mijn shetlander verhaart heel erg kan iemand mij helpen??!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:37

Flaver schreef:
JoyCiej007 schreef:
beetje erg kort door de bocht, Flaver... 'zo laten', je kan er heus wel wat aan doen, zijn allerlei speciale borstels e.d. voor.

Scheren is iets waar je ook goed over na moet denken, en niet iedereen kan dat maar zo maar,
lijnzaad hoort eigenlijk gekookt te worden; een handiger middel is lijnzaadolie; wat door 't voer mixen, maar zeker niet te veel want dan raken ze gemakkelijk aan de diarree.

Toch niet ! Met zo laten bedoel doe zo als ze bezig was, dus borstelen ! ten 2de ik zei toch olie ! en ten 3 als ze wil rijden laat haat toch daar gaat het topic niet over!

Goh Flaver; snel je berichtje even aangepast? Ik reageerde normaal, jij had duidelijk lijnzaad getypt, zonder olie, zonder gekookt.
Geeft helemaal niet, maar ga dan niet achteraf snel even je berichtje wijzigen en dan zeggen 'ik zei toch lijnzaadOLIE', ik ben ook niet op m'n achterhoofd gevallen hoor ;)

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:43

Vroeger dat ik nog een shet had (3 jaar terug) gaf ik altijd lijnzaad olie en poetste ik heb met zo een poetsblok! Zo een zwarte en als die dan weer een beetje 'bot' werd schraapte je die kanten even langs de muur! Werkte perfect en ze zijn ook niet zo duur niet duurder dan 5 euro iniedergeval!!

idylle

Re: mijn shetlander verhaar heel erg kan iemand mij helpen??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:17

De mijn verhaarde ook zo ontzettend ik had het idee dat er met een rosborstel geen eind aan kwam....
Toen zei een stalgenootje heb je een zweetmes met tandjes? Nee die had ik niet... Ik mocht die van haar gebruiken om het uit te proberen en allemensen wat werkt dat zeg!!!
De volgende dag meteen naar de welkoop om zelf een ijzeren rosborstel te halen (een vierkant vlak met allemaal kleine tandjes) en je raad het al ze is bijna door haar wintervacht heen :D Trouwens als ze bij de Welkoop op de paarden afdeling op zijn, kijk dan eens op de koeien afdeling, daar liggen ook zulke borstels, die hebben alleen een iets andere vorm maar werkt echt net zo goed!

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:52

De zweetmes met tandjes is ook hier een favoriet, werkt echt perfect voor mijn haarballetjes. Haal er iedere keer truien van af. :+

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:45

Met zweetmes en poetsblok ervoor gaan zitten, met een paar middagjes ben je dan klaar..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:51

Ik heb ook een zweet mes met de ene kant glad en de andere kant die karteltjes, daar krijg je er ook erg veel mee van af!!

Bij onze shetlander valt overigens op dat eerst alle witte haren verharen, en dan pas het bruine gedeelte...

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:04

Goh Flaver; snel je berichtje even aangepast? Ik reageerde normaal, jij had duidelijk lijnzaad getypt, zonder olie, zonder gekookt.
Geeft helemaal niet, maar ga dan niet achteraf snel even je berichtje wijzigen en dan zeggen 'ik zei toch lijnzaadOLIE', ik ben ook niet op m'n achterhoofd gevallen hoor ;)[/quote]

Ik zei lijnzaad omdat blokjes kun je als snoepjes geven!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:12

randyLOVER schreef:
Vroeger dat ik nog een shet had (3 jaar terug) gaf ik altijd lijnzaad olie en poetste ik heb met zo een poetsblok! Zo een zwarte en als die dan weer een beetje 'bot' werd schraapte je die kanten even langs de muur! Werkte perfect en ze zijn ook niet zo duur niet duurder dan 5 euro iniedergeval!!

Die heb ik ook, die van mij kostte 2,95. :) Werkt heel goed. :)

kimmymisty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 18:21

Bedankt allermaal !!
Ik ga ook even maar de paarden winkel om wat van zulke bostels te vinden thanksss!!!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:59

ik heb die van mij vandaag weer eens met het zweetmes met tandjes onder handen genomen. super!!!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:06

veel poetsen en als je klaar bent nog twee keer poetsen en borstelen.
Ik geef de shet van mijn dochter een fitamine spuit, kan je bijna overal kopen.
Daar gaat het verharen sneller van.
Weet je zeker dat je shet geen eczeem heeft??

