ronnie: ik zou gewoon lage stangen er in (laten) maken als die trailer er toch al is. Zonde om wat anders te kopen.
Als je straks eventueel een wedstrijdje wil gaan mennen kan je in deze trailer de kar er nog bij in zetten (desnoods schot scheef, Ronnie aan de kleine kant en je wagen aan de ruime kant).

Ooit wil ik zo iets als Evelli :).

Nu ben ik erg blij met mijn vee-trailer. Heb er geen schot in, wel een achter deurtje (deurtje kan ik weer op het randje van de klep zetten, erg fijn met jonge springerige veulens, kunnen nooit naast de klep springen).
Als ik er 2 mee heb staan ze netjes vast, als ik er 1 mee heb heb ik ze er los in staan. Op wedstrijd staan ze ook los met de klep naar beneden zodat ze over het deurtje heen kunnen kijken, vinden ze altijd erg gezellig :).

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 15:56

capopjekop schreef:
Dan zou ik gewoon voor een paar tientjes zo'n setje halen. Kun je ten alle tijden met 2 pony's weg en hoeft je niet met 2 wagens en trailers te rijden. Ment je zus ook? Want anders moet je sowieso met 2 wagens weg ivm de menwagens.

Nee die ment niet, haf is pas 3 1/2 dus word ook nog niet echt mee gereden. Maar denk niet dat ze ooit gaat mennen, dus daar hoef
ik geen rekening mee te houden :D

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:27

Heb ook een veetrailer Rijdt makkelijk achter de auto. De paardjes staan over dwars. Er kunnen meerder paardjes in maar ik heb er ooit nog maar 3 tegelijk in gehad. Het is echter wel een dubbelasser. Wagentje achterop en zo kan ik 8 km verderop naar menles.

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:55

Ik heb ook zo'n veetrailertje, maar echt niet zo'n luxe als ik hier voorbij zie komen hoor!
Helemaal opgeknapt en bovag laten keuren.
Ik heb zowel van voren als van achteren een dichte deurtje.
Ik vind hem werkelijk ideaal, heel licht, kun je zo zelf wegduwen enz.
En hij ligt heel stabiel op de weg.
Als Ollie er niet in staat vergeet ik weleens dat ik dat ding er achter heb hangen en rijd dan soms een beetje te hard. :oo
(En dat is eigenlijk het enige nadeel van dat karretje.)

Eigenlijk wil ik mijn trailertje niet kwijt maar ik wil ook een sulky mee gaan nemen in de nabije toekomst.
Iemand enig idee wat de mogelijkheden zijn om mijn trailertje om te bouwen?

Groetjes
Hanneke

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:57

Evelli schreef:
Nee, die heb ik nog niet

Maar dit geeft wel een idee:
http://www.marsman-hati.nl/applications ... es/382.jpg

Je kan altijd je Sulky op de dissel vervoeren. Valt met Erik van Marsman Trailers wel over te overleggen hoor. Hij is erg handig :)

Hoi,
Wat bedoel je met je kan je Sulky op de dissel vervoeren? Moet ie dan verlengd worden, of bedoel je iets anders?

Groetjes
Hanneke

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:11

Denk het niet. Gewoon twee gootjes op de dissel en één bevestigingspunt op de punt van de trailer. Moet kunnen, moet je wel de kogeldruk in de gaten houden.

Achterop de klep kan ook, enige probleem dan is dat de klep niet snel omlaag kan bij nood.

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:01

Heb er zelf ook al een tijdje een staan, helemaal opgeknapt inmiddels. Voor de shets is het een ideale maat. Zijn, zoals eerder gezegd, erg makkelijk te verplaatsen en achter de auto te hangen. Helaas is mijn shet nog niet zo dol op de 'trailer' ..

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:17

Omdat ik het paardje overdwars heb staan kan de sulky er nog achter. Ga ik met 2 paardjes naar les dan neem ik mijn vier wielig wagentje mee. Achterop de trailer is een systeen gemaakt zo kan het wagentje er achter bij op. Als je het niet gebruikt schuif je het systeem onder de trailer. Om lange afstanden te rijden denk ik dat het niet ideaal is maar bij nood kunnen de paardjes aan de voordeur eraan uit. Ik ga er echter van uit dat ik op de korte afstand en alleen maar landweggetjes het goed gaat.Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:27

Die oplossing vind ik echt levensgevaarlijk :n snap niet dat je je pony's op die manier durft te vervoeren.....

