Bij mijn shetlander scheer ik altijd in een streep model. Alleen dan zonder de hals. Het scheren doe ik altijd zelf. Zij staat 's winters overdag buiten. En 's nachts binnen. En heeft geen dekken op.
shaddy82
Geplaatst: 15-10-10 10:33
De mijne moet nog geschoren worden, ik probeer het nog even uit te stellen, anders kan ik het 2 x doen en daar heb ik niet zo'n zin in Hij gaat straks gewoon helemaal kaal en dan krijgt hij zijn staldeken (+/- 250 gram?) op met daar overheen een ongevoerde regendeken, wordt het echt koud gaat er een gevoerde regendeken overheen, hij staat trouwens overdag buiten en 's nachts op stal
Bedankt allemaal! ik stel het nog even uit omdat haar vacht nog niet extreem is en het anders zo duur wordt (2x ong. 35 euro )
Mavelle
Geplaatst: 16-10-10 20:29
Zolang je het maar met een scheermachine doet en denk niet dat het ook 'wel even' met een schaar kan. Kan je vertellen, je shettie ziet er dan uit als een krantenknipsel!
Ervaringsdeskundige!
Leinearthur
Geplaatst: 16-10-10 21:00
Mavelle schreef:
Zolang je het maar met een scheermachine doet en denk niet dat het ook 'wel even' met een schaar kan. Kan je vertellen, je shettie ziet er dan uit als een krantenknipsel!
Ervaringsdeskundige!
haha sirieus geprobeerd met een schaar?
Change_
Geplaatst: 16-10-10 21:13
Ik heb mijn shetter laten scheren vorig jaar omdat hij een schimmelinfectie had aan het einde van de winter.. Ik had toen een 0 grams regendekentje op en een fleece deken. Maar dat zal niet genoeg zijn als je dadelijk echt in de winter zit.
ik zit erover te denken om mijn Shet eventueel ook te scheren, omdat hij nu steeds intensiever moet werken etc. en met die dikke vacht in de winter is dat nogal lastig (voor ons en voor hem).
Maar hoe kan ik 'm het beste scheren dan? Benen wilde ik sowieso niet doen eigenlijk.
Hij staat 24/7 buiten met een inloop/schuilstal en dekens erop zou geen probleem zijn.
Silence3
Geplaatst: 21-10-10 17:22
Haaai,
Ik had mijn shettie helemaal geschoren behalve zijn hoofd en benen :p Ik had gewoon een 0 grams deken op van premier een regendeken zonder hals. Dat ging prima geeneen koudje gevat
Ik ga als de shetlander dan nog niet is verkocht nummer 6 doen, maar dan rug kaal en de borst blijft wel harig ( ) maar onder de manen niet. Hij krijgt uiteindelijk ook rond de 300 gr. ligt eraan hoe hij het dan doet.
als ik 'm bij z'n borst en onderkant hals scheer en onder z'n manen niet (hoofd en benen ook niet), kan die dan met een deken zonder hals? Of maakt dat geen verschil met de hals hals helemaal scheren?
(heb weinig ervaring met het scheren van paarden die altijd buiten staan, vandaar al die vragen )
Ik heb ook geen halsdeken voor mijn shet. Haar dikke manen houden haar wel warm
Anoniem
Geplaatst: 23-10-10 12:22
Mijn shetlander is ook geschoren, ik heb hem dag en nacht met een 300 grams buiten (met inloopstal). Als het nog kouder wordt kijk ik het even aan, en anders komt er een warmere deken.
En ja, zijn buik komt onder de deken uit, zijn buik is wat te dik
Met wat voor scheerapparaten hebben jullie je shetjes geschoren? Ik wil de mijne toch ook maar gaan scheren ivm mega teddy vacht Maar zo'n "normaal" scheerapparaat lijkt me niet handig omdat hij zo klein is.. Zou een opscheerapparaatje ook kunnen?
Nou dat gaat je zéker niet lukken met een opscheermachine, laat staan een normale scheermachine. Gebruik nu sinds een paar weken de Aesculap Econoom II en die scheert echt perfect. Had hiervoor een Heiniger en die kwam er niet door
Je moet wel er een hebben voor een heel paard, die vacht van een shetlander is zo vol. Met een opscheermachine kom je niet verder dan de oren
_Kimo_
Geplaatst: 24-10-10 21:06
Hmm balen.. Wil namelijk zelf graag ook een scheerapparaat kopen zodat ik hem niet steeds hoef te huren, maar die zijn aan de prijzige kant natuurlijk! Was al bang dat ik er niet door ging komen met die mega vacht :p
Mijn shetten waren vorig jaar alleen hals, schouders en buik geschoren. Stonden toen met ongevoerde regendeken maar die zijn er in januari zonder problemen af gegaan. In mei helemaal geschoren. Dit jaar laat ik ze ongeschoren tot maart. Dan beginnen de eerste mendurancewedstrijden weer en afhankelijk van het weer gaan ze helemaal kaal of dekenmodel Ik kan trouwens prima de hele winter door mennen met dikke vachten. Zweten wel, lopen er geen stap langzamer door en zijn nooit ziek geweest.