welke kleurtjes zijn nou gewild onder de kleintjes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: welke kleurtjes zijn nou gewild onder de kleintjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:31

Geef mij maar gewoon een zwarte grote maat maargoed dat is persoonlijk.
Volgens mij doen de verdunningskleuren het nog steeds goed

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 08:28

Denk idd dat het voor iedereen persoonlijk is.

Ikzelf vind vossen geweldig en dan met dezelfde kleur of iets lichtere manen en staart. Geen mini-haflinger dus ;)
Zwartbond vind ik ook heel leuk maar dan is het wel mede afhankelijk van de tekening.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 08:57

ik zou zelf ook voor een palomino bontje kiezen..
Dat matcht leuk bij mijn huidige palomino bonte pony :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:47

Wat een aparte kleuren voor valk. Ik vind het niet echt mooi, ziet er ook niet uit als valk, een verdund bruine moet wat mij betreft echt de kenmerken hebben van donkere manen en staart, zwarte benen en een goudkleurig lichaam. Die kenmerken mis ik bij beide pony's.

Elien: weet je zeker dat het geen smokey black oid is met appaloosa of zo erdoor?

Wildgirl schreef:

Waarom zou een andere kleur dan zwart niet goed kunnen zijn?
Er worden veel goede kwaliteitspony's in aparte kleuren gefokt, het is al jaren populair dus dan volgt de fokkerij vanzelf wel.
Als fokkers al hun zwarte hengstveulens naar de slager kunnen brengen dan gaan ze vanzelf wat anders fokken, en dat hoeft niet minder goed te zijn.

Ik heb 2 grullo's, 2 zwarte, 1 zwartbonte en 1 vosbonte.

Veulen van dit jaar
Afbeelding
Afbeelding

Wel grappig die toverballen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:54

Ik vind bonte shetlanders erg gaaf, maar dan moeten ze wel móói bont zijn. Veel wit vind ik persoonlijk niet mooi. Verder vind ik grullo ook heel gaaf!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:05

L_Rivaldo schreef:
Dus zwart en vos zijn de standaard kleuren die veel bestaan, maar minder in trek zijn bedoel je sumic?

Het is zo dat ik graag een merrie shetje erbij wil, maar een met een gewilde kleur, ik wil er namelijk zo af en toe een veulen uit fokken en beleren voor de wagen.

Dan neem ik aan dat ik niet meer voor jou naar stal hoef te gaan om mijn merrietje op te meten? Het is namelijk een vosje, zoals je al weet. ;)

Neemt niet weg dat je uit een vos ook prima verdunningen kunt fokken.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:07

het ligt er ook aan in welke maat je wilt fokken.
Het is nou eenmaal zo, als je in de grote maat wilt fokken, je niet zoveel keus hebt qua kleur.
Is bijna allemaal zwart, een enkele vos.
Ook in de middenmaat komt nog weing kleur voor, wel meer zwartbont en vosbont.
De zwartbonte en de vosbonte in de groet maat word nu ook steeds meer.
Ook op HK dit jaar zullen zullen in de grote maat nu 44 zwarte hengsten, 9 zwartbonte hengsten, 1 blauwschimmel hengst, 1 blauwschimmelbonte hengst, 2 goldendun bonte hengsten, 4 vos hengsten en 3 vosbonte hengsten gaan strijden voor hun dekbrevet.
Misschien komt er nu wat meer kleur EN kwaliteit in de grote maat.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 15:27

Angelita schreef:
L_Rivaldo schreef:
Dus zwart en vos zijn de standaard kleuren die veel bestaan, maar minder in trek zijn bedoel je sumic?

Het is zo dat ik graag een merrie shetje erbij wil, maar een met een gewilde kleur, ik wil er namelijk zo af en toe een veulen uit fokken en beleren voor de wagen.

Dan neem ik aan dat ik niet meer voor jou naar stal hoef te gaan om mijn merrietje op te meten? Het is namelijk een vosje, zoals je al weet. ;)

Neemt niet weg dat je uit een vos ook prima verdunningen kunt fokken.

Ik vind vosjes leuk, anders had ik niet gereageerd !Vooral met blonde maantjes ;)
Ik wil nog steeds de maat weten ;) en inderdaad uit een vosje met een andere leuke kleur kan je een leuk kleurtje fokken ;).. dus vosjes maken ook kans hoor :D
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 29-11-09 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:28

Prima, dan zal ik kijken of ik vanmiddag een uurtje vrij kan maken om te meten. :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 15:30

Bedankt :D

ik was alvast aan het kijken wat gewild is voor de merrie naar een hengst gaat en welke keuze ik moet maken wanneer ik een merrie heb ;) Vosje met palomino of met appie is super :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 15:31

[***] schreef:
Wat een aparte kleuren voor valk. Ik vind het niet echt mooi, ziet er ook niet uit als valk, een verdund bruine moet wat mij betreft echt de kenmerken hebben van donkere manen en staart, zwarte benen en een goudkleurig lichaam. Die kenmerken mis ik bij beide pony's.

Elien: weet je zeker dat het geen smokey black oid is met appaloosa of zo erdoor?