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:30

Evelyne79 schreef:
De eigenaar van mijn verzorgpaard heeft er eentje te koop.
Vraagprijs en verdere gegevens zou ik na moeten vragen als je interesse hebt.

Zou je mij evt. Extra gegevens kunne-/willen pb-en?
Ben op zoek maar een ponytrailer voor onze shet..

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 00:01

Evelli schreef:
Die oplossing vind ik echt levensgevaarlijk :n snap niet dat je je pony's op die manier durft te vervoeren.....

Dat zie je toch vaker dat ponys/paarden overdwars in de trailer staan...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 02:11

Ronnie: heb het over de oplossing van Modw ;)

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:38

Evelli schreef:
Denk het niet. Gewoon twee gootjes op de dissel en één bevestigingspunt op de punt van de trailer. Moet kunnen, moet je wel de kogeldruk in de gaten houden.

Achterop de klep kan ook, enige probleem dan is dat de klep niet snel omlaag kan bij nood.

Dank je wel voor dit idee, ik ga binnenkort eens contact opnemen met die mensen die jij in een eerdere post vermelde. :j
Achterop vind ik geen fijn idee, ik wil direct bij mn paardje kunnen als er iets op doet.

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:29

Evelli grappig dat je dit levensgevaarlijk vind voor de paardjes. Wat zou levensgevaarlijk moeten zijn?? Ze staan overdwars, Staan met het hoofd naar de andere voordeur waar ze door kunnen. Een stangetje weg en hup ze zijn eruit. Net zo'n stangetje als je anders achter je paard hebt. In een gewone wagen moeten ze er dan achterwaards uit Hier kunnen ze er noch voorwaards uit.
Dus dat levensgevaarlijke is niks meer of minder dan dat je er een op de dissel hebt. Ik begrijp dat je het hebt gedacht maar dit is er een met een ruime voordeur. Dus niks gevaarlijk.

Het enige is, omdat het wagentje lang is, is dit met hoge drempels alleen heel langzaam te nemen.
Dus jouw oordeelwas niet nodig geweest.

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:34

Evelli, Ik zie je antwoord bij ha ha hanneke. Is dit niet tegenstrijdig met het antwoord dat je mij gaf??

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:45

Een sulky achterop zie ik wel meer, maar een vierwieler is een stuk zwaarder. Ben je dan niet bang dat er bij een kuil of drempel de distel van de trekhaak kan afschieten? Met een voorlader kunnen de pony's er iig wel altijd uit, dus dat lijkt me bij jouw trailer het punt niet.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:55

capopjekop schreef:
Zwabberen die dingen niet veel sneller dan een gewone 2 paards trailer? Ik vind ze er altijd zo ielig eruit zien, geen idee of dat ook daadwerkelijk is, want ik heb er zelf geen ervaring mee. Het lijkt me wel ideaal als je geen BE hebt.

Zelf vervoer ik mijn shetten gewoon in mijn 2 paardstrailer. Ik heb voor 70 euro 2 ophangsetjes gekocht.Nu kunnen alle stangen lager gezet worden. Als ik dan met mijn welsh weg ga doe ik de stangen weer op de normale hoogte. Echter moet pap ze nog even wat lager zetten, ze zijn nu net te hoog en Hans is er pas onderdoor geschoten :\
Afbeelding

Dit vind ik eng. Er zitten dus op verschillende plaatsen ophangsetjes. En als er dan een groot paard op staat of een grote pony kan die zich toch bezeren aan die uitstekende delen? Mijn paarden hangen altijd tegen de wanden, het lijkt me dat ze dan in elk geval langs die ophangsetjes kunnen schuren.Bovendien zijn stangen bevestigd op plaatsen waar in de wanden extra stevigheid zit, balken. En jouw ophangsetjes zitten dus gewoon op de zijwanden zonder versteviging.
Ik zou het nooit zo doen. Wij doen nog wel eens een stropak (die zit dan stevig vastgebonden) voor in de trailer in de punt, zodat ze niet naar voren kunnen schieten.
Zo'n klein veetrailertje hebben we ook gehad, maar die hebben we verkocht, omdat we eigenlijk nooit meer met de shetten op pad gaan en bij nood dus de grote trailer gebruiken.Maar voor de shetten beviel dat ding uitstekend.

