Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Een "veilige" muesli zou D&H's Leisure Mix zijn. Zetmeel gehalte daar is 13%.Myukii schreef:Een liksteen is een goed idee inderdaad, ga ik van de week even halen!
Capopjekop: Ik denk wel dat het genoeg is, maar heb geen idee hoeveel ik ervan moet geven, haha! Hij krijgt nu van mij in totaal denk ik een kwart kilo per dag, 2 handjes per voerbeurt, zoiets.
Maar de mensen waarbij hij op het land staat (die de andere helft van de week voeren), geven hem veel meer, een kwart schep musli per voerbeurt, dan nog een grote hand biks, een handje haver, "want hij moet nog groeien". Daar ben ik persoonlijk niet zo blij mee, heb al gezegd dat hij minder moet (ook ivm jeuk), maar als ik een duidelijk 'voeradvies' heb, komt het misschien duidelijker over..![]()
Niks geven zou ik zelf perfect vinden, mijn paard heeft ook nooit krachtvoer gekregen (de laatste jaren) en doet het príma. Maar zij willen hem dus per se wat voeren.. Dan heb ik liever dat ik zelf een goede musli of brok heb, waar ze dan één handje van voeren, dan dat ze zelf gaan voeren van hun haver en biks.. Dat een shet heel weinig nodig heeft komt er volgens mij niet echt door, helaas.
Ik denk dat ik inderdaad die pavokoeken maar weer ga halen dan. Krijg ie daar een brokje van per dag, kan mijn paard ook weer een halfje per dag meesmikkelen.
Ik ben niet zo van het krachtvoer, maar kan me voorstellen dat het ook wel lekker is en er net wat extra's in zit dan in alleen hooi.
krijgt ze dan ook niet meer.