ik zal eens kijken naar andere foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
randalinpony schreef:Thanx! En toch geen spijt dat ik hem heb laten ruinenMarty: zeer mooi type, benadert het fokdoel van het NMPRS. Langelijnde pony met voldoende front.
Hoofd: mooi kort, uitstraling, passend bij de pony. Ontsierende tandknobbels onder de kaak.
Hals: zeer mooi van lengte, lange nek, mooie halsvorm. Iets zware bespiering onderhals.
Bovenlijn: goede schoft, mooie rug, sterke lendenen en voldoende lang kruis.
Schouder: voldoende lang had iets schuiner gekund.
Beenwerk: achter iets frans, idd wat lage verzenen, mooi fijn beenwerk en goed van lengte.
Kortom dit is een pony waar je wat mee kan.
melanie_h schreef:Ik zat even eens te kijken hier in dit topic en opzich heel leuk al die beoordelingen van de paardes.
Maar even een vraagje naar welke standaard beoordelen jullie eigenlijk. Ik kan me voorstellen de shet naar het shetstamboek dit is een redelijk duidelijk fokdoel, maar de rest van de paardjes
Flaver schreef:xElienx Mag ik je wat vragen? Hoe moet je precis de schofthoogte meten?
randalinpony schreef:melanie_h schreef:Ik zat even eens te kijken hier in dit topic en opzich heel leuk al die beoordelingen van de paardes.
Maar even een vraagje naar welke standaard beoordelen jullie eigenlijk. Ik kan me voorstellen de shet naar het shetstamboek dit is een redelijk duidelijk fokdoel, maar de rest van de paardjes
Waarom denk jij dat er voor de rest van de paardjes geen duidelijk fokdoel is?
xElienx schreef:het is niet de bedoeling dat dit een discussietopic wordt. daar kan een ander topic voor geopent worden.
hier wordt beoordeelt volgens de 'standaart' richtlijnen wbt correctheid
zie bijvoorbeeld: http://www.vet.uu.nl/signalement/exterieu.htm