shetlander weer in goede conditie krijgen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nienke_H

Re: shetlander weer in goede conditie krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:13

Gewoon lekker trainen met afwisseling,
wandelen, longeren, lange lijnen, en rustig opbouwen, steeds ietsje langer,
komt vast goed !

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:02

Je pony longeren lekker wandelen of gewoon met hem/haar over balkjes springen :D

Nassie

Re: shetlander weer in goede conditie krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:15

Voor de echte shetlander kenners hier?
Hoe enthousiasmeren jullie je pony tijdens het longeren? Ik heb een vrij eigenwijze madame, waarvan longeren niet een van de dingen is waar zij om staat te popelen!
Aan het einde van deze maand mag ik haar weer gaan oppakken, ze heeft door ziekte vanaf oktober '11 stil gestaan en alleen maar doorgebracht op de wei en haar stal + uitloop. Conditie is nu 0,0. Tien minuten intensief door stappen en af en toe draven dan is madame al bekaf. Pasgeleden heb ik haar gelongeerd, drie rondjes de ene kant en drie rondjes de andere kant laten draven, toen stond ze te pompen.

Ze vindt het longeren nu nog leuk, maar ik ken deze dame al ruim 8 jaar en ik kan nu al voorspellen dat ze het longeren niet leuk gaat vinden als ze echt moet gaan "werken". Hoe krijgen en houden jullie je pony actief tijdens het longeren?

Mijn doel is dat ze aankomende winter weer een goede conditie heeft zodat ik haar hopelijk dit jaar niet hoef te scheren en ze zo natuurlijk mogelijk de winter door gaat komen.

dionysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:18

als je je shet weer in goede conditie wilt krijgen, logeer hem//haar
wandel, speel, als je er nog op kan rijden rijd er dan op, niet te veel over belasten, rustig aan beginnen.
enz..

groetjes