Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nies_ schreef:Je kunt er minder mee dan met een grotere pony of paard, hoe je het ook wendt of keert.
Waarom moeten fjorden er maar meteen bijgehaald worden?Om je vraag te beantwoorden, nee dat zeg ik niet, maar ik snap wel dat ze goedkoper zijn dan een KWPN'er(oid) omdat die beter zijn voor de sport en dat is toch wat de meeste mensen met een paard willen.
[***] schreef:Shetten worden overal voor gebruikt en met veel succes, daar ligt het dus niet aan. Er worden er alleen veel en veel te veel gefokt en dan vaak ook nog van matige kwaliteit. Goede shetten blijven immers duur, ondanks de markt.
Suus: was dat die merrie die als cream dun bont stond en dat niet was? Daar zit dan je prijsverschil.
Leuk zeg dat dubbelspan spikkels
troi schreef:Wat ik dan weer niet begrijp is dat mensen voor deze prijzen blijven fokken. Je weet als fokker (of 'vermeerderaar' moet ik het eigenlijk noemen) dat als je papierloze veulens laat komen, deze ook nog eens niet opvoed/mak maakt en er geen paspoort/entingen/wormenkuren/chip voor regelt die dieren max 50 euro gaan opbrengen. En blijkbaar zijn deze mensen daar tevreden mee.. Dat snap ik dus echt niet.
Wel dat mensen het kopen, je gaat geen 150 euro betalen als je hetzelfde ook voor 50 kan krijgen.
Vjestagirl schreef:Je kunt niet met een shetlander waar het grootste gedeelte van de paardensporters wil met hun paard: rijden. Ja ok, als je klein en schattig bent, maar 99,99% van de volwassenen zal niet meer op een shetlander passen. Dat drukt de prijs naar beneden (want voor een goede shet met papier betaal je nogsteeds niet wat je voor een rijpony met papier betaald). En veel pony's zijn goedkoop omdat iemand een merrietje zonder papier heeft, daar de leuke hengst van de buren op zet zonder waar dan ook naar te kijken, en daar komen veulens uit met over of onderbeet, met dwerg groei, met scheve beentjes, waar eigenlijk gewoon geen vraag naar is. Dát maakt dat shetlanders zo goedkoop zijn.
Het ja, ze zullen heel goed zijn in de mensport, maar het grootste gedeelte van de mensen zal toch willen rijden.
Vjestagirl schreef:Je kunt niet met een shetlander waar het grootste gedeelte van de paardensporters wil met hun paard: rijden. Ja ok, als je klein en schattig bent, maar 99,99% van de volwassenen zal niet meer op een shetlander passen. Dat drukt de prijs naar beneden (want voor een goede shet met papier betaal je nogsteeds niet wat je voor een rijpony met papier betaald). En veel pony's zijn goedkoop omdat iemand een merrietje zonder papier heeft, daar de leuke hengst van de buren op zet zonder waar dan ook naar te kijken, en daar komen veulens uit met over of onderbeet, met dwerg groei, met scheve beentjes, waar eigenlijk gewoon geen vraag naar is. Dát maakt dat shetlanders zo goedkoop zijn.
Het ja, ze zullen heel goed zijn in de mensport, maar het grootste gedeelte van de mensen zal toch willen rijden.
xElienx schreef:Vjestagirl schreef:Je kunt niet met een shetlander waar het grootste gedeelte van de paardensporters wil met hun paard: rijden. Ja ok, als je klein en schattig bent, maar 99,99% van de volwassenen zal niet meer op een shetlander passen. Dat drukt de prijs naar beneden (want voor een goede shet met papier betaal je nogsteeds niet wat je voor een rijpony met papier betaald). En veel pony's zijn goedkoop omdat iemand een merrietje zonder papier heeft, daar de leuke hengst van de buren op zet zonder waar dan ook naar te kijken, en daar komen veulens uit met over of onderbeet, met dwerg groei, met scheve beentjes, waar eigenlijk gewoon geen vraag naar is. Dát maakt dat shetlanders zo goedkoop zijn.
het heeft niks met het rijden te makenwaarom kost een goed minipaardje of goede NAS-mini dan wel zoveel als een rijpony met papieren?
het heeft er puur mee te maken dat er te veel zijn, zoals ik in mn eerste post al vermelde
Konstantine schreef:Ik zou nog eerder 10.000 euro neertellen voor een op zijn janboerenfluitjes gefokte Shet met kromme beentjes dan voor zo'n Amerikaans minipaardje, want die beesten vind ik me daar toch oerlelijk
Maar goed, dat is een andere discussie...
Vjestagirl schreef:Omdat dat puur een liefhebbers ietsje is, een liefhebberij voor mensen met teveel geld. Plus dat er daarmee niet op zo'n gigantische schaal papierloos gefokt wordt.
Maar voor het merendeel van de mensen is zo'n miniatuurpaardje nogsteeds niet meer waard dan een shetlander, simpelweg omdat ze willen rijden.