Ze heeft de hengst gekocht om het te proberen, en dat doet ze dus, en dan kost hij lang niet zoveel per merrie meer.

ABOP staat in de planning dus sportpredikaat ook...
Enne dit is idd het merriekeuring topic beetje onntopic blijven.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Veel mensen denken: oehhh die hengst is gaaf (of schattig or whatever) en ik laat hem mijn merrie dekken. Zonder te kijken of de hengst bij de merrie pást
En dat is wel iets wat ik Adinda voor beaam: ze maakt zeer goed overwogen hengstenkeuzes
Sappos schreef:Ik kan wel 500 euro dekgeld gaan vragen maar wat schiet ik daarmee op? Het gaat mij niet om het geld en voor 500 euro zal ik nooit een nakomeling van mijn hengst zien. Ja ik zie liever 3 nakomelingen voor 233 euro maar daarin verschil ik waarschijnlijk van de rest.

Kaisa schreef:Jullie hebben dan ook allemaal een veel andere visie dan wij (mensen die deze mening met mij delen, maar niet op bokt zitten voor zover ik weet). Hengsten die bij jullie onder de tophengsten vallen, zullen zeer waarschijnlijk niet bij mij onder het lijstje tophengsten staan.
En dat is wat ik probeer duidelijk te maken: mensen die hoger dekgeld vragen voor hun hengst hebben zeer waarschijnlijk een andere visie dan jullie. Maar waarom dan gelijk zeggen dat ze te veel dekgeld vragen? Als je het te veel vind, kies je toch niet voor die hengst?
) jolandje schreef:Kaisa schreef:Jullie hebben dan ook allemaal een veel andere visie dan wij (mensen die deze mening met mij delen, maar niet op bokt zitten voor zover ik weet). Hengsten die bij jullie onder de tophengsten vallen, zullen zeer waarschijnlijk niet bij mij onder het lijstje tophengsten staan.
En dat is wat ik probeer duidelijk te maken: mensen die hoger dekgeld vragen voor hun hengst hebben zeer waarschijnlijk een andere visie dan jullie. Maar waarom dan gelijk zeggen dat ze te veel dekgeld vragen? Als je het te veel vind, kies je toch niet voor die hengst?
daar heb je een punt, er is keus genoeg ;)
de top onder de hengsten is maar heel klein