merriekeuring NMPRS 27 augustus 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:00

Lauwtjuh94 schreef:
Ze zijn vandaag gewassen en hebben spul door het water.

Niet om te drinken hoop ik toch?
Om in te sponzen neem ik aan?

Stilstaan is een minuutje ongeveer, heen en weer stappen en rondje draven.
Scheer meestal 1 a 2 weken van te voren, of soms alleen sokjes en baard, als ze nog mooi in de vacht zitten.

Siepie

Re: merriekeuring NMPRS 27 augustus 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 09:57

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was het wel om te drinken. Ik was er ook niet bij toen het gekocht is, want ik was bij mijn vader ivm gescheiden ouders.

Gisteren is Fellow geschoren, maar door een ongelukje met het scheerapparaat (ik heb hem zwemles gegeven) moest ik stoppen. (scheerapparaat doet het nog gelukkig!) Fellow was bijna klaar, loopt alleen met 1 oor met en 1 oor zonder haar en de benen. Maar hoe doen jullie de benen als de pony de benen steeds optilt? Want steeds als ik het been wil scheren tilt Fellow zijn been op. Vandaag ga ik Natanalientje nog helemaal scheren en Fellow afmaken.

Ooh, minuutje stilstaan kan Fellow al wel. Ik oefen wel voor wat meer, zodat hij toch wat geduldiger is.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:09

Gewoon dat been optillen scheren maar. Ik ga gewoon door totdat ik alles geschoren heb, al word ik bont en blauw en rol ik over de grond maar geschoren worden ze of ze willen of niet }>
Ik til de benen zowiezo altijd op als ik ze scheer en als ze terugtrekken hou ik vast. Ik laat echt niet los dan en doe net alsof ik gek ben en scheer door.. Ik ben de baas en ik bepaal wat er gebeurd :j

Maar spul voor in het water te drinken tegen luizen :? nog nooit van gehoord.
Moest het niet verdund worden met water om de paarden op de huid mee te behandelen??

Ik kom ook, maar met wie weet ik nog niet, moet kiezen dit keer :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:10

"volgens mij was het wel voor te drinken"... Als je dat niet zeker weet dan doe je het toch niet in het water :?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 19:08

Nee, ik heb de pony's zelf niet behandelt. Mijn pony's staan ergens anders en die mensen hebben de pony's behandelt en zijn naar de dierenwinkel gegaan voor luizenspul. Ze werden gewassen en hadden spul door het drinken heen volgens mij. Vandaag zijn ze weer gewassen en is Natanalientje ook geschoren en die stond gewoon te slapen. En op sommige stukjes ging ze helemaal met haar lip bewegen, omdat ze het fijn vond :+ . Fellow is echt een ramp! Zijn hoofd wilde eerst niet verder lukken, maar uiteindelijk wel. Met mijn ene hand was ik aan het scheren, met de andere kneep ik in zijn lip. Een ander meisje die hield haar hand voor haar ogen en de andere hand aaide ze hem. Dat ging goed en later ging het ook gewoon goed zonder hem vast te houden, alleen aan zijn halster dan. Alleen zijn benen zijn verschrikkelijk. Hij blijft ze maar optillen! Ik heb het been ook vastgehouden en toen lukte een stukje, alleen toen ging hij daarna helemaal bokken en bij de voorbenen als ik die optil gaat het, maar als hij dan het scheerapparaat voelt gaat hij steigeren. Maar mijn andere pony (staat weer ergens anders) is ook erg druk en onrustig vandaag. Waarschijnlijk komt het door het weer, want er is onweer op komst :j . Ik probeer het van de week gewoon nog een keertje en dan til ik zijn been op als ik scheer.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 19:53

Ik heb gisteren weer geprobeerd zijn benen te scheren en het is gelukt!! *\o/*
Lobke kneep in zijn lip en ik tilde zijn been op en ging scheren. Soms sprong hij even naar voren, maar verder was hij echt heel braaf! Maar toen kreeg Lobke zere vingers dus kneep ik in zijn lip en ging Lobke scheren. Toen sprong hij opzij en Lobke haalde het scheerapparaat niet op tijd weg en nu heeft Fellow een stuk staart weg |o . Achja, het groeit wel weer aan en het valt niet heel erg op ofzo. De laatste stukjes heb ik gedaan en toen kneep Lobke weer. We gingen ook weer oefenen en hij loopt nu hij geschoren is een stuk beter door. Daardoor loopt hij ook gestrekter. Hij is volgens mij heel blij dat hij geschoren is. Hebben de luizen toch nog een voordel :') . Volgende week woensdag wordt hij voor de eerste keer dit jaar geënt en dan na een maand nog een keer. Hij is namelijk nog niet geënt.

edit: Wie heeft er een filmpje van de keuring met het voorbrengen enzo. Dan kan ik zien hoe het gaat, want ik weet wel wat de route is, ik vind het ook wel fijn om even te 'zien' hoe het gaat :o :D .

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 17:48

En hoe gaat het bij jullie met de voorbereidingen? Zijn jullie al wel aan het voorbereiden? Haha, ik oefen elke vrijdag met hem en dan het meisje die gaat aandrijven drijft hem dan aan. Eerst had ik wel mijn twijfels, maar nu hij geschoren is loopt Fellow een stuk beter mee! Hij is de laatste tijd ook ontzettend druk :+ .

