Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kellsterrr schreef:jaa, dat vind ik ook wel maar als je een paard van 10 koopt en heeft altijd op stal gestaan met een deken.
en in de zomer gewoon op het land.
dan ga ik hem niet naar buiten gooien in de winter
Kellsterrr schreef:Ik zou mijn shet nooit bij een manege laten staan.
al die mensen die constant aan hem zitten, van het ene paard naar het andere paard.
heb je zelf in de hand, eventueel bordje erop met niet aaien, aandacht worden ze verder niet slechter van. Die van mij staan op een manege, bijten niet, en hebben nog nooit een huidziekte gehad
shets horen nou eenmaal buiten en niet op stal.
geld idd voor elk ras
Aangezien ze bij de manege bij mij in de buurt pas april op het land mogen staat die meer als een halfjaar op stal.
ik ben pas 5 uur thuis uit mijn werk dan mag die misschien een uurtje in de bak (als je dit weer langer doet gaan andere zeiken dat ze ook hun paard willen losgooien).
iedere betalende klant heeft evenveel recht, dus logisch dat ze gaan "zeiken" als hun hun paard ook los willen gooien. Kwestie van goede afspraken maken[b]
een uurtje over 24 uur is zo weinig.
[b] eens, maar er zijn genoeg manege's die wel mogelijkheden tot buitenzetten hebben, dus beetje flauw om dit bericht nu zo te posten alsof het op elke manege zo is
Ik heb nu naast me huis me eigen weilandje waar hij ze in en uitloop stal heeft.
Al is het -10 buiten, hagelt het of sneeuwt het hij staat eigenlijk NOOIT in ze stal.
Alleen als ik hooi in ze stal neerleg gaat die erin en is het op dan gaat die snel weer eruit.
JoyCiej007 schreef:Kellsterrr schreef:jaa, dat vind ik ook wel maar als je een paard van 10 koopt en heeft altijd op stal gestaan met een deken.
Dat kan prima hoor, die zou bij mij gewoon naar buiten gejaagd worden. Wat een onzin, alsof op stal hebben gestaan met een deken de rest van zijn verdere leven zou moeten bepalen. Dat ligt gewoon aan gewenning; dikkere deken en hup naar buiten, misschien snachts nog even binnen. Jaar daarop gewoon lekker vacht laten groeien, geen gezeik met dekens en gewoon rustig laten wennen, dan kan hij swinters ook prima naar buiten, vaak zelfs zonder deken.
stef schreef:Eens, tenzij de pony deze winter al op stal heeft gestaan met deken, dan kan je ze uiteraard niet nu ineens zonder 24/7 naar buiten knallen
Kellsterrr schreef:jaa, dat vind ik ook wel maar als je een paard van 10 koopt en heeft altijd op stal gestaan met een deken.
?? hihi..
110, maar dit gaat elk jaar wel weer een stukje omhoog. Hiervoor heb ik alles tot me beschikking, van twee binnenbakken tot mesten. Ik hoef hem zelf niet naar de hoefsmid te doen, dit gaat allemaal via de manege.
en rijden .. nouja dat doen we zonder binnenbak nu al 2 maanden niet meer..!! (ik rij nog een aantal paarden bij)
mij maakte het niet uit welk weer het was !!) 
kimxbabbel schreef:ik zou mijn shet ook nóóit op een manege zetten.
al die kleine meisjes die ermee aan de gang gaan,
allemaal hapjes terwijl ze op dieet moet.
bovendien kijken mensen je idd raar aan als je op een shetlander rijd, als je 'al' 13 bent.
vaak onderschatten ze shetlanders toch, naar mijn weten kunnen ze meer houden dan welshen!
succes met je keuze ( of als je die al gemaakt hebt. )

) want in de paddock gaat ze onder de draad door als ze niet in de longeerbak staat overdag (lees als ze weer eens is ontsnapt) loopt ze los op het terrein
eind vd middag gaat ze op stal tot de volgende ochtend. en nee ik word niet raar aangekeken, iedereen is helemaal verliefd op haar (L)