Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
NHevaVD schreef:eeeeh.. consequent opvoeden?!![]()
bijt hij ook enzo?
Dus vandaar dat ik t maar even uit zal leggen..
koenlover schreef:NHevaVD schreef:eeeeh.. consequent opvoeden?!![]()
bijt hij ook enzo?
T gaat over mijn aappie.. en ik weet er dus wel het fijne van..Dus vandaar dat ik t maar even uit zal leggen..
Tja, als het opvoeden alles zou oplossen! Tuurlijk is dat ook zeker belangrijk. Maar zeker nu met die super dikke vacht van hem, heeft hij aan t stroomdraad niks! Hij trekt het gewoon steeds kapot. Hij heeft ook een tijd aan een 15 meter lijn gestaan, maar ook die trekt hij kapot. En helaas voor hem is het bij ons geen optie paarden overdag binnen te houden! (Al onze paarden staan in de wei overdag en hem alleen binnen laten vind ik niet kunnen) Opzich is de opvoeding geen probleem, hij heeft af en toe zn streekjes maar in principe is hij aan de hand erg braaf. Hij bijt ook absoluut niet!
Het enige probleem is dus het los staan. Hij trekt de hele omheining stuk (zowel het stroomdraad van het land, als het houden hek van de bak, die pony had besloten dat hij best over de bakrand heen kon onder de eerste balk door, een stukje van 40 cm. en toen vervolgens het halve hek eruit getrokken) maar aan de hand is het gewoon een leuk beest. Nou hadden we de pony gekocht zodat hij van de zomer rustig aan beleerd kon worden (hij is dan 4) voor de kar, en verder lekker als grasmaaier.. Maar dat is met dat slopen van hem dus geen optie. We wonen aan een rustige weg maar als hij hier de straat uit rent (is van de week dus gebeurt zoals damariis al vertelde) loopt hij op een 80 km. weg. En dat is echt niet de bedoeling!
En aangezien Damariis hem terug wil, lijkt dit me voor alle partijen beter.
@Smartie2004: Ik heb zelf geen trailer anders had ik hem graag gebracht, het is absoluut niet zo dat ik blij ben dat hij weg gaat. Ik heb hem sinds begin September (nu dus 3 maanden) en ik vind het toch moeilijk dat hij weg gaat. Daarom ben ik ook erg blij dat hij terug kan naar Damariis. En ik hoop ook dat hij daar deze keer wel kan blijven. En dat hij dalijk als geruind shetje veel beter in z'n vel gaat zitten.
Is het echt pas 3 maanden :| haha ahh wat erg
( ben heel slecht in inschatte blijkt maar weer ) 

Zo af en toe kan ik m wel wat, maar dan sta ik bij hem op stal en dan denk ik aaah wat een lieverd.

ik hoop dat alles door gaat met de trailer
dan is hij de 29e weer bij mij
Dus heel koud zal hij het niet hebben.. Damariis schreef:nou dat gaat dus niet door .. had iemand aangesproken .. en ik wou even over de prijs nadenken en op eens heeft ie al met iemand anders een afspraak heeeel slordig !!
word bij diensten aan geboden .. moet je paard verkast ofzo ..
ik hoop dat we de trailer van stal kunnen huren en iemand kan vinden die mee wil rijden !