Wildgirl schreef:

Waarom zou een andere kleur dan zwart niet goed kunnen zijn?
Er worden veel goede kwaliteitspony's in aparte kleuren gefokt, het is al jaren populair dus dan volgt de fokkerij vanzelf wel.
Als fokkers al hun zwarte hengstveulens naar de slager kunnen brengen dan gaan ze vanzelf wat anders fokken, en dat hoeft niet minder goed te zijn.

Ik heb 2 grullo's, 2 zwarte, 1 zwartbonte en 1 vosbonte.

Veulen van dit jaar
Afbeelding
Afbeelding

Wel grappig die toverballen.

Die mag er ook best wezen zeg, wat een heerlijk ding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:00

Zijn vader is een S8 hengst, zijn moeder een engelse merrie overgeschreven naar het NSPS. Ik denk niet dat ik met een veulen van een S8 hengst kans maak op de hengstenkeuring, op papier. Qua exterieur en gangen is hij erg leuk vind ik zelf.
Anders had ik hem wel aan willen bieden voor wat meer kleur in de grote maat (+ 100 cm wordt ie)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:58

Heb veel moeite moeten doen voor een tweede bruine in mijn maat :) zie zie je niet veel :)
Als ik zie wat Bimmetje opnoemt aan HK ponys klopt het ook wel :+ geen enkele bruine

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 21:03

[***] schreef:
Zijn vader is een S8 hengst, zijn moeder een engelse merrie overgeschreven naar het NSPS. Ik denk niet dat ik met een veulen van een S8 hengst kans maak op de hengstenkeuring, op papier. Qua exterieur en gangen is hij erg leuk vind ik zelf.
Anders had ik hem wel aan willen bieden voor wat meer kleur in de grote maat (+ 100 cm wordt ie)

Heb je het dan over het nmprs of nsps?
Zelf weet ik niet wat een s8 hengst betekend? :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 21:04

evelli: ja dat zei je inderdaad al dat je lang en goed heb moeten zoeken naar een 2 span maatje!

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:31

van het voorjaar ga ik mijn 3 kleuren bonte merrie (zwart wit en vos) laten dekken door een zwart bruin witte appelosa
daar zal ook iets apparts uit komen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:23

S8 is een hengst met een dekbeperking, hij mag er maximaal 8 dekken in een jaar (alles wat hij meer dekt krijgt geen papier).

Wat gewild is is afhankelijk van je doel.
In de grote maat zijn zeker de zwarte de betere. Mijn doel is een apart kleurtje in de grote maat, maar ook ik heb zwarte merries lopen om de kwaliteit te bewaren. Die gaan ook bij een bonte, een roan, een schimmel of een wildkleur hengst (hengsten die dus op zwart een kleurtje kunnen brengen).

Volgend jaar komt mijn grote maatse palomino voor de hengstenkeuring!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:34

janneke, weet niet of je het al gezien had (aangezien we het er via pb ook wel eens over gehad hebben), er komen dit jaar 2 cream dun bonte hengsten in de grote maat op de hengstenkeuring, beide van pybe. weet nou niet of ik hoop dat ze er door komen of juist niet :+

de 'valk' merrie van de link is geen valk maar een bruine mushroom, ik ken dr vanaf de geboorte en ken ook beide ouders.
heb geloof ik zelfs nog wel veulenfoto's van dr.

verder vind ik grote maat zwarte pony's prachtig! die zijn qua bouw over het algemeen veel mooier dan de andere kleuren en bovendien glimmen die enorm in de zomer

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:02

Elinaa schreef:
janneke, weet niet of je het al gezien had (aangezien we het er via pb ook wel eens over gehad hebben), er komen dit jaar 2 cream dun bonte hengsten in de grote maat op de hengstenkeuring, beide van pybe. weet nou niet of ik hoop dat ze er door komen of juist niet :+

de 'valk' merrie van de link is geen valk maar een bruine mushroom, ik ken dr vanaf de geboorte en ken ook beide ouders.
heb geloof ik zelfs nog wel veulenfoto's van dr.

verder vind ik grote maat zwarte pony's prachtig! die zijn qua bouw over het algemeen veel mooier dan de andere kleuren en bovendien glimmen die enorm in de zomer

dat zou je zo echt niet zeggen. ze oogt echt valk

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 13:08

Ze is dezelfde dag dat ze op mp kwam gelijk al verkocht :P.. Er was duidelijk veel animo voor haar, had nog een bod geplaatst. Maar om gelijk met 3 paarden te beginnen vond ik zelf een te grote stap. Wil als ik er een koop eerst met 2 en haar dan aankomende zomer pas laten dekken.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:23

ja wel raar dat ze haar al weer te koop hadden want die mensen hadden haar ook nog maar net. maar haar moeder is bruin en vader een vos die wel vaker mushroom doorgeeft.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 14:22

Oh ja apart, misschien alleen er een veulen ingestopt en doorverkocht?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:07

Misschien last van de crisis :Y) Zo duur was ze niet dus denk niet dat je er veel winst op maakt door er een veulen in te stoppen en weer te verkopen.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:28

ze was al drachtig

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:37

Ik had zelf een appelschimmeltje.
Vond ik wel leuke kleur ;) Gedenkt met een appalosa,
en wat kwam eruit??? een zwarte pony met een meel snuitje :+
Ik heb hem nu geschoren dus heb ik nu een muis grijze pony met zwarte manen en staart en
bruin meelsnuitje (ook wel vetjes) ;)