Stamboekopname

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:14

Ze is echt enorm opgeknapt!
Net als Lotje, die is ook van ver gekomen.

liiisette

Re: Stamboekopname

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:43

Wow die is inderdaad enorm opgeknapt, echt super!!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:45

wauw! ze ziet er echt goed uit, en wat een mooie punten! super!
mooie foto's!
ze is echt opgeknapt!
Aurelia juist niet, dus ik ben wel een beetje bang dat het teen gaat vallen, maargoed. we zien wel.

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 22:05

Ja, komt vast wel goed joh! Heb je ook een recente foto van haar toevallig?? Ben eigenlijk wel benieuwd nu!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:06

nee, die heb ik nu niet, maar ik ga volgende week weer borstelen en met dr lopen, dan zal ik proberen even wat foto's te maken, dat was ik al van plan :)

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:14

Gefeliciteerd met het mooie resultaat Marieke!
Wat is ze opgeknapt echt van een puber naar een dametje!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:28

Gefeliciteerd Marieke! Mooie punten voor haar hoor!Heerlijk is dat hè, zo'n pony van een zielig pubertje naar een mooie merrie te zien groeien. Toppie, dat ze maar een mooi veulen van Wonder mag krijgen volgend jaar. Qua papier moet het zeker lukken!!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:31

Mooie score voor Ashley, gefeliciteerd!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:58

pfffffffff... vanmorgen was dus onze stamboekopname.
Het is helaas niet zo gelopen als ik had gewilt en gedacht.
ik wist dat ze aan de dunne kant was en weinig bespierd, ook wist ik dat ze nog wat jeugdig eruit zag. daarom dacht ik, als ze afgekeurd wordt dan zal het daarom zijn. het was ook een drukte in de manege, want er waren ook hondenexamens. hierdoor was aurelia helemaal gestresst en stond te trillen als een rietje. ze was heel schrikkerig en liet zich daardoor ook niet helemaal zien.
nu bleek dat ze 65/65 bovenbalkscore had, wat dus opzich voldoende is, al is het geen topprestatie.
veterinair ging ook goed, totdat er naar het gebit gekeken werd. ze bleek een onderbeet te hebben en is daarom niet opgenomen in het stamboek. ik snap er helemaal niks van, want ik had gisteren nog gekeken en toen leek het gewoon goed te zijn. ik ben echt helemaal van slag hierdoor...
volgend jaar mogen we weer terug komen, omdat ze dachten dat het na het wisselen misschien verbeterd kon zijn.

weet iemand of ze dan helemaal opnieuw gescoord wordt, of alleen de veterinair? ik hoop helemaal, want dan ga ik eens even spieren kweken en zorgen dat ze er beter uit ziet!

pffff... er zit ook niks mee bij mij als beginnend fokker he?

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:28

hoe zit dat trouwens als ik haar zou dekken dit jaar en ze wordt volgend jaar toch nog opgenomen, krijgt het veulen dan nog veulenpapier?

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 15:59

Oh jee, dat is nou ook wat zeg! En wat vreemd dat je het zelf niet had gezien? Zou ze misschien door de stress ofzo haar kaken wat anders op elkaar hebben gezet? Ik kan me voorstellen dat je vreselijk baalt hoor en dat het ook geheel onverwacht was. Had ze een klein beetje onderbeet dan of was het echt duidelijk?

Volgens mij is het wel zo dat als ze volgend jaar wordt opgenomen je veulen gewoon normaal papier krijgt. Als ze nu drachtig was geweest en was opgenomen was dat toch ook het geval geweest denk ik maar? En nogmaals, ik vind het echt heel jammer voor je hoor. Heb je al foto's trouwens??

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:06

ja, ik dacht zelf misschien ook dat ze door de stress haar kaken anders had staan, maar weet het niet zeker. het was echt een hele duidelijke onderbeet.

sorry, ik ben door al het gedoe vergeten om een foto te maken, had ik na de opname willen doen, maar ik was zo van slag dat ik het vergeten ben. ik zal proberen aankomende week alsnog een foto te maken, al is ze dan natuurlijk niet meer zo mooi getoileteerd ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:08

Ik neem dit monster mee naar Middenbeemster:
mijn dikke dodo :D
Afbeelding
Afbeelding

brenin21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:47

Wij gaan 27 maart met Amani van stal Hulzema naar Vierpolders. Gaan er nog meer van jullie naar deze stamboekopname misschien?

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:50

Ik ga heel misschien met 2 ruinen naar de stamboekopname in Appingedam. Elina weet jij misschien wanneer dat is?

