Welk zadel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:14

Je gaat zelf toch niet rijden? Sorry maar ik vind 5 zadels wat overdreven. Bovendien, een beetje zadel op maat loopt qua kosten richting 3 nullen, en ik weet niet of je dat door hebt. Met name fatsoenlijke dressuurzadels en springzadels zijn belachelijk duur, en nauwelijks te vinden in die maat.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:23

Barefoot? Dat raad ik af. Mijn pony is Dartmoor en vrij breed gebouwd. Hij oogt rank. Maar je moet naar de schouders kijken. De Barefoot voor hem was te smal. Dit boomloze zadeltje had een pommel die behoorlijk kneep op zijn schouders. Een zadel is nooit helemaal boomloos. Pommel is engels voor boombeugel...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:50

je hebt natuurlijk heel veel verschillende modellen van barefoot. En tja, een zadel is nooit helemaal boomloos... als je een pommel met een boom wilt gaan vergelijken, dan lust ik er nog wel een paar ;)

Verder tja, ik vind de vraag er niet geloofwaardiger op worden. Eerst zeg je:

Fellpony schreef:
Ik rijd zelf niet meer. Maar ik ga alle zadels op maat laten maken. Er zullen nog foto's volgen.

En dan zeg je:

Fellpony schreef:
Kunstof, omdat ik dat persoonlijk erg fijn vind zitten en leer voor wedstrijd vind ik er mooier uit zien :o

Je spreekt jezelf dus tegen.

Maar goed, jou geld, jou pony, jou keuze :j
Succes met het vinden van zadels

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:54

ik heb een nightrider zadeltje van 15 inch met een brede boom erin! Voor m'n shetter van 1.12.
Het is jammer genoeg een VZH, want ze hebben pas vanaf 16 inch in dressuur. (van dat merk).
Het zijn goeie zadeltjes! En niet eens al te duur! ;) :D

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:07

waarom zou je een zadel kopen als je zelf niet meer op de pony gaat rijden ?
ik zou dan een zadel kopen die bij de ruiter past die er wel op gaat rijden . ook zou ik zelf gwn een shetlander beginners zadeltje kopen voordeel past altijd (verstelbare boom ) en niet zo duur volgens mij zij ze er in allemaal leuke kleuren en met kunstof of leer .
had ik vroeger ook en zo duur zijn ze niet
of je koop gewoon een veelzijdigheids zadel ookal past dat meestal minder goed denk ik .
het zelfde heb je ook bij dressuur en spring zadels zien er heel mooi uit maar hebben ze bijna niet in de maat van jou pony denk ik :(:)
ik heb ook wel eens een mooi shetlander western zadel gezien dat volgens mij heel goed past
suc6 !

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:56

www.ponypret.com heeft veel betaalbare shetland zadels en westernzadels in de outlet, dus misschien zit er iets voor je bij?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:09

Mensen, wees nou eens eerlijk, bij die ponypret weer. 125 euro voor een westernzadeltje... harstikke grappig hoor, maar verwacht alsjeblieft niet dat je voor dat geld ook iets hebt wat GOED is en GOED past

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:59

Als je de rug kapot wil hebben moet je er inderdaad zo'n goedkoop kartonnen zadel op leggen ja.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:02

wij hebben al erg veel van deze zadels verkocht die wel goed lagen op de pony's waar ze voor gekocht zijn.
waarom kunnen goedkopere zadels niet goed liggen???

(en ja ik ken de verhalen van scheve bomen en losse schroeven), maar wij kijken wel naar wat we verkopen, en denken daarbij ook aan het paard!!!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:04

en hebben hier heel wat shetjes lopen met zadels tussen de 100 en 200 euro (VZH) en de ruggen zijn nog goed van die pony's, en ze lopen er al een jaar of 5 a 6 kinderrijlessen mee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:06

heel simpel, voor 125 euro kan je geen goed zadel fabriceren. Alleen het leer kost al het dubbele.
Daarnaast zijn de kleine zadeltjes (en dan wel de goede) ook niet voor shets, maar zijn het kinderzadels, gewoon voor op quarters.

Heel veel mensen hebben ook geen idee dat een WN zadel ook gewoon in verschillende boommaten etc is.
Maar voor shetjes schijnt dat niet belangrijk te zijn, dar klappen we gewoon een zadel op, en als ie achter dan klappert, dan trekken we toch gewoon de achtersingel strak aan?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:07

Persoonlijk heb ik niks op die zadels tegen, maar mijn ervaring is toch wel dat verkopers van westernzadels in meer dan de helft van de gevallen 0,0 verstand van de pasvorm hebben. En het verschil in prijs moet ook ergens inzitten, heb vroeger ook een westernzadel voor mijn shet gehad, het leer was van mindere kwaliteit,net als het stikwerk en de manier van spullen vastzetten. Die goedkope zadels hebben de beugels vaak met een schroef vast zitten, terwijl bij mijn hand gemaakte westernzadel de beugels veel degelijker vast gemaakt zijn.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:12

Bij ons gaan de westernzadels er ook uit, (om die reden zijn ze ook zo goedkoop) omdat ik helemaal niks met western hebt, en ook nooit zal krijgen.
En ik heb altijd geleerd om te doen wat je leuk vindt, dus ook met mn winkel, en western vindt ik niks, dus dat ga ik ook niet meer doen.
Een aantal hoofdstellen houden we, omdat ik ze mooi vindt, maar zadels is toch een ander ding.
Houd het liever bij VZH, dressuur en springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:39

HTM schreef:
wij hebben al erg veel van deze zadels verkocht die wel goed lagen op de pony's waar ze voor gekocht zijn.
waarom kunnen goedkopere zadels niet goed liggen???

(en ja ik ken de verhalen van scheve bomen en losse schroeven), maar wij kijken wel naar wat we verkopen, en denken daarbij ook aan het paard!!!

Hoe, haal je ieder zadel open ;) ?
En 'goed liggen' (wat vrijwel onmogelijk is zonder zadelmaker, gezien het feit dat iedere rug verschillend is, en bij shetlanders is het helemaal een hel) is iets anders dan geen drukkingen veroorzaken.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:58

wij hebben idd al eens zadels open gemaakt.
En de meeste mensen laten wel een zadelmaker kijken als ze een nieuw zadel kopen.
Ook kunnen wij dit zelf, als mensen zadels bij ons komen passen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:31

Als volledig neutraal beoordelend? Met uiteraard een diploma voor het zadelpassen?
En geloof me, iemand die voor 100,- een zadel koopt laat er 9 van de 10 keer geen zadelmaker bij komen..

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:23

wou het graag ontopic houden, dus je hebt PB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:53

Behoorlijk ontopic hoor, de kwaliteit van goedkope shetzadels. ;)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:41

Bizzybijtje schreef:
Als volledig neutraal beoordelend? Met uiteraard een diploma voor het zadelpassen?

Volgens mij gaat dit niet over de zadels, maar over ons.

Maar we hebben je PB gestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:52

quote="HTM"]
Bizzybijtje schreef:

Volgens mij gaat dit niet over de zadels, maar over ons.

Maar we hebben je PB gestuurd.[/quote]

Moet je eens heel goed teruglezen over wie er over jouw webshop begon ;) ik reageer alleen op wat jij plaatst.
Want mij ga je niet vertellen dat je voor 150 euro een kwalitatief zadel hebt. Bovendien is het vrijwel onmogelijk dat een zadel meteen past, aangezien iedere rug anders is.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:07

dit was jou eerste reactie na een reactie van ons

Bizzybijtje schreef:
Als je de rug kapot wil hebben moet je er inderdaad zo'n goedkoop kartonnen zadel op leggen ja.

Maar fijn dat jij weet wat voor een zadels wij verkopen voordat je ze gezien hebt, en over de kwalteit van het leer kan oordelen.

En het klopt idd dat niet elk zadel op elke pony passen, en helemaal niet bij shetlanders.
Daarom hebben wij ook meerdere zadels voor shetjes, en niet 1, want het zou wel fijn zijn als elk paard het zelfde zadel zou passen, dan waren we snel klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:38

HTM schreef:
dit was jou eerste reactie na een reactie van ons

Bizzybijtje schreef:

Maar fijn dat jij weet wat voor een zadels wij verkopen voordat je ze gezien hebt, en over de kwalteit van het leer kan oordelen.

En het klopt idd dat niet elk zadel op elke pony passen, en helemaal niet bij shetlanders.
Daarom hebben wij ook meerdere zadels voor shetjes, en niet 1, want het zou wel fijn zijn als elk paard het zelfde zadel zou passen, dan waren we snel klaar.

Dat bedoel ik dus. Dat was namelijk een aanvulling op de reactie van stef. En dat is vrij makkelijk te oordelen, zoals stef al zei is het leer al duurder (mits fatsoenlijke kwaliteit) dan dat complete zadel.
En ik bedoel dat de kussens 9 van de 10 keer niet de goede vorm hebben, los van het passen van de boom (want dat is inderdaad makkelijker) .