NSPS Zomerkeuring Ammerzoden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:52

Arianne: bedankt! +:)+

Bimmetje

Re: NSPS Zomerkeuring Ammerzoden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 23:55

nou ik heb liever heet als veel regen hoor :D
Kom maar op met die zon!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 00:02

nou idd, ben die vorst nu wel zat... (hmmm, nee beatrix nog niet)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 00:41

hahaha :P

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 01:19

;) kronkeltje... sorry :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 01:24

Wat leuk! Ik wist niet dat dat zo leefde zo ver weg. Dacht eigenlijk dat het meer iets van onze streek was. Er zitten aardig wat fokkers hier in de omgeving. Dat organiseren ze altijd in de manege waar ik als Gelderse Boy rijdt met mijn paardje. Mijn dochter rijdt een Dartmoortje en constant die complimentjes dat ze zo'n mooie shet heeft hihi. Kan ze heel boos om worden. :P
Ik ben wel benieuwd. Soms moet onze vereniging barren.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 01:36

een klein kronkeltje fem? Hihi :P

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 01:44

hihi... met weinig hersens kan het geen grote kronkel zijn toch :P

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:34

@idefix4: Ha, dus jij kent het daar? Mooie manege. Wie weet zien we je dus achter de bar ;-) Als het goed is doen wij deze keuring buiten, maar gelukkig met mogelijkheid om bij slecht weer naar binnen te gaan... In de Bommelerwaard leeft het ook wel heel erg hoor, maar gelukkig zijn er meer fanatiekelingen :)

Femke, je kunt wel veel kleine kronkeltjes hebben?! :D Dan is het bij mekaar nog een fikse kronkel....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:43

Momenteel wordt er buiten keihard gewerkt aan een flinke buitenbak van maar liefst 40 bij 60. Wordt een eb en vloedbak. 23 juli zal wel buiten kunnen. Ik weet even niet uit mijn hoofd welke dag dat is, maar als het even kan, zal ik mijn kids anders meenemen om te komen kijken. ;)

Arianne: Ik ken die bak al jaaaaren. Ik kom al zeker een jaar of 25 rijden in die bak daar, dus ik ken hem erg goed. Ik ben een keer meegeweest met iemand voor keuringen. Mss ken je ze wel? Ties de Goey en Gerard Vissers. Gut wat was ie trots op één van zijn merries.
Welke kleur geniet de voorkeur? De meesten fokken hier zwarte shets. Ik vind een bruinbonte leuk. Daar heb ik bijna 30 jaar geleden op leren zitten. Zo'n gek ding. Elke keer onder een boom door sjezen en ik bleef dan weer in een tak hangen... :P

Ik ben trouwens Anouk. Omdat ik zelf een erg lieve shet had, maar op de club nogal van die bokkende, luie krengetjes liepen, hebben we voor onze dochter een dartmoortje gekocht. Hij lijkt er wel wat op. Vooral nu in de winter.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:50

De afspraak is inderdaad dat we buiten kunnen keuren, maar dat is afhankelijk van het weer. En we gaan lekker op het gras achter de manege; dat is wat mooier dan op zand. Dus dat komt helemaal goed. Ze denken daar wel mee... Zwart is inderdaad een populair kleurtje ;-) Dus de dartmoor zou bijna mee kunnen doen? :P Leuk joh, neem je kinderen lekker mee. Die vinden het vast ook leuk.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:51

Afbeelding

Niet echt shettype..

Momenteel ligt dat hele grasveldje braak... Dáár komt die eb en vloedbak... :+ Dus uhm... zand...
Gerard fokte ook zwarte shetties. En Naomie vergezeld haar vriend ook altijd daarheen. Zij heeft nu een leuke bonte. Bruinbont. <3 En een kennis van mij gaat altijd met de hele familie. Ad en Anne van Loon. Die fokken ook erg mooie shets. Mijn bontje kwam bij Jansma vandaan.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:15

En hierbij nog even de officiële aankondiging ;-)

Inmiddels zijn wij weer begonnen met het organiseren van de Zomerkeuring 2011! Ook dit jaar is inschrijving mogelijk voor deelnemers uit heel Nederland.

Natuurlijk zouden wij het leuk vinden om uit alle hoeken van ons land deelnemers te zien strijden om de titel Zomerkampioen 2011!!

