Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xNathaliee schreef:Ik bedoel meer elke dag erheen gaan om wat met de shet te doen, of dat nodig is voor zo;n klein beestje.
Kijken of alles goed gaat doen de mensen van die stal toch ook sowieso
maaike_lotte schreef:@Stef, jemig dat is wel heel veel stalgeld voor een shetlander. Ik ken gewoon pensionstallen van 70 euro per maand met stalling, weidegang en een rijbak beschikbaar, dus 150 euro hoeft imo niet nodig te zijn.
En voor mijn shetlanders betaal ik bij de hoefsmid ook minder, maar als je de hoefsmid moet laten komen voor alleen je eigen pony komen de voorrijkosten er ook nog bij.
xNathaliee schreef:Maar als er niet tot weinig wordt gereden, heb je geen duur zadel nodig toch. En voor een shet zou een duur zadel alsnog wel goed koper zijn dan wanneer je een duur zadel voor een paard koopt, of zie ik dat verkeerd ?
xNathaliee schreef:Maar als er niet tot weinig wordt gereden, heb je geen duur zadel nodig toch. En voor een shet zou een duur zadel alsnog wel goed koper zijn dan wanneer je een duur zadel voor een paard koopt, of zie ik dat verkeerd ?
Polly schreef:Giolli schreef:Het enten is goedkoper wegens kleine hoeveelheden.
Wat een onzin, er gaat gewoon een heel ampulletje entstof in mijn shets hoor..bedoel je misschien ontwormen??
xNathaliee schreef:Thanks voor alle berichten.
En ik hoef ook niet per se dé totale kosten, want die verschillen enorm. Maar zo globaal heb ik wel een idee.
Ik woon namelijk in een grote stad, dus daar zullen de stalkosten bijv. al een stuk hoger liggen dan ergens anders.
Ik had ook niet heel erg verwacht dat het zou verschillen met een 'groot' paard, het enige verschil is misschien in de aanschaf en in de aanschaf van spullen, denkend aan zadel, hoofdstel enz.
Wat ik vooral met het shetje wil doen is bijv. mee doen met een pony keuring, ehm dat meiden mee kunnen doen met spelletjes zoals ringsteken, puzzelrit, gymkhana etc. En voor de rest gewoon lekker tutten, wandelen, misschien wat vrijheidsdressuur / nh.
Jeetje Vosje25, waar sta jij ?