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:13

Ik heb ook gekeken naar zo'n trailer. Lijkt me ook wel wat.Ik heb een welsh van 1.15 en eentje van 1.19 ongeveer. Waarschijnlijk heb ik dan de wat hogere nodig.Die deurtjes met tralies worden niet meer gemaakt, zoals ik begreep, juist om het gevaar dat ze de hoeven er tussen krijgen.
Ze zijn uitgebalanceerd, waardoor ze zo lekker op de weg liggen.

Ik lees hier alleen maar positieve verhalen. Zijn en ook negatieve dingen aan de trailer?
Verkopen ze ook makkelijk?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:18

Als ze lomp zijn kunnen ze zich stoten ja. Maar de voorste setjes hangen gewoon onder de originele en de achterste hangen dan onder de buik van mijn grote pony, dus de kans dat ze zichzelf bezeert is niet heel groot. Daarbij loopt het rond en zitten er verder geen scherpe punten aan, ze lopen gewoon rond, dus de kans dat ze zich echt verwonden is vrij klein. Verder is die wand heel stug, ik geloof niet dat een shet zo hard kan duwen dat er iets los zou schieten oid dergelijks, want ik denk dat je daar op doelt? Dus in mijn ogen valt het wel mee met gevaarlijk.

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:43

capopjekop. Om de reden dat de disseldruk niet zwaar genoeg zou zijn staan de paardjes dus voorin en overdwars. Het wagentje is heel licht ik meende rond de 100-125 kilo. Met het gewicht van 2 paardjes voorin de trailer gaat dit prima. Dit veewagentje hadden we al en ik vind dit een prima oplossing om toch met die kleine hummels naar menles te kunnen. We rijden dan 8km met 2 of 3 paardjes de vierwieler er achterop en een sulky in de trailer. Zo kunnen we toch naar menles.

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:19

Dit is mijn veetrailertje:
Nog een nadeeltje is dat wanneer madam uitgebreid afscheid neemt van de omgeving voordat ze op stapt, ik gebukt sta in dat ding te wachten.... >;)
Afbeelding

Afbeelding
Ik heb het idee dat er maar weinig ruimte zit tussen de trailer en de auto om daar een sulky op te kunnen plaatsen (+/- 80 cm).

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 16:32

Wat een schattig trailertje ook! Helemaal leuk

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:52

Ik ben vandaag bij Marsman hati trailer geweest.Ik heb gezien hoe ze gebouwd worden. Ik heb vandaag eentje besteld. Een verhoogde met bijna alle extra's erop. 24 maart kunnen we hem ophalen. Echt super.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:29

Echt prachtige trailers zijn dat. Ik heb een 1.5 paards waar ze in gaan. Kunnen er ook 2 naast elkaar. Moet het alleen nog aanpassen voor de kleintjes aangezien ik geen groot paard meer heb.
Maar wat is de prijsklasse voor zo'n kleine trailer eigenlijk ? Ik heb er ook al een paar keer naar gekeken en het trekt mij ook behoorlijk aan moet ik wel zeggen.

Rijssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:48

Ik lees hier alleen maar positieve verhalen. Zijn en ook negatieve dingen aan de trailer?
Verkopen ze ook makkelijk?[/quote]

Kennen jullie dit gezegde:::
Als je het wilt kopen, kost het goud.......
als je het wilt VERkopen, is het brandhout.

Kortom: als je iets zoekt zijn ze misschien moeilijk te vinden
en is de prijs duurder.
Zelf heb ik mijn Waco gekocht in het gulden tijdperk
en volop in gebruik voor schapen en shets.
Wat betreft het rekje achterin:
da,s ideaal voor schapen, maar bij de pony,s til ik het er altijd uit.
Blijf het eng vinden met hun hoeven.
Maar die nieuwe van de foto,s hierzo zijn echt wel droompjes he:-)