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:33

ik kan niet voorbereiden :+ zit thuis met een enkelblessure, maar tegen die tijd kan ik weer knallen hoor :j

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 08:54

TheJokerr schreef:
ik kan niet voorbereiden :+ zit thuis met een enkelblessure, maar tegen die tijd kan ik weer knallen hoor :j

Oh wat vervelend! Wat heb je gedaan :+ ?

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:01

Ik kom ook :D

Zowiezo met een, maar misschien neem ik mijn shetje ook mee, moet ik nog even kijken.
Ik kom zowiezo met Lucky Whisper van de D&D Hoeve, ik heb haar als 10 maanden oud 'veulentje' gekocht maar ze zijn niet meer haar naar de keuring geweest als veulen.
Dus ben benieuwd :j

Een week of wat terug hebben Sabine en ik, nouja Sabine, haar hoofd en hals geschoren. Eerst vond ze het niet zo leuk, maar toen ik haar lipje pakte stond ze keuring stil. Dus ze is al wel een beetje gewend aan het scheren nu.

Ik ga geen speciale dingen moet voer doen, ze mag lekker veulen zijn. Maar ze krijgt niet echt heel veel gras aangezien ik een haf en 4 shetten erbij heb lopen en die ook niet te veel mogen.

Het duurt nog even, maar ik ben er stiekem ook al mee bezig O:)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:23

Ik kom ook. In ieder geval met Penotti en misschien ook nog met Wop

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:13

ik was hardlopen met gym en heb een heeeeeel inniemini scheurtje in me bovenbeen, thuis kreeg ik een enorm dik knie en toen met de beweging van de trap ben ik gevallen omdat ik die beweging niet kon maken :n ben dus door me enkel gegaan en die is tegen de kast geknald die beneden aan stond :o

dubbelop dus :j

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:18

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 15:15

Oh, dat is wel vervelend!! Hopen dat het snel weer beter gaat!!
Ik heb even gekeken en wat een schatje is Edition!! En Talytha is ook mooi!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:36

Edition is zeker mooi :j
hopen dat hij het goed doet op keuringen :D

Gaat snel beter hoor! vandaag is Rene ( veulen caramel ) thuisgekomen :D ze waren bevallen bij iemand anders :j

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 13:10

Oh gelukkig dat het snel beter gaat! Aaah, leuk!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:51

ja ik kan weer lopen hoor *\o/*
ben nog niet zo zeer aan het trainen want met een veulen aan de voet gaat dat bij haar ook wel lastig!
Sophie willen we denk ik ook meenemen, ik doe mijn best om haar op pijl te houden _O-
en verder weten we nog niet ..

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 18:30

Haha, mooi dat je weer kan lopen! Ja dat is wel lastig, ik loop nog steeds veel met Fellow, maar hij is de laatste tijd echt super druk. Rond november gaat hij voor 3/4 maanden naar een kudde shetlanders, dan kunnen die hem verder opvoeden en kan ik als hij terug is verder met hem bezig, dan bijt hij misschien ook minder. Mijn hele been zit vol met blauwe plekken van dat gebijt van hem! En hoe vaak ik hem ook een harde tik geef, hij blijft het doen. Maarja. Hij krijgt nu elke dag weer 1 handje musli. Na het scheren kreeg hij twee handjes, want hij kwam er toch wel mager onder weg, maar nu is hij weer bijgekomen en krijgt hij weer 1 handje musli.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:10

Ik kom ook met 3 veulens en waarschijnlijk laat ik een merrie keuren.

Heb 2 merrie veulen en 1 hengst de merrie die mee gaat is een stermerie.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 21:36

Ik weet niet meer wat ik met Fellows manen aanmoet! :+ Iemand een idee? Hij is nu 9,5 maand en zijn manen hangen nog niet, het staat rechtop! Het ziet er opzich wel grappig uit, maar ik denk dat het op de keuring mooier is als het hangt. Hoe kan ik hiervoor zorgen? Ik heb het al met mousse en wax geprobeerd. Maar niks helpt. Hoe zorgen jullie er altijd voor dat de manen en staart er mooi uitzien?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:59

Wassen antikit erin en een hood erop. ;)

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:07

wij komen sowieso met Silver en Shado en voor de rest ben ik er nog niet helemaal uit

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:13

Gisteren heb ik de eigenaar van de vader van Fellow gebeld. Ik zou een tijdje voor de uiterste inschrijfdatum mailen, want dan wist hij ook wat hij in zou schrijven. Ik heb dus vandaag een mail teruggekregen dat hij een beroerte heeft gehad en geen paardjes inschrijft. Allemaal erg naar voor deze man. Maar hij heeft wel even gecontroleerd of ik het inschrijfformulier goed had ingevuld. Ik heb vandaag mijn lidnummer opgezocht. Ik wist echt niet wat het was en het staat op dat papiertje bij het plastic in van het minimagazine. Maar ik dacht ik heb dat toch niet nodig en weggegooid. Nu is mijn moeder zo slim geweest om het toch ergens in een la te bewaren, waardoor ik het lidnummer nu heb. Ik heb dat nog even ingevuld en net het inschrijfformulier opgestuurd naar het nmprs! Nu is Fellow dus officieel ingeschreven :D :o .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:27

Box is gereserveerd, paardjes gaan vrijdag al :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:37

Ik wil ook nog wel eens naar de keuring. :j heb hier een NMPRS pintaloosa hengstje van 1 lopen en een 3 jarige vosroan shabrackbonte ruin lopen.
Maar ben nog niet zo goed bekend met het hele stamboek ed :Y) Dus ga me daar eerst eens goed in verdiepen. Ik ga even kijken hoe ver het rijden is anders kom ik graag eens kijken met de camera. :)