Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BianCatjee schreef:Nien1984: naar de keuring, en als het een hengst word ga ik ermee naar de keuring (moet zowiezo voor de vader van het veulen) en hopelijk word hij dan uiteindelijk een goedgekeurde dekhengst, als het een merrie word lekker laten opgroeien en uiteindelijk mee fokken ook.
tsjaa daar werk ik vooren aangezien ik een eigen weiland heb is dat verder geen probleem..
BianCatjee schreef:En inderdaad mijn eigen merrie word er dit jaar ook door gedekt, (zij heeft wel papier) maar is op dit moment nog even dragend van een veulen. (niet van hem)
toch bedankt! ook papierloze shetlanders zijn gewoon levende wezens.. en tsja het is aan de eigenaar van dat veulen straks zelf wat ze ermee willen, Dat shetlanders veel aangeboden worden kan ook andere redenen hebben..
BianCatjee schreef:Als tussenjaar laat ik haar nu gewoon door mijn eigen hengst dekken, en het veulen houd ik daarna zelf! Dus wat is daar mis mee?
is..?
BianCatjee schreef:Nien1984: KWPN is een heel ander soort paard dan een shetland pony.. daar letten ze op hele andere dingen dat bij shetlanders!
Nien1984 schreef:BianCatjee schreef:Nien1984: KWPN is een heel ander soort paard dan een shetland pony.. daar letten ze op hele andere dingen dat bij shetlanders!
Ja, dat snap ikMaar de strengheidseisen zouden voor beide stamboeken toch gewoon hoog moeten liggen? Als er zoveel zo snel goedgekeurd word vraag ik me af hoe serieus je zo'n stamboek moet nemen.... als je begrijpt wat ik bedoel...
Nien1984 schreef:BianCatjee schreef:Nien1984: KWPN is een heel ander soort paard dan een shetland pony.. daar letten ze op hele andere dingen dat bij shetlanders!
Ja, dat snap ikMaar de strengheidseisen zouden voor beide stamboeken toch gewoon hoog moeten liggen? Als er zoveel zo snel goedgekeurd word vraag ik me af hoe serieus je zo'n stamboek moet nemen.... als je begrijpt wat ik bedoel...
BianCatjee schreef:Nien1984: KWPN is een heel ander soort paard dan een shetland pony.. daar letten ze op hele andere dingen dat bij shetlanders!
BianCatjee schreef:xElienx: KWPN word echt gekeurd richting dressuur en/of springen, bij shetlanders hoeft dat niet.. !
Lekker belangrijk voor de shetlanders op MP! daar gaat het hier niet om!!!!