Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fiona1 schreef:Als TS het goed wil doen, (even het papierloze - waardeloze gebeuren buiten beschouwing gelaten) moet ze de merrie door een DA medisch laten nakijken, daarna moet ze een gerenomeerde fokker (dus in haar geval een goede minifokker, die zich op keuringen etc bewezen heeft) naar de merrie laten kijken wat de verbeterpunten zijn, op zijn- of haar advies een hengst uitzoeken 200,00 euro dekgeld neertellen. Zorg dragen voor een goede geboortebegeleiding, veulen laten chippen, enten etc. veulen met 6 mnd. afspenen. (heeft ze die mogelijkheid?) Bij een eventueel hengstveulen het veulen nog een aantal maanden bij de moeder- of eventuele andere merries weghouden (maar hem toch van een vriendje voorzien) tot hij gecastereerd kan worden.
JoyCiej007 schreef:ik snap niet waarom er meteen over 'aanvallende reacties' en 'harde manier' wordt gesproken; ieders reageert hier toch gewoon heel normaal, rustig en respectvol? TS wordt echt de grond niet in getrapt, men draagt hier op normale wijze argumenten aan, daarbij opent TS zelf een topic en stelt deze vraag, dus ik zie het probleem niet zo?
Volgens mij worden er problemen gemaakt die er helemaal niet zijn.
JoyCiej007 schreef:reltopic, aanvallende reactie's, harde manier van reageren?
zijn we allemaal zo soft geworden dat we niets meer kunnen hebben, en dat we alleen maar willen horen 'och wat schattug zeg, wat leuk!! vooral doen hoor meid!'??
Komop, er wordt hier normaal gereageerd, moeten mensen vooral gaan roepen dat er niet normaal gereageerd wordt en dat het een reltopic gaat worden, tsja dan roep je het over jezelf af als het ware hé
TS voelt zich heus niet aangevallen, 't is geen kind van 10 meer, daarbij reageert ze zelf ook gewoon normaal, dus laten we nou geen problemen maken die er niet zijn, daar schiet je igg al helemaal niets mee op.
JoyCiej007 schreef:nine1987 schreef:Daar gaan we weer..
TS ik neem aan dat je dit veulen zelf wil houden? En je weet ook zeker dat je het kan houden? Ook als hij/zij (ernstig of chronisch) ziek wordt? En zoals de rest inderdaad vraagt, heb je goed over de kosten nagedacht die het fokken van een veulen? (al dan wel met of zonder papier, maakt even niet uit)
Als je hierop allemaal ja kunt beantwoorden zie ik echt geen enkel probleem.. Mensen baseren de waarde op wat een paard financieel waard is.. Maar de meesten vergeten de emotionele waarde van zo'n dier.. en die zal voor de TS vele malen groter zijn als ze m zelf fokt, dan als ze er eentje koopt.. En als ze er het geld voor heeft, nou dan.. Succes met je keuze TS..
kan ik snappen, maar op het moment dat zo'n veulentje/pony wel weg moet, is hij serieus niet meer waard dan de marktwaarde, anderen hebben niets met die emotionele waarde te maken.
DeSa schreef:Geloof dat de tips hier al gegeven zijn, niet fokken met een pony die geen (volledig) papier heeft.