[EG] Zwartbonte shetlander gevonden - Laar (Weert)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Re: [EG] Zwartbonte shetlander gevonden - Laar (Weert)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:20

Misschien maar goed dat er met het nieuwe kabinet een dierenpolitie komt!

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:29

Je hebt ook kans dat ie uit een grotere opfok groep komt waar hij iets minder snel gemist wordt. De eigenaar zal zich vast melden of je vind hem alsnog via het stamboek of internet. En anders misschien een lokale omroep... En in geval dat je niemand vind... heb je er een maatje bij.

Macholover19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:59

zozo,dan sta je ineens met een shet in je hand!:XD: raar dat niemand hen mist... in ieder geval hefet ie het nu goed!xd

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:27

Wat een vreemde zaak, raar dat de chip niet op naam van een eigenaar staat!
Het shetje heeft maar geluk gehad dat hij door jou gevonden is! Wat lief dat hij mag blijven als er niemand op komt draven voor hem!
Veel succes met het opsporen van de eigenaar!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:36

Mist niemand hem of is ie gewoon een keer gedumpt!!

even oftopic, hoe kun je de chipgegevens op jou naam zetten? Ik heb mijn paard via een ander gekocht, moet ik dit zelf veranderen of doet het stamboek dit voor je als je het paard op jou naam zet?

leonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:40

nou, ik woon ook in de omgeving laar/weert, maar bij mij in de buurt staan wel shetlanders met veulens messchien is die er een kwijt want die heeft altijd zwartbonte.
messchien kan ik je een pb sturen met de gegevens van de man??

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:32

Nog niet wanhopen, het kan zijn dat de eigenaar niet alle dagen naar de weide gaat.
Deze middag vroeg de Politie mijn hulp voor twee gevonden shetlanders, de eigenaar heeft namiddag bij de Politie aangifte gedaan van vermissing, dus zij zijn terecht.
Heeft nederland geen nationaal nummer waar je kan bellen, in Belgie kan alleen de Politie en bepaalde mensen het noodnummer bellen, om te vragen wie de eigenaar is, chipnummer doorgeven.
Wat fijn dat je hem onderdak geeft en dat je weidemaatjes hem leuk vinden.
Normaal mag U ook een vergoeding eisen voor de dagen dat je hem eten en onderdak gegeven hebt.
Eventueel de regionale TV zenden en kranten inschakelen.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 11:47

hierbij dan de foto:

Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:24

Haha, die aftekening op zijn rug/bips is lijkt wel op een eendje :D . Leuk beestje :j .
Gelukkig kan ie bij jou een mooi thuis krijgen mocht de eigenaar zich niet melden.

SANNExREBEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:17

Ag , en mocht zich niemand melden heb je er een beestje bij O:) .
Wat een knapperd hihi <3 .

Succes , en heb alle respect voor je hoe je dit oplost . Netjes hoor !

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:24

Hij is van mij!!!!! Ik ben hem in Frankrijk verloren en waarschijnlijk is hij helemaal naar jou toe gelopen...... *\o/* _O- -O-

Oh.... wat is ie leuk, maar waarschijnlijk trap je er niet in hè? Die tekening vind ik echt gaaf, inderdaad net een eendje.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 19:40

die tekening was me nog niet opgevallen, maar nu zie ik het telkens _O-

vandaag heb ik hem maar even schoongemaakt, want hij had op diverse plekken verkleefde vacht. Hij is dus even mee uit wandelen geweest naar de stallen :D - hij wilde eerst niet zo erg, maar na wat overtuigingskracht lukte het dan toch.

Hij is heel lief, maar tis wel een eigenwijsje in de omgang. Maar ik geloof dat dat wel een beetje shet eigen is?

shanna_dw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:21

annelies wat een mooi shetje hij zal zeker goed zijn bij jullie en flexje zal weer blij zijn nog een vriendje erbij :)

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:51

Jeetje wat een verhaal. Haha wat een lekker ding zeg. Hopen dat de eigenaar zich meld..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 07:39

quadripes schreef:
Volgens de chip is het Nederlandse Shetlandpony Stamboek de eigenaar, maar dat is natuurlijk onzin. (die zitten in Zutphen)
ik heb het NSPS inmiddels gecontacteerd, zij waren alleen nog via mail bereikbaar.

