DaisNBenj schreef:Leuke shet! Zo schattig!
Bedankt iig voor je info Renske! Kheb ook wel een liksteen besteld voor hem.
Hopelijk vind die dat wat.
Ik hoop alleen dat de omschakeling van mais naar hooi en 1 handje brok niet te zwaar is voor hem?
Dat hij er geen last van krijgt...
Mais is idd niet ideaal als paardenvoer, een van mijn vorige paarden heeft een tijd ergens gestaan waar ze naast brok&kuil ook mais voerden (die koeien-snijmais was dat) maar die had er geen last van toen ze thuis kwam te staan op brok/muesli & hooi.
Krijgt hij bij de boer geen hooi of kuil bijgevoerd naast de mais?
Ik zou iig zorgen dat je voorzichtig bent met extraatjs geven in het begin, dus niet in de eerste week meteen én snoepjes én brood én worteltjes én appeltjes enz maar het even bij alleen hooi en een handje brok houden zodat hij er aan kan wennen en dan eens een extraatje erbij

Die van mij weet inmiddels hoe hij bij de kippen kan komen en hun graantjes op kan eten, net zoals het oude brood wat ze krijgen haha daar heeft hij ook geen last van als hij daar wat meepikt, maar ik voer de kippen tegenwoordig dus voor hij de wei in gaat, en nadat hij weer op stal staat

Hij staat bij mn ouders aan huis en omdat hij zooo lief kijkt, gaan er ook wel wat appel klokhuizen naar hem toe en worteljes enz maar ik hou hem ook graag mooi op gewicht. Afvallen gaat gewoon lastig bij zo'n kleintje zoals capopjekop ook al zegt, dus dat wil ik voorkomen.
Heb ff in je profiel gekeken, wat een schatje, leuk zo zwart bont!