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:58

weten jullie trouwens hoe dit moet:
mijn ruintje is als 3 jarige naar de hengstenkeuring geweest, hij is niet goedgekeurd, maar wel stamboek opgenomen. ik zou van de zomer graag naar de keuring willen, maar moet hij dan weer soort opnieuw opgenomen worden of kan ik gewoon de blauwe kaart opsturen naar het stamboek met de vermelding dat hij ruin geworden is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:52

Dat wordt wel veranderd als je naar de keuring gaat, dan sturen ze dat papier later terug.

appingedam is 17 april van 9 tot 12 uur 's morgens.
esther eens zien hoeveel en waar amani en thys is gaan verschillen. nou ja meer hoeveel beter amani is :o

over of onderbeet krijg je voor zover ik weet niet door de kaken op elkaar te klemmen dus ik vrees dat aurelia echt een onderbeet heeft, ik hoop voor je dat het na he wisselen beter is maar daar gaan we nu eerst maar van uit dan toch, komt vast goed.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:13

ik hoop het ook elina!
en bedankt voor de info :)
ben benieuwd naar de volgende ponies!

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:59

regina schreef:
pfffffffff... vanmorgen was dus onze stamboekopname.
Het is helaas niet zo gelopen als ik had gewilt en gedacht.
ik wist dat ze aan de dunne kant was en weinig bespierd, ook wist ik dat ze nog wat jeugdig eruit zag. daarom dacht ik, als ze afgekeurd wordt dan zal het daarom zijn. het was ook een drukte in de manege, want er waren ook hondenexamens. hierdoor was aurelia helemaal gestresst en stond te trillen als een rietje. ze was heel schrikkerig en liet zich daardoor ook niet helemaal zien.
nu bleek dat ze 65/65 bovenbalkscore had, wat dus opzich voldoende is, al is het geen topprestatie.
veterinair ging ook goed, totdat er naar het gebit gekeken werd. ze bleek een onderbeet te hebben en is daarom niet opgenomen in het stamboek. ik snap er helemaal niks van, want ik had gisteren nog gekeken en toen leek het gewoon goed te zijn. ik ben echt helemaal van slag hierdoor...
volgend jaar mogen we weer terug komen, omdat ze dachten dat het na het wisselen misschien verbeterd kon zijn.

weet iemand of ze dan helemaal opnieuw gescoord wordt, of alleen de veterinair? ik hoop helemaal, want dan ga ik eens even spieren kweken en zorgen dat ze er beter uit ziet!

pffff... er zit ook niks mee bij mij als beginnend fokker he?

Onderbeet zijn ze echt zeer streng op. Ik was vorig jaar op de nakeuring voor 2e poging tot stamboekopname en daar werdt de mijn ook afgekeurd op onderbeet. Was heel weinig, 1mm ofzo maar dat was al te veel.
Ze vroegen er ook naar waarom ze een 2e keer voor stamboekopname ging.
Zou volgend jaar dus goed kijken naar het gebit, het moet echt kaarsrecht op elkaar staan. Anders wordt ze die opnieuw afgekeurd.
De reden van afkeuring staat nu trouwens ook op haar BVI vermeld. Grote kans dat er straks bij jouw pony dus ook vermeld wordt.
Als je opnieuw gaat zal ze denk ik helemaal opnieuw gescoord worden. Dat was bij mij wel zo.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:40

Ik wilde eventueel met Zorro naar Breukelen io 17 april, maar lees dat ze erg streng op gebit zijn?

Zorro heeft door zijn leeftijd (20 jaar) niet zoveel snijtanden meer :o (3 boven en 3 benenden ipv 6 boven en 6 beneden :(:) ) heeft het überhaupt zin om te gaan?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:55

Ik vermoed dat het voor een 20 jarige ruin die al wat mist iets soepeler zijn dan voor een jonge merrie die nog een fokkerij cariere voor zich heeft.
Staan de tanden die hij heeft wel netjes op elkaar?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:24

Ja de overgebleven staan erg netjes op elkaar! Kan het je zaterdag wel laten zien :Y)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:26

Kijk zaterdag idd wel ff :). Dat de rest er niet meer in zit is ook niet voor zijn lol. Ik ga er van uit dat het geen prlbleem is als het recht staat.

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 21:19

Is het niet zo dat je pony's maar tot en met 12 jaar kan laten opnemen of geldt dat alleen voor het keuren?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:22

Dat geld alleen voor keuren, stamboek opname staat geen leeftijd voor.