Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PiiX_ schreef:Miekie74 schreef:In je OP zeg je dat het om een kruising Shetlander x Arabier gaat en nu heeft ze opeens een stamboom!!!
Mag ik vragen bij welk stamboek je pony is ingeschreven dan?
In ieder geval niet bij het NSPS, want daar worden geen kruisingen geregistreerd.
Ik heb hier inderdaad het paspoort bij me, waar de stamboom op ingevuld is en er staat NSPS. En fokker en alles ziet er vrijwel hetzelfde uit als dat van mijn paard.
iti schreef:Ik doe niet hysterisch hoor. Wij hebben een aantal hartstikke leuke tinker twenters staan en een driejarige, maar momenteel verkoop je ze of heel slecht, of gewoon niet. Daarom zou ik gewoon, als je een veulen wil hebben, er 1 kopen. Dan zit je niet met dierenartskosten van een eventuele bevalling. Bovendien is een veulen opvoeden nog niet zo makkelijk als mensen denken.
Janine1990 schreef:De reden dat er zo hysterisch wordt gedaan, zoals jij het noemt, voor mij is het gewoon een waarschuwing. Is het gigantische overschot aan paarden en pony's in de markt, en de economische crisis waardoor mensen gedwongen zijn te verkopen, of gewoonweg niet meer bijkopen.
Als jij dan salami gaat fokken, draag je alleen maar bij aan een nog groter overschot.
PiiX_ schreef:Janine1990 schreef:De reden dat er zo hysterisch wordt gedaan, zoals jij het noemt, voor mij is het gewoon een waarschuwing. Is het gigantische overschot aan paarden en pony's in de markt, en de economische crisis waardoor mensen gedwongen zijn te verkopen, of gewoonweg niet meer bijkopen.
Als jij dan salami gaat fokken, draag je alleen maar bij aan een nog groter overschot.
Hier heb je helemaal gelijk in daarom dat ik er ook over rondvraag!
iti schreef:Ik doe niet hysterisch hoor. Wij hebben een aantal hartstikke leuke tinker twenters staan en een driejarige, maar momenteel verkoop je ze of heel slecht, of gewoon niet. Daarom zou ik gewoon, als je een veulen wil hebben, er 1 kopen. Dan zit je niet met dierenartskosten van een eventuele bevalling. Bovendien is een veulen opvoeden nog niet zo makkelijk als mensen denken.
iti schreef:Sorry hoor, maar zoals wij hier in het noorden zeggen, kwakkert
Rondvragen? een economische crisis is niet nieuw hoor, en dat er gezonde paarden naar de slacht gaan ook niet. Momenteel vind ik het beter om niet te fokken. Ik zie continu drachtige merries te koop staan, dan denk ik, waarom laat je zon dier dan dekken als je hem toch verkoopt? Ik zeg, koop een leuk veulen en wees daar tevreden mee. Als de crisis over is kun je ook nog wel een veulen fokken, want volgens je berichtgeschiedenis is je paardje nog hartstikke jong.
PiiX_ schreef:Mijn paard en pony staan aan huis maar mijn paard vertrek naar een stalling in de buurt omdat dit gemakkelijker is om op wedstrijd te geraken. dus komt mijn kleine debber alleen te staan dit vindt ik echter niet kunnen , dus had ik wat rondgezocht en een vriendin van mij haar jaarling is nu dus gekomen voor de winter, want volgende zomer word deze zadelmak gemaakt! dus dacht ik dat het leuk voor haar zou zijn om een veulentje aan haar zijde te hebben. maar idd is er eentje van de vleesmolen besparen een beter idee!!
PiiX_ schreef:Miekie74 schreef:In je OP zeg je dat het om een kruising Shetlander x Arabier gaat en nu heeft ze opeens een stamboom!!!
In ieder geval niet bij het NSPS, want daar worden geen kruisingen geregistreerd.
Ik heb hier inderdaad het paspoort bij me, waar de stamboom op ingevuld is en er staat NSPS. En fokker en alles ziet er vrijwel hetzelfde uit als dat van mijn paard.
shilady schreef:Je foto doet het trouwes niet kan je hier proberen nog een keer de foto neer te zetten ben wel benieuwt naar die van jou
Van mij was 1.35 dus leuke maat geworden