gezien er een overschot is aan shetjes zonder papier waar het voor vele niet goed afloopt
en het is helemaal niet verkkeerd om daar even op geattendeerd te worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dennis schreef:Wat is de afstamming van je merrie dan. Dat kan je toch wel plaatsen?
Er zijn maar weinig hengstenhouders die 200 euro vragen hoor.
Als je een gezond veulen wil fokken zou ik zeker naar een goedgekeurde dekhengst kijken. Zelfs om een veulen van je eigen merrie te houden wil je toch een gezond veulen fokken, en niet eentje met gebreken.
Dat je merrie niets mankeerd betekend niet dat ze geen gebreken door kan geven.
Denk er ook goed over na wat je moet als het een hengstveulentje word. Ondanks dat mensen zeggen dat die mogen blijven zie je ze heel vaak binnen een jaar toch te koop staan (te jong om te castreren, maar te oud en stoer om bij de merries in het land te kunnen lopen, dus lastig en dan moeten ze weg).
_Esther_87_ schreef:Omdat jij een veulen fokt, en niet koopt, gaat er ergens anders gewoon een veulen meer naar de slager. Als jij een veulen koopt, is dat er in ieder geval één van de heel veel die een fijn huisje en een goed leven krijgt.
Helaas gebeurt wat jij doet op iedere hoek van de straat, waardoor er uiteindelijk niet één of twee bij de slacht belanden, maar vrachtwagens vol. Allemaal omdat mensen zo graag een eigen veulentje willen hebben. Vind je het nu nog steeds zo leuk?
fiona1 schreef:Tess, hoe anders wil je het hebben. Het enige wat wij willen is dat TS goed nadenkt over haar keuzes en daarom een aantal feiten neerzetten waar wij allemaal al mee te maken hebben gehad. Dat heeft niets met afkraken of kritiek te maken. Wij willen haar alleen behoeden voor eventueel leed wat uit ondoordacht dekken kan voortkomen. Zeker als het een kwestie is van 50 euro.
Janine1990 schreef:We gaan even uit van een negatief scenario.
Je ouders raken hun baan kwijt en jij moet je pony helemaal zelf betalen. Je hebt daar twee shetlanders staan, gaat naar school, misschien zelfs studeren. Je ouders kunnen je studie niet betalen, dus naast je studie ook nog de huur van wei/stalling.
Pleurisduur... Dus je moet een van de twee verkopen. En gezien je nu al maalt over te hoge kosten voor een dekking.....
Aangezien we in een niet al te goede economische tijd zitten, is de kans dat je een nieuwe eigenaar vindt minimaal...
Ja, tenzij deze eigenaar S. Lagter heet.
Nu hou ik wel van paardenworst, ik vind het heerlijk. En ook salami hou ik wel van... Maar is dat ook wat jij voor je dier wilt???
Wil jij je pony dadelijk naar dhr. S. Lagter brengen? Of via de Zuidlaardermarkt op een transport naar Italië, Roemenië, etc. brengen, waar ze uiteindelijk in plakjes op de pizza belanden?
Hartstikke leuk hoor, een veulentje... Maar je moet ook over een negatief scenario nadenken.
dieuwertje_ schreef:fiona1 schreef:Tess, hoe anders wil je het hebben. Het enige wat wij willen is dat TS goed nadenkt over haar keuzes en daarom een aantal feiten neerzetten waar wij allemaal al mee te maken hebben gehad. Dat heeft niets met afkraken of kritiek te maken. Wij willen haar alleen behoeden voor eventueel leed wat uit ondoordacht dekken kan voortkomen. Zeker als het een kwestie is van 50 euro.
Wie zegt dat ik wil fokken voor 50 euro?! Ik want dat is ongeveer het verschil tussen het dekgeld van een ggk dekhengst en een wilde hengst
Ik wil 1 keer een veulentje!
hij blijft zijn hele leven bij mij.
jullie zeggen toch weer telkens dat ik geen veulentje moet gaan fokken, maar kopen!
Als ik er nu goed over nadenk en ik kies een goede hengst is mijn veulen gezond.
als ik een veulen koop voor een klein prijsje(wat jullie allemaal zeggen) kan die ook ongezond zijn!
ik heb een haf waar ik nooit meer op kan rijden, die hou ik toch ook gewoon(ze is 4 jaar)
Tess2051919 schreef:Dieuwertje, stel je maar het allersclechtste voor, wat alle mensen hier zeggen dus, dan kan het alleen maar meevallen!!!
nicky_rilana schreef:Tess2051919 schreef:Volgens mij is het nu wel duidelijk dat het veulen gehouden wordt en niet later verkocht wordt, ik geloof dat er heel goed over na is gedacht..
volgensmij niet hoor, want ze zoek een hengst die groter is als haar shet en dat moet je juist nooit doen