ze zitten heerlijk omdat ze zo breed zijn (zonder zadel dan)
Xxxx
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stef schreef:Op bokt zie je regelmatig volwassene op shetlanders?? Dan weet ik niet waar jij kijkt?
Ik heb overigens tot mijn 21ste op een (grote) shet gereden. Waarom? Omdat het kon, dun als ik was (die goeie ouwe tijd....)
kani_ejj schreef:
dit ben ik op shetje... was tijdens vakantie..,
shetje heb ik ingereden, paardje luisterde niet naar kleine ruiters zeg maar.
gooide haar gewicht in de strijdt..
maar goed.. was iets te groot, zeker niet te zwaar, was net aan 45 kilo.
nu is het een prima beginnerspaardje..
edit: ik weet dat ik te groot ben voor het zadeltje, maar er was geen andere en heb even op gereden.
nu doe ik het niet meer
Telpeva schreef:Ik denk zelf dat het niet leerzamer is, de gangen zijn veel vlugger en de passen korter. Zodra je te groot bent voor een shet, dan heb je aan al je kennis van het shetrijden dus.. helemaal niks meer, want je past er toch niet meer op.
MarlindeRooz schreef:Ik heb ook veel op shetjes gereden, ik ben echt heel dun ik was op het moment dat ik gestopt ben met ze intensief rijden 45 kg ofzo. Maar ik ben gewoon heel lang
Ik ben 1.80, en was toen 1.75??
Ik zou willen dat Shetjes met je mee groeien, het is zo lastig afstand doen van iets wat je hebt opgevoed en ingereden.
Eliine schreef:Telpeva schreef:Ik denk zelf dat het niet leerzamer is, de gangen zijn veel vlugger en de passen korter. Zodra je te groot bent voor een shet, dan heb je aan al je kennis van het shetrijden dus.. helemaal niks meer, want je past er toch niet meer op.
Nou reken maar dat je een vaste zit en een goed evenwicht van die kleintjes over kunt houdenIk heb er in elk geval een hoop van geleerd. Geen paard dat zo snel om kan draaien als een Shetlander is mijn ervaring
Had in de jaren na de Shetlanders altijd het idee dat grotere pony's en paarden met vertraging bokten, was de snelheid van die kleintjes gewend
Ben in de 10 jaar dat ik niet meer op Shetlanders heb gereden ook nog maar 1 keer van een paard gevallen, en toen zat ik er technisch gezien nog niet eens op
Heb toch wel het idee dat ik er een vaste zit door heb ontwikkeld in die 100 keer dat ik van die Shetten gedonderd ben
![]()
En het zijn gewoon leuke pony's absoluut, ook om te rijden. Dus begrijp heel goed dat het verleidelijk is om er nog op te klimmen als je al wat ouder bent en niet super groot. En in sommige gevallen zal het gaan, maar helaas de meeste volwassenen zijn toch echt te groot. Of zijn toch ietsjes aangekomen in de jaren na hun puberteit
0kayleigh0 schreef:MarlindeRooz schreef:Ik heb ook veel op shetjes gereden, ik ben echt heel dun ik was op het moment dat ik gestopt ben met ze intensief rijden 45 kg ofzo. Maar ik ben gewoon heel lang
Ik ben 1.80, en was toen 1.75??
Ik zou willen dat Shetjes met je mee groeien, het is zo lastig afstand doen van iets wat je hebt opgevoed en ingereden.
1,80 op een shet gaat héééééél moeilijk worden
0kayleigh0 schreef:als je het zo bekijkt inderdaad!![]()
lekker veilig joh! ik heb nog wel een shettie voor je
Chachi schreef:Heei, ik heb vroeger ook vaak op shetlanders gereden. vond het echt super leuk!
Ik rij er nu niet meer vaak op (soms heel even een rondje stappen, thats it.), ik ben ongeveer 1.60m en voor mijn gevoel ben ik gewoon te lang...
Ik zag ooit trouwens een volwassen bokker dat dressuur op een shetlandertje rijdt... maar ik weet niet of het toegestaan is om haar naam nu in deze topic te plaatsen :S