Rene3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:37

wij hebben een furminator,ook hier op bokt verkrijgbaar,werkt perfect ,ze komen gauw door hun haren heen ermee;) .

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:45

kimmymisty schreef:
Bedankt allermaal !!
Ik ga ook even maar de paarden winkel om wat van zulke bostels te vinden thanksss!!!

de furminator kun je beter via bokt bestellen; die zijn normaal €60,= en op bokt verkoop bokker Dubbeldun precies dezelfde (ook echt het echte merk) voor rond de €16,= ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:42

alison_belle schreef:
veel poetsen en als je klaar bent nog twee keer poetsen en borstelen.
Ik geef de shet van mijn dochter een fitamine spuit, kan je bijna overal kopen.
Daar gaat het verharen sneller van.
Weet je zeker dat je shet geen eczeem heeft??

Dat is een fabel. Een gezond paard verhaard beter, maar als het dier al gezond is dan gaan ze van zo'n spuit niet beter verharen.

zorajee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:56

ik geef mijn paardjes dagelijks lijnzaadolie
een fles kost rond de 10,- en je doet er best wel lang mee
erste 2 weken beginnen met 30ml p/d
daarna 10 ml p/d
het is goed voor de spijsvertering/maag darm kanaal en de vacht
t verharen gaat dan makkelijker

succes

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:13

Koop een furminator die werkt perfect. Kan echt geen 1 borstel tegenop.

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:13

Poetsen tot je erbij neer valt :Y)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:08

randyLOVER schreef:

3 euro bij de boerenbond *D

Ik weet niet of die bij jullie in de buurt ligt??

maar hij is wel fijn en je kan er lang meedoen!

kirstenbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:49

hallo ik ken je niet

maar ik weet wel iets afgelopen weekend heb ik z'n vraag gekregen er zijn 2 dingen of hem helemaal kaalscheren en dan de de 1e week aan lijnzaad zetten of hem 3 weken aan lijnzaad zetten en dan weer vedderkijken maar niet een langere periode want dan helpt het niet meer

xx kirsten

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:08

Echt elke keer als ik de titel van dit topic lees denk ik dat er staat "Mijn shetlander verhaal, heel erg, wie kan mij helpen?!" en denk ik dat er een afschuwelijk verhaal over een shet komt _O-

kimmymisty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 23:32

JoyCiej007 schreef:
goh wat zijn mensen ineens snel op hun teentjes getrapt als er hier gewoon netjes wat opgemerkt wordt :=

@ TS: van een 14jarige mag je toch wel een béetje een normale tekst verwachten, vind je niet? Je zou wel een beetje beter je best kunnen doen, je post tenslotte wel op een forum ;)

JA jij begind met rare opmerking te maken dat ik beter nederlands moet gaan typen enzoo !
Laat mij typen hoe ik wil en ik ken ook fouten maken hoor (met typen).
Ik snap best dat het je opval maar als je het begrijp en kan lezen moet je er ook niet over zeuren .Bedoel dit echt niet rot ofzoo hooor !

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:22

dagelijks poetsen , dat doe ik tenminste en dan inderdaad met een hondenborstel dat werkt fantastisch.
ze krijgen op onze stal 2x per week gekookte lijnzaad .
mijn meiden verharen op dit moment ook heel erg , haal er bijna dagelijks een halve emmer vanaf.
met het warme weer afgelopen week heb ik ze gewassen de dag erna flink gepoetst toen kwam er een heleboel vanaf.
wel niet met koud weer doen .

ik heb ook zon blok en dat werkt ook fijn maar geef mij maar zo'n hondenborstel.

wendy95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:53

Ik heb voor mijn shetlander gewoon zo'n poetsblokje gekocht ;)
ze is nu bijna al haar winterharen kwijt. :D

Eefje_mowlgi

Re: mijn shetlander verhaart heel erg kan iemand mij helpen??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:54

poetsen tot je er bij neervalt, of kaal scheren als je lui ben

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 02:46

Mijne geef ik gekookt lijnzaad(ook om het zand af te drijven) maar tevens helpt het wat met verharen.
Verder trek ik me een ongeluk met het zweetmes met kartels eraan :D
Begin eerst met rossen,dan zweetmes met kartels,dan groffe borstel,en dan zachte borstel.
Volgende dag begin ik weer opnieuw......
Hele bergen komen ervan af!
Alleen mijn jaarling is iets meer een probleem,die haat borstelen!
Dus daar doe ik verwoedde pogingen met borstelen en zweetmes,en de rest trek ik liefdevol eruit als ze een goede bui heeft :D