Mabon schreef:wij hebben het met Bonnie ook wel eens gedaan.
maar ik heb 1 vraagje....
waarom heb je dat houtje voor de slee?
ik weet het,ik ben best dom......
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mieneke12 schreef:maar ik heb 1 vraagje....
waarom heb je dat houtje voor de slee?
ik weet het,ik ben best dom......![]()
![]()
wendypony schreef:ik heb het ook wel eens gedaan zonder echt tuig
had gewoon me zadel op met strotouwtjes door me beugels aan me slee en dan longeerlijnen als leidsels werkte best
)
gebruik dan wel een borsttuig
Zodat hij met zijn borst trekt en dus niet met de leidsels/teugels Suzzy_3 schreef:We krijgen volgende week in Belgisch Limburg sneeuw!
Welliswaar natte sneeuw die niet blijft liggen, maar het is een begin...
Ik heb dat jaren geleden ook eens met mijn paard gedaan.
Longeersingel aan, hoofdstel aan, longe genomen, door een ring rechts, 'moesjke' er rond, door een ring links (dus zodat dat moesjke voor de borst komt tegen het schuren) en dan zo aan de slee gemaakt dat het rap los kon.
Mijn broertjes en zusje op de slee, en ik op mijn paard.
Dat was leuk...
Suzzy_3 schreef:We krijgen volgende week in Belgisch Limburg sneeuw!
Longeersingel aan, hoofdstel aan, longe genomen, door een ring rechts, 'moesjke' er rond, door een ring links (dus zodat dat moesjke voor de borst komt tegen het schuren) en dan zo aan de slee gemaakt dat het rap los kon.
Dat was leuk...
tessyke schreef:Suzzy_3 schreef:We krijgen volgende week in Belgisch Limburg sneeuw!
Dat was leuk...
zo deden wij het vroeger ook altijd

Evelli schreef:eCHt
Zou jij het lekker vinden om iemand op een slee voort te trekken met een touw om je nek? Of zou je liever dat touw om je middel/borst willen hebben?
"wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"