Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
stef schreef:Hamvraag: Waarom kies je voor een shetlander ten opzichte van bijvoorbeeld een rijpony?
Wat mijn ervaring is dat veel (jongere) meiden een shetje kiezen, vervolgens toch het rijden missen, en vervolgens spijt hebben van het shetje.
ik blijf mijn huidige verzorgpony houden als ik een eigen shet heb en ik kies niet voor een shet omdat ik weet dat ze goedkoper zijn enzo maar omdat ik ze echt heel leuk vind
12 is niet te oud om een veulen te krijgen, wel even goed kijken of de pony correct is en of je gaat fokken of vermeerderen
xxMaxx schreef:Waarom een verzorger nemen? Je gaat er dus 1 kopen, maar je neemt een verzorger, waarom? En 12 jaar is niet te oud om te laten dekken. Vind je jezelf niet wat jong om je eigen pony te laten dekken?
capopjekop schreef:Heb je genoeg ervaring om een jonger kind op je pony te laten rijden? Als eigenaar ben je verantwoordelijk als er iets gebeurd, dus het is dan wel fijn als je het voor pony en ruiter zo veilig mogelijk houdt allemaal. Het is wel harstikke leuk, ik heb ook een meisje dat 1x per week op een van mijn shetten rijd. Ze vindt het leuk en ik vind het leuk om haar dingen te leren en voor de pony is het ook goed. Verder men ik zelf met ze.
Ik heb trouwens wel foto's van het rijden: [RIJ-ITP] Shet Hans en verzorgstertje niet langer undercover!
xxMaxx schreef:Meissssss, koop eerst maar een pony voordat je aan dekken begint. Allemaal hele leuk ideeen, maar ik zou het zelf niet eens willen. Als je straks andere dingen leuk gaat vinden: jongensen weet ik het, en je gaat straks studeren.. Dan heb je ontzettend weinig tijd. Wacht totdat je wat ouders bent, dan heb je zelf er allemaal een beter idee van dan nu lopen roepen; weten jullie een leuke hengst? Je gaat allemaal veel te snel je hebt nog niet eens een pony...... Met een veulen kan je nog niks, die moet in de opfok... Dan ben je weer 4 jaar verder voordat je echt intensief iets kan doen ! Kan je beter later een veulentje kopen via internet, bespaard een hoop tijd en moeite!