In 2009 en 2010 hebben wij deze zomerkeuring in Kootwijkerbroek georganiseerd en waren jury, deelnemers en publiek enthousiast over deze nieuwe keuring. Uiteraard zijn er altijd verbeterpunten, die wij ook dit jaar weer mee zullen nemen bij het organiseren. Een veelgehoorde wens was het dit jaar op een andere locatie te houden, en daarom kunnen wij u hierbij meedelen dat wij een nieuwe locatie én een nieuwe datum hebben: Dit jaar vindt onze keuring plaats op 23 juli te Ammerzoden.

Ook de zomerkeuring is een evenement dat zichzelf financieel in stand moet houden. Sponsors en adverteerders zijn daarom ook meer dan welkom. De tarieven voor sponsoring vindt u hieronder en op het inschrijfformulier terug. Wilt u de zomerkeuring financieel steunen, dan zijn wij u daar uiteraard zeer dankbaar voor.

Advertentie 1/1 pagina € 40,-
Advertentie 1/2 pagina € 30,-
Rubrieksponsor € 10,- per rubriek

Uiteraard bent u ook vrij een vrij bedrag of bijv. een kampioensbeker te sponsoren.

Inschrijven kost € 5,- per pony. Inschrijvingen dienen binnen te zijn op 25 juni 2011.
Op onze website http://www.zomerkeuring.nl vindt u een inschrijfformulier. U kunt deze ook opvragen via info@zomerkeuring.nl .
Het secretariaatsadres is Willeke Termeer - Kerkstraat 22 - 5313 AR Nieuwaal (Gld)
Tel. 06-45746055 (na 18.00 uur).

Wij zien u graag terug op 23 juli te Ammerzoden (Manege Gelderse Boys)

Groet,
Organisatie Zomerkeuring 2011
(Willeke Termeer, Martine van den Berg, Arjan Lubbe, Yvette Eveleens en Arianne van den Bunt)

brenin21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:22

Heb net het inschrijfformulier gedownload. Nu eerst de stamboekopname afwachten en dan stuur ik hem naar jullie op. Misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar waar kun je het inschrijfgeld naar overmaken of is het de bedoeling dat je contant betaald?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:04

Jeeaah! Vind het echt zo leuk dat je ook komt! Wanneer heb je stamboekopname?
Inschrijfgeld kun je daar betalen. Als je het liever van tevoren over wilt maken, zoek ik het rek.nr. even voor je op tegen die tijd.

brenin21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:58

Ik denk eind maart. Maar ik vermijd op het moment de site van onze fokvereniging, want ik krijg een virusmelding als ik hem probeer te openen. Dus ik wacht wel op de shetlander of de site van het stamboek. Ik betaal daar wel hoor, die 5 euro ga ik ook niet failliet aan... ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 21:13

leuk leuk!
Alweer een deelnemer erbij :D

Ik heb ook stamboekopname dit jaar.
Dan wel met onze Belle.
Weet ook nog niet wanneer dat is.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 21:14

Arianne, waarom mogen er geen hengsten deelnemen?? -O-

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:16

Omdat het toch vaak veel onrust en soms zelfs problemen oplevert. Op een premiekeuring kunnen ze punten verdienen, dus dan is het logisch dat ze mee mogen doen. Maar omdat het hier meer voor de fun is, hebben we besloten geen hengsten mee te laten doen.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:18

Bimmetje schreef:
Arianne, waarom mogen er geen hengsten deelnemen?? -O-

Omdat er merrie's rondlopen :P die hengstig kunnen zijn.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 21:18

flauw zeg :P
Dev en dox wilde ook mee doen hihi

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:19

Dan toch castreren en een ruinen rubriek organiseren ;).

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 21:21

whahaha eg nie!!!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 01:14

Even een (waarschijnlijk) blonde vraag :p
Ik heb een 5 jarige shet ruin (93cm) en het lijkt me erg leuk om een keer met een keuring mee te doen met hem! Nu las ik dat als je lid bent van het nsps je ook mee kan doen. Dit ben ik :p
Alleen hij heeft onbekende ouders, en is dus niet opgenomen in het stamboek.
Dus kan ik dan mee doen met hem?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:04

Helaas, dit is echt alleen voor pony's die zijn ingeschreven bij het nsps. Sorry! Ik zal eens navragen; volgens mij was er vorig jaar een keuring voor shetten die niet geregistreerd was in noord- of zuidholland. Misschien is dat iets voor je....