Shetlanders in de dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:13

Mindim schreef:
Een shetlander die 1.10 springt? Klopt dat? En als dat zo is, dan neem ik aan zonder ruiter?

@niekje91, jeetje, een sportshetlander :D Maar eerlijk, zo stel ik me een shet niet voor hoor, dit lijken meer gewone pony's (ook die ponie van een paar postst hierboven). Van het zijaanzicht lijkt het te kunnen, kijk ik in je profiel naar het vooraanzicht, lijk je me toch wat te groot worden.

Ik mag ook hopen zonder ruiter :P haha! Anders is de klap na de sprong wel *wow*.
Bonfire is ook 1.12, volgens papieren nog een shetlander, maar ik geloof dat boven de 1.08 het eigenlijk geen shetter meer is? Terwijl haar vader 0,895 m is, en de moeder rond een meter geloof ik?
Ach ja, ik groei niet meer (20 jaar) dus zal er niet verder uitgroeien haha. Dus we blijven lekker doorstarten :)

Anoniem

Re: Shetlanders in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:17

Ze is wel prachtig hoor :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:20

Boven die maat zijn ze nog wel shetter, alleen accepteert het stamboek ze niet. Dacht ik althans :)

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:21

capopjekop schreef:
Boven die maat zijn ze nog wel shetter, alleen accepteert het stamboek ze niet. Dacht ik althans :)

Ik weet het niet precies, ik zal wel een keer bellen/maillen met het stamboek! :P Want ik heb wel een paspoort, maar ook nog de dekpapieren? Dat klopt volgens mij niet helemaal!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:42

Ik vind het prachtig en ik vind je ook niet te groot. Ga lekker door :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:48

Wij doen hier geen dressuur met Zorro.
Ze wordt sinds Augustus ook niet meer bereden, we konden gewoon niemand vinden die haar én haar aankon én paste...

Afbeelding
Laatste keer met ruitertje, paste helaas ook niet...

Ondertussen zijn gewoon lekker bezig met VD, longeren, lange lijnen ect.

Femkebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:04

Ik vind dat dat meisje gewoon nog op zorro past hoor! Hoe groot is zorro en hoe groot is dat meisje?
@Niekje1991: Echt super cool! Wil ik ook met mijn dikkie, ben nu op zoek naar een dressuurzadel. Maar is erg moeilijk met zo'n brede rug en schouders. Heb jij ook een dressuurzadel op hem/haar liggen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:43

Femkebianca schreef:
Ik vind dat dat meisje gewoon nog op zorro past hoor! Hoe groot is zorro en hoe groot is dat meisje?
@Niekje1991: Echt super cool! Wil ik ook met mijn dikkie, ben nu op zoek naar een dressuurzadel. Maar is erg moeilijk met zo'n brede rug en schouders. Heb jij ook een dressuurzadel op hem/haar liggen?

Zorro is 1.07, meisje ongeveer 1.45.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:08

Shetten in de dressuur vind ik echt super stoer! *D
Heb alleen zelf niet echt de sport shetten :+ tja, het zou wel kunnen alleen heb niet echt een goede kleine ruiter ervoor.
En ook geen trailer enz.

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:26

Femkebianca schreef:

Ik vind het ook nog wel passen! Niet voor jaren, maar ach! Meisje zal geen drol wegen gok ik zo :P
Zelf heb ik een norton veelzijdigheidszadeltje, 15inch. Die komt nog van mijn vorige pony, dus vandaar. Je hebt die pas in dressuur vanaf 16 inch, en das te groot :( Ik heb wel gehoord dat de wintec air wel in 15 inch dressuur is! En dat die vaak (met een goeie boom) Ook goed ligt op ukkies!
Momenteel moet ik eerst nog even sparen, maar dan wil ik toch gaan kijken voor die. Niet al te duur, en wel lichte/goeie zadeltjes :) Heb je al wat op het oog verder? Ben namelijk wel benieuwd naar de mogelijkheden!! :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 06:06

Ik vind het meisje wel te groot, haar benen hangen al ter hoogte van de knieën. Mss dat het met zadel al anders oogt. Maar vanaf deze foto vind ik haar te lang.

Mijn combi gaat, als het geregeld kan worden, volgende week een proefles volgen bij de ponylclub. Dan mag Hans iedere week mee op les.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 06:54

Ik heb hier een wintec 15" dressuur zadel liggen, ligt prima op m'n shetten.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:11

Helaas wordt mijn ruitertje ook te groot ben druk bezig om een nieuwe ruiter/amazone te zoeken. Hoop dat die ook wedstijd ambitie heeft zodat Floor door kan in de sport.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:29

mijn shet is in de dressuur niet heel actief, ze heeft met Merel, (nu 11jaar) 1 keer een B wedstrijdje gereden voor dr
winstpunt, deze haalde ze ook met gemak.
Daarna is Merel gaan springen met dr en ze zijn de B door gevlogen! In de Klasse L springen is ze afgelopen augustus
reservekampioen geworden van de regio Utrecht, Klasse L A/B pony's.

