Ruinen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:49

Bijkomend punt is dat er in verhouding nauwelijks shets in de sport lopen. Een hengst (rijpony/paard) die niet goed genoeg is voor de keuring (de meesten dus) castreer je en gooi je de sport in...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:51

Ze lopen nauwelijks in de sport omdat mensen denken dat ze dat niet kunnen.
Ik word nog steeds heel schaapachtig aan gekeken als ik zeg dat ik er een in het ZZ en een in het M heb lopen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:02

niet zozeer omdat ze het niet kunnen, maar omdat je op de mensport uit komt (wat al een veel kleinere wereld is) en daar ook nog beperkt wordt

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:05

Ze moeten nog maar regeltje verzinnen, ik vind het nergens op slaan minimum 110 cm !

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:32

Hakkie takkie weg zakkie en je krijgt geweldige gebuikspony's, heb er zelf 2 gehad, beide in grote maat.
Denk persoonlijk dat er in de mini maat minder vraag is naar gebruiks pony's. Zie me zelf in ieder geval niet met 75 cm voor de koets door de heuvels trekken in limburg
Ben nu toch over gestapt op en merrie, eigenlijk uitgezocht op haar grote en hopelijk trekkracht. Ze zit in de bijsectie(wel van beide kanten papieren), maar gezien de rasstandaarden( ze is 1.15) lijkt ze me niet geschikt om mama te worden.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:15

Mijn merrie wordt ook geen mama meer! Ik heb ze puur voor het menne!

Janneke_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:00

veel mensen denken waarschijnlijk, laat ik mijn merrie eens dekken, leuk veulentje erbij, waarom een dure fokker als de buurman een hengstje heeft? met alle gevolgen van dien. Zelf heb ik een hengstenveulen dat goed gefokt is, maar voor mij hoeft ie nog niet gecastreert worden, hij deelt zijn landje met een ruin. Castreren is namelijk vaak al veel duurder dan de aankoop, zo werkt het hier ook. Maar als ie lastig wordt gaan ze er alsnog af! (':