Dat is toch altijd zo dat als je een chipnummer online intikt dat die geregistreerd staat op de uitgevende instantie. Als ik het chipnummer van onze pony intik staat er KNHS. Ik verwacht dat er vandaag wel uitsluiting komt over de chip

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:06

Erg vreemd, iemand zou de pony toch moeten missen op dit moment?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:18

Doen ze misschien ook wel. Ik ben ook eens een paar dagen een pony kwijt geweest. De pony stond op het grensgebied van twee politiekorpsen. Ik heb geinformeerd bij het ene korps en de vinders hadden het gemeld bij het andere korps, tenminste de pony was op de een of andere manier uit de wei gekomen en toen er een politie =wagen met zwaailicht en sirene langs kwam is hij daar in paniek vooruit gerend. Bij de eerste de beste boerderij zo'n 3 km verderop hebben ze hem het erf op gejaagd. Doordat die mensen hem in een weitje direct achter de boerderij hadden gezet kon ik hem vanaf de weg niet zien staan.

Na een paar dagen heb ik het voor de zekerheid toch maar eens bij die boerderij nagevraagd of ze iets gezien of gehoord hadden, pffffffft wat was ik opgelucht om hem weer te zien.

Overigens hebben we aan dit avontuur een stel hele goede vrienden overgehouden

ellen_ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:23

LlaneroXV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:11

Een heel lief ventje hoor, Annelies !!

groen78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:16

jemig arm diertje
hoop dat de baas snel gevonden wordt
en super da tje je er over ontfermt

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:32

Super dat jij je over dit beestje hebt ontfermd! Fijn dat je eigen paarden ook goed met hem overweg kunnen.
Vreemd dat de eigenaar zich niet meldt... Maargoed, volgens mij heeft hij bij jou anders ook een heel goed huisje gevonden :D

En eigenwijs zijn shetlanders wel vaker idd :P

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:33

Ben je nog verder gekomen met het NSPS?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:52

Wat betreft chip van het stamboek, mijn KWPN x Haflinger heeft ook een shetlandstamboek chip :j
Wil dus nog niet zeggen dat ie papieren heeft.
Wat betreft eigenaars vermelding, dit gebeurt wel vaker bij fokkers of handelaren, die willen zelf niet met naam in het paspoort en dan komt ie op de naam van het stamboek te staan tot dat de nieuwe eigenaar zich meld voor overschrijving.
Gezien dit enkel door broodfokkers en handelaren wordt gebruikt heb ik weinig hoop voor je, wellicht inderdaad toch gedumpt omdat ze te duur zijn in het onderhoud in verhouding met wat ze opbrengen

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 10:59

inmiddels heb ik contact gehad met de fokker, die stond bij het stamboek geregistreerd. Hij kon mij alleen vertellen dat de pony verkocht was op een bepaalde datum en hoe zijn naam geworden was. Verder heb ik geen gegevens.

Het is een pony zonder papier volgens de fokker. Het is dus erg lastig om de eigenaren te achterhalen.

Voor de goede orde: de dierenambulance en de politie zijn al sinds vrijdagmiddag op de hoogte. Er is geen aangifte van vermissing gedaan.

Daarbij komt dan nog dat de pony helemaal zelfstandig de a2 moet zijn overgestoken als ie ontsnapt zou zijn...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:07

Ik zag hem ook al als gevonden op de site van amivedi staan.

Het lijkt er dus op dat je een pony rijker bent. :D

Denk er wel aan dat je hem pas over een jaar en een aantal dagen mag gaan gebruiken :+ Ik heb vorig jaar 30/8 een fiets gevonden en ik kreeg van de week een brief dat ik nu eigenaar ben en de fiets mag gaan gebruiken. Ik mag hem echter niet verkopen |( ;)

Ik vraag me trouwens wel af hoe het in dit geval met het paspoort gaat, een duplicaat paspoort kost een heleboel geld, vele malen meer als dat zo'n pony waard is. In principe ben je wel verplicht om het paspoort bij het dier te hebben.