Met het zusje van Merel, Lotte is ze nu ook 1 keer dressuur gestart, had toen 188 en 178 punten, dus ook Lotte mag springen,
alleen ze is pas 7 jaar, dus gaat eerst lekker op oefenparcours en de dressuur verbeteren.

xSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 07:46

Ik heb wel aan een dressuur wedstrijd (op onze ponyclub) meegedaan, maar dat was een dikke afgang :D

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:56

Niekje1991 schreef:
Mindim schreef:
Een shetlander die 1.10 springt? Klopt dat? En als dat zo is, dan neem ik aan zonder ruiter?

@niekje91, jeetje, een sportshetlander :D Maar eerlijk, zo stel ik me een shet niet voor hoor, dit lijken meer gewone pony's (ook die ponie van een paar postst hierboven). Van het zijaanzicht lijkt het te kunnen, kijk ik in je profiel naar het vooraanzicht, lijk je me toch wat te groot worden.

Ik mag ook hopen zonder ruiter :P haha! Anders is de klap na de sprong wel *wow*.
Bonfire is ook 1.12, volgens papieren nog een shetlander, maar ik geloof dat boven de 1.08 het eigenlijk geen shetter meer is? Terwijl haar vader 0,895 m is, en de moeder rond een meter geloof ik?
Ach ja, ik groei niet meer (20 jaar) dus zal er niet verder uitgroeien haha. Dus we blijven lekker doorstarten :)

ben even benieuwt naar zijn papieren? wie de papa is met name?

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:38

Ik RIJD bijna niet op mn vzshet, maar aan de lange lijnen loopt hij no problemo rond hoor (: Ook gewoon netjes overstappen enzo, dus hij kan het wel. Ik zorg verder ook dat hij niet meer dan 2/3x per week onder het zadel is, voordat hij rugklachten krijgt!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:34

ons shetje loopt met gemak dressuur :)

Sharon_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:40

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:45

Sharon_sem schreef:
Wat een leuke shetlanders allemaal!

ik trainde mijn shet ook altijd dressuur maar ben nu al een tijdje gestopt met rijden omdat ik er te groot voor ben.. ;(

hier een foto van het wijken :+

http://partyflock.nl/albumelement/81371 ... ijken.html

been laag houden/hakken uitdrukken en nooit je hand naar je been trekken, altijd van je af en stelling vragen en niet trekken :o vraag stelling met je binnehand en duw haar met je binnenbeen en buitenteugel naar buiten toe. Begrens zo nodig met je buitenbeen de achterhand :)

Ik vind het wel super leuk dat je zo gemotiveerd bent met rijden! :D zijn weinig jonge meiden die dressuur leuk vinden, super :j

PiiX_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:10

Niekje1991 schreef:
Hey Hallo!

Over shetlanders starten in de dressuur? Ik zeg doen! :D
Ik start zelf met mijn shetter Bonfire officieel, KNHS tussen de paarden! Het is super leuk!
Zelf ben ik 1.59 en Bonfire is 1.12 (dus wel een wat grotere :P) We hebben in totaal 6 wedstrijden gereden, en hebben 14 WP in de B en nu 2 in de L1 :j
Morgen weer een wedstrijd! :D

Het enige nadeel is, als je 'wat te groot' bent, krijg je wel heel snel commentaar. Maar ik moet zeggen dat de meeste toch erg leuke reacties hebben hoor :D Hoe vaak zie je nou een shet tussen de paarden in de dressuur haha.
Als ik jou was, en hij loopt netjes, gewoon doen! Het is kicken _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Je doet dit super!!! Onze is onder tussen al 5 keer onder het zadel geweest en super braaf!! zij gaat ook starten omdat het gewoon super loopt!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:24

gretoes schreef:
mijn shet is in de dressuur niet heel actief, ze heeft met Merel, (nu 11jaar) 1 keer een B wedstrijdje gereden voor dr
winstpunt, deze haalde ze ook met gemak.
Daarna is Merel gaan springen met dr en ze zijn de B door gevlogen! In de Klasse L springen is ze afgelopen augustus
reservekampioen geworden van de regio Utrecht, Klasse L A/B pony's.

Met het zusje van Merel, Lotte is ze nu ook 1 keer dressuur gestart, had toen 188 en 178 punten, dus ook Lotte mag springen,
alleen ze is pas 7 jaar, dus gaat eerst lekker op oefenparcours en de dressuur verbeteren.

Dan heb ik je zien rijden in Hoogland! :j

Ik was bij mijn oude pony kijken, die Haflinger die C-L ging :)

Die shet was gaaaaaaf! :o

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:31

Dank je wel PiiX_ !! :D

Succes met de jouwe! :D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:12

Ik train met mijn shetlander ook dressuur.
We gaan in het voorjaar starten (al hadden we het lang geleden al aangekund :o )! :D
We trainen nu L2 niveau en pakken ook al oefeningen uit de M en zelfs uit de Z (Vliegende galopwissels en schouderbinnen/buitenwaarts en uitgestrekte draf/galop enz.)

Morgen gaan we weer foto's laten maken en hopelijk ook filmpjes van de galopwissel! :D

Afbeelding

Afbeelding

(Ik ben toch nog steeds heeeeeeeeeeel trots als ik de foto's zo zie! Hij is trouwens pas 5 jaartjes jong :9

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:00

Sorry, ik heb geen foto's, misschien zaterdag! :D