is het erg om op de weg te rijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSylvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:33

Dat kan denk ik wel en zoals er al gezegd is kijk uit met de gladde plekken

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:33

als het in het land niet te rijden is, gaan wij ook regelmatig naar buiten,
mn shettie heeft ook geen hoefijzers maar het gaat prima.

op de bestrating stappen we wel merendeel, draven laat ik hem zoveel mogelijk in de berm doen,
maar opbouwend kunnen ook kleine stukjes draf op de weg geen kwaad.

galop buiten doe ik nooit, zeker niet op de verharde weg en helemaal niet op een weg waar
ook overig verkeer rijd.

hou wel even de hoeven goed in de gaten of deze niet te snel gaan brokkelen of scheuren, je
zou anders ook hoefschoenen kunnen overwegen. Hou ook in de gaten dat je pony geen last krijgt
van zijn spieren en pezen doordat draven op verharde weg toch wat 'schokken' veroorzaakt in de benen

betreft gladheid, met losse sneeuw kan je prima stappen en draven, al zou ik niet op een verharde besneeuwde weg draven, maar de besneeuwde berm is vaak prima te doen. pas wel een beetje op met gestrooide gedeeltes, dat strooizout is niet goed voor de hoeven. Met droog vries weer kan je prima buiten rijden, maar is de ondergrond eerst natgeweest dan moet je echt oppassen en zou ik het alleen bij stappen houden of helemaal de weg niet op gaan