Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarijeR schreef:Ik zou eerst maar eens bij het NMPRS informeren wat de mogelijkheden bij dat stamboek nog zijn voor een AMHR hengstje en wat er allemaal nog moet gebeuren voordat je hem als stamboek ggk hengst kan gebruiken. Sowieso zal je ook zijn ouders veterinair dan moeten laten keuren in Amerika, willen de eigenaren daaraan meewerken?
Anders zit je straks met een niet-AMHA hengst die misschien niet eens bij het NMPRS is goed te keuren en dan houdt het al snel op met fokken. Blijft er alleen vermeerderen zonder papier over. Of je daar nu helemaal een hengst voor moet gaan importeren...
cremellogek schreef:MarijeR schreef:Ik zou eerst maar eens bij het NMPRS informeren wat de mogelijkheden bij dat stamboek nog zijn voor een AMHR hengstje en wat er allemaal nog moet gebeuren voordat je hem als stamboek ggk hengst kan gebruiken. Sowieso zal je ook zijn ouders veterinair dan moeten laten keuren in Amerika, willen de eigenaren daaraan meewerken?
Anders zit je straks met een niet-AMHA hengst die misschien niet eens bij het NMPRS is goed te keuren en dan houdt het al snel op met fokken. Blijft er alleen vermeerderen zonder papier over. Of je daar nu helemaal een hengst voor moet gaan importeren...
Dat gaat pas in 2013 in dat de ouders gekeurd moeten worden, dus NMPRS is voorlopig geen probleem.
cremellogek schreef:Maar champagnes zijn zo moeilijk te vinden, dus als jullie paardjes in europa vinden, let me know!
MarijeR schreef:Oh ja halve amha's gaan ook gewoon de worst in hoor. De smaak wordt er niet beter of slechter van.
Als je ziet dat zelfs apart gekleurde amha's nu te koop staan voor prijzen waar je een paar jaar terug nog nmprs dieren kocht, ja dan is het toch echt een kwestie van de markt kapot fokken.
Ik hoorde dat iemand al amha hengstjes probeerde te ruilen voor hooi :+
En ja ik fok ook. Maar dan wel met het doel om de veulens aan te houden en te showen.
Tosadog schreef:MarijeR schreef:Oh ja halve amha's gaan ook gewoon de worst in hoor. De smaak wordt er niet beter of slechter van.
Als je ziet dat zelfs apart gekleurde amha's nu te koop staan voor prijzen waar je een paar jaar terug nog nmprs dieren kocht, ja dan is het toch echt een kwestie van de markt kapot fokken.
Ik hoorde dat iemand al amha hengstjes probeerde te ruilen voor hooi :+
En ja ik fok ook. Maar dan wel met het doel om de veulens aan te houden en te showen.
Meen je dat nou echt serieus? Das toch een grapje zeker!