Smartie2004 schreef:Damariis schreef:nou dat gaat dus niet door .. had iemand aangesproken .. en ik wou even over de prijs nadenken en op eens heeft ie al met iemand anders een afspraak heeeel slordig !!
word bij diensten aan geboden .. moet je paard verkast ofzo ..
ik hoop dat we de trailer van stal kunnen huren en iemand kan vinden die mee wil rijden !
En anders de trailer van Noot. Die is ook nog te betalen
JoyCiej007 schreef:Nouja, 'buiten móeten staan' is een groot woord vind ik, maar ook bij ons hebben ze geadviseerd om hem vooral buiten te houden, ivm. inderdaad infectiegevaar, en dat is eigenlijk ook het beste. Nu is dat geen probleem aangezien we wel 2 grote schuilstallen hebben, maar ze daar toch eigenlijk haast nooit in staan.
Moet pony toch naar binnen omdat het bijv. onmogelijk is om hem op de wei te houden, dan zou ik alles uit de stal halen en stal helemaal schoon maken.
Ideaal is herfst/lente, maar volgens mij moet het in de winter ook prima kunnen hoor; die 'nattigheid' heb je ook in de herfst en /of lente wel. De zomer is echter het meest slechte tijdstip voor castratie, vanwege de warmte, broei en vliegen.
p.s. mocht je geinteresseerd zijn, in mijn onderschrift vind je de link naar een topic met foto's van de castratie van onze shethengst. Best interessant, als je tenminste niet een hele zwakke maag hebt
Je hoort trouwens wel tegenstrijdige verhalen; ik heb veel mensen gehoord die van hun DA geadviseerd hebben gekregen om dagelijks de wond te spoelen met water en te koelen. Onze DA heeft dat echt stellig afgeraden, we mochten er ook niet aankomen. De wond blijft namelijk 'open' zodat alle troep er uit kan. We moesten wel heel goed in de gaten houden hoe alles er uit zag, als het er niet goed uit zag moesten we ook direct bellen. Verder hebben we nog voor 3 dagen pijnstillers en antibiotica gekregen.
maargoed Damariis schreef:JoyCiej007 schreef:Nouja, 'buiten móeten staan' is een groot woord vind ik, maar ook bij ons hebben ze geadviseerd om hem vooral buiten te houden, ivm. inderdaad infectiegevaar, en dat is eigenlijk ook het beste. Nu is dat geen probleem aangezien we wel 2 grote schuilstallen hebben, maar ze daar toch eigenlijk haast nooit in staan.
Moet pony toch naar binnen omdat het bijv. onmogelijk is om hem op de wei te houden, dan zou ik alles uit de stal halen en stal helemaal schoon maken.
Ideaal is herfst/lente, maar volgens mij moet het in de winter ook prima kunnen hoor; die 'nattigheid' heb je ook in de herfst en /of lente wel. De zomer is echter het meest slechte tijdstip voor castratie, vanwege de warmte, broei en vliegen.
p.s. mocht je geinteresseerd zijn, in mijn onderschrift vind je de link naar een topic met foto's van de castratie van onze shethengst. Best interessant, als je tenminste niet een hele zwakke maag hebt
Je hoort trouwens wel tegenstrijdige verhalen; ik heb veel mensen gehoord die van hun DA geadviseerd hebben gekregen om dagelijks de wond te spoelen met water en te koelen. Onze DA heeft dat echt stellig afgeraden, we mochten er ook niet aankomen. De wond blijft namelijk 'open' zodat alle troep er uit kan. We moesten wel heel goed in de gaten houden hoe alles er uit zag, als het er niet goed uit zag moesten we ook direct bellen. Verder hebben we nog voor 3 dagen pijnstillers en antibiotica gekregen.
ja leuk ik ga zo even kijken... dat heb ik idd ook gehoort .. dat het elke dag gekoelt moet worden ezv.. hmm ze staan nu vlass .. moet ik dan echt helemaal niets in zijn stal leggen ? en voor hoelang ?
EDIT heb even gespiekt en zit er wel vies uitmaargoed
ik vind de foto's eigenlijk wel meevallen, heb er constant met m'n neus (en lens) bovenop gestaan. Beetje té dicht er op, want toen de eerste incisie in de balzak werd gemaakt, spatte het bloed perongeluk mijn kant op, dus zat mijn broek een beetje onder de spetters
vond het wel komisch
ik ga het gewoon even goed vragen aan onze DA 
( had het toevallig even gevraagt toen de DA langs